1.483 visninger
|
Oprettet:
Hælp med erfaring (JBL, VIBE, RF) {{forumTopicSubject}}
Hej Hifigalleri.dk
Jeg står og skal til at købe anlæng, men jeg synes sq det er lidt af en jungle. jeg har kigget lidt på noget JBL GTO både forstærkere, højtaler og JBL P1222/P1224 Sub's men er det noget der spiller godt. jeg har selv gode erfaringer med en JBL sub. ellers har jeg også kigget på VIBE og Rockford fostgate,
hvad kan i anbefale der ikke koste spidsen af en ferrari enzo. hvordan er kvaliteten (ludmæssigt) på de 3 mærker, sammenlignet?
Vh William Green
aug 2005
Følger: 6 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 72 Svar: 585
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.324
okay den er så ny for mig, se evt den JBL 12" der er i markedet, den er rigtig lækker, og tæver en del af de 12" basser der er på markedet idag
og vibe, det spiller ikke ret godt, for at sige det mildt
nov 2006
der findes ikke nogen bedre enhed til prisen, thats it
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 157
JBL GTO er ikke den bedste, der kan man finde andet der er bedre til prisen, i hvert fald når det er højttalere vi taler om, deres forstærkere er ok til prisen.
Power serien er ganske fed, der er fuld kontrol over bassen hvis forstærkeren er af en fornuftig kvalitet, men det er den som regl hvis man køber højttalere til den pris. diskanten kan være en LILLE smule skarp, men det kan justeres væk hvis det skal være. til gengæld holder disse enheder til utrolig mange tæsk!
Power basserne er VILDT fede, der er virkelig slag i dem, og er utrolig præcise, igen hvis det er en ordentlig forstærker der trækker dem.
GTi serien er noget helt for sig selv.
basserne er klart de fedeste subs jeg har hørt, deres DDD system er i mine ører ikke overgået endnu af andre mærker.
C608GTi og C508GTi er FEDE systemer, der virkelig er vellydende og kan sparke fra sig som en i hel....
660GTi og 550GTi kan man jo bare læse div. anmeldelser af, de taler helt for sig selv (660GTi er kåret som årets komp system af EISA bl.a.)
til gengæld kan Hertz være et system der spiller klart, men FOR HELV... hvor er det kedeligt i længden at høre på. der er ingen skub i det i forhold til så mange andre mærker.
steg er helt ok, men desværre laves det ikke mere, så skal man have noget af det skal man være hurtig. der var andre mærker der for mit vedkommende kom før steg, men som sagt er det helt ok...
sep 2006
100% enig med dig 1. indlæg, og faktisk også dit andet, den gamle GTi enhed er MØG FED, og til de småpenge sælgeren vil have for den er der absolut INTET der slår den!
feb 2006
Følger: 16 Følgere: 18 AV-enheder: 11 Emner: 2 Svar: 135
Hvilke VIBE produkter har du hørt, siden du kan udtale dig så konkret om den generelle lydkvalitet på disse?
Mvh Mathias
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 2 Emner: 5 Svar: 37
på papiret får jeg mest for pengene ved at bruge JBL GTO forstærkere dem jeg har i sinde er GTO14001 og GTO1004.
Jeg har kiggget på JBL subs fordi jeg synes de gør det rigtig godt og præcist.
Det jeg søger i højtalerne, er nogler der ikke maser lyden sammen og skal kunne holde til lidt volume. uden at koste særligt meget. lige nu har jeg kigget en del på vibe blackair højtaler da de er billige og ser ud til at kunne klare lidt.
mar 2006
nov 2006
mar 2006
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 23
Jeg har selv en, og har kørt med den i 4 år.
Man skal ikke være super krævende, den kolder til at få nogle bank, men præcis bliver den aldrig.
Den har en lille homomagnet og den er egentlig lidt wobly wobly...
Hvis du vil have noget som kan spille højt, så køb en Rainbow Amboss 10" eller 12" - så får du så hatten passer. Bare husk at de kræver et helvede af en forstærker...
sep 2006
Hælp med erfaring (JBL, VIBE, RF)