{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

Kabel størelse til forstærker {{forumTopicSubject}}

Hej med jer...

Jeg har fundet en dejlig kabellommeregner på nettet som jo i sig selv er fin nok.

Men man skal indtaste A (Strøm) og Kabel længde (Meter)

Det med Meter er jo nemt nok, men hvilke A (strøm) skal man indtaste?
Skal man gå ud fra de sikringer der sidder bag på forstærkerne og er det RMS eller Peak power strøm?

Hvis jeg går ud fra sikringerne på de 2 forstærkere jeg skal have tilsluttet (4 kanals 160A) og en (1 Kanals 150A)
Så taster jeg 310A ind og får så at vide jeg skal trække 6 meter 89 Kvadrat kabel :s det er jo helt vildt.

Eller hvordan skal de A beregnes ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kabel størelse til forstærker
  • #1   3. feb 2009 den kabel regner der skal du ikke bruge den passer ikke.
    den sikring du har i din forstærker er kun kortslutnings beskyttelse så den kan du heller ikke regne med. der står næsten altid hvor stor sikring der skal foran forstærkeren i manualen til den så det er det jeg ville gå efter hvis jeg var dig


  • #2   3. feb 2009 Det er kun TDC, Sonofon og så vidt jeg kan huske Cybercity der har lukket for adgangen... Men Nu er thepiratebay jo ikke det hurtigste torrentsite på nettet. Så luk endelig for den, generer ikke mig.. Private sites er bedre... smiley


  • #3   3. feb 2009 kabel regneren jeg bruger er nu god nok og fundet på 12volt.dk

    Og de sikringer der sidder i forstærkeren er 150A til sammen i den ene op 160A til sammen i den anden. (Ground Zero forstærkere)

    Og det er samme forsikring de siger man skal bruge.
    Altså 310A ialt.

    Men det er dem her jeg skal trække et 6 meter kabel til.

    (link fjernet)

    (link fjernet)


  • #4   3. feb 2009 hvis du vil ha maks effekt ud af dine forstærkere, så ska du trække et 90 kvadrat kabel ja, men da du højst sandsynligt aldrig vil trække alle de påstået 310 ampere på en gang, så er det lidt overkill.

    personligt ville jeg nøjes med et 50 kvadrat og opgraderer batteriets stel med en 50 kvadrat udover den originale, og så som absolut maks sikring smide en 200 amp på, det burde være rigeligt.

    og husk at sikringen på plus kablet ikke er til at sikre forstærkerne, men for at sikri at det ikke ender med flammer hvis der sku gå noget galt med plus kablet undervejs til forstærkerne


  • #5   4. feb 2009 Ja, jeg har allerede et 25 og har nu også trukket et 35 så må det være fint :o)

    Og ja forsikringen skal sikre kablet det er jeg klar over.


  • #6   4. feb 2009 det er så iorden smiley

Kommentér på:
Kabel størelse til forstærker

Annonce