Bilstereo, Højtalere-Komponent {{forumTopicSubject}}
Hej...
Jeg er ved at strikke et anlæg sammen til min vw bora.
og er kommet i tvivl med hvilke højtaler jeg gerne vil have i dørene, det er 6½ tommer..
dette er dem jeg er kommet frem til det skal være, ja altså en af dem.. de er sat i den rækkefølge jeg tror er bedst... men, hvilken ville du købe?..(de skal være bedre en Alpines Type R serie)..
Alpine SPX-17REF (link fjernet)
Rockford Fosgate T162S (link fjernet)
DLS ultimate pro UP 6 (link fjernet)
Hertz HSK 163 (link fjernet)
MOREL tempo serie TEMPO 6 (link fjernet)
(også nogle som lyder intresante, men er det noget kiser noget?)
Infinity Perfect http://www.astina.dk/product_info.php?cPath=68_461_893&products_id=4148
EM PHASER ECP26XT4 (link fjernet)
MTX T8652 (link fjernet)
Rainbow SAC265.25 (link fjernet)
aug 2005
Følger: 11 Følgere: 10 AV-enheder: 1 Emner: 20 Svar: 170
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 126
aug 2005
Følger: 19 Følgere: 18 AV-enheder: 1 Emner: 37 Svar: 1.043
For det noget skrammel.......man for ALT for lidt for sine penge......Og selv deres dyreste serie spille a H..... til..
Ville helt klart tage ud og lytte på de Alpine, Rainbow og Morel sæt som du har linket til...... (bare nævt i tilfældig rækkefølge)
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 8 AV-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 667
og kan se de ose er på bud, så kan det vel ik være meget bedre...
aug 2007
Følger: 1 AV-enheder: 2 Emner: 27 Svar: 162
men skal det ikke være Alpine så ville jeg helt klart vælge noget DLS
og som et alternativ så Rainbow der får du rigtig meget for pengene
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 28 Svar: 128
er de bedre end type r serien ? kan se at type er både er på flere watt peak og rms. meget flere endda..
aug 2007
Følger: 1 AV-enheder: 2 Emner: 27 Svar: 162
og det kommer jo ikke an på hvor mange watt en højtaler er på, for en højtaler på 50 watt kan spille 100 gange så godt som en på 500 watt,
så glem alt om at sammenlign højtaler på watt.
nu har jeg selv haft både Type-S, Type-R og har nu Type-X og jo Type-X spiller en del beder en Type-R efter min mening, men det er jo ikke sikker du syntes det samme, men find et sted som har begge og lydt dig frem.
apr 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
Morel, har jeg kun hørt de større/dyrere sæt af, så der vil jeg ikke udtale mig, generelt kan man sige at alt hvad de rører ved har en vis kvalitet over sig, så kan du lide lyden af det, er det heller ikke et tosset valg.
Alpine og Rockford bliver aldrig godt nok for pengene før du kommer op i de rigtig dyre ender, og selv der er rockford desværre ikke noget at råbe hurra for (personlig mening)..
Skulle du få lyst til at kigge på flere mærker, kunne Seas, ground-zero eller dynaudio måske være værd at lytte til.. Så vidt jeg ved er der nogle seas sæt på tilbud for tiden der passer din økonomi men som bare er lækre
Bilstereo, Højtalere-Komponent