{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

Allan J
Allan J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Sub kasse til bil med stue enheder?? {{forumTopicSubject}}

Hej er det muligt overhovedet at kunne bygge en baskasse ud af 4stk 6" enheder og så sætte den til sin forstærker i bilen?

Enhederne er pillet udaf et sæt mison højtalere hvor diskanten var gået..

Vil man overhovedet kunne høre dem i bilen??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sub kasse til bil med stue enheder??
  • #1   2. feb 2009 Ja det kan du godt. Men det er de færreste stue-enheder der vil virke godt i en bil...

• #2   2. feb 2009 ja tror ikke du skal regne med at de kan tåle fugt osv..

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    dec 2008

#3   2. feb 2009 Det med fugten kan jeg nok godt se..

Men er der en teknisk forklaring på hvorfor de ikke vil virke ret godt i en bil? Mener det er jo en bas enhed...

• #4   3. feb 2009
    det kan godt lade sig gøre, så længe det ikke er pap membraner. grunden til man ikke bruger stue enheder er at de som reglen er i 8 ohm. så de hiver ikke meget power ud af en bilforstærker der kan køre i 2 ohm..

men tager du 4 x 6" og sætter til, så er modstanden straks en anden. for 4 x 8ohms enheder i paralel giver 2 ohm, og så giver din bilforstærker fuldt output.. og du vil sagtens kunne høre det.. det skal du ikke være nervøs for at du ikke kan. nok er det ikke en 15" bass, men arial messigt er de 4 x 6" = en 10" bass.. så det skal nok give lyd fra sig..

• #5   3. feb 2009 ps hvis det er papmembraner, kan du dække ophænget af, og lakkere membranerne med spray klar lak, det lukker overfladen på membranen så den ikke kan suge fugt.. nok ændre det på membranen egenskaber, men du har jo ingen data allegevelle, så det er hip som hap..

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    dec 2008

#6   3. feb 2009 Rasmus L se det var forklaringer man kunne bruge til noget tak for det. Enhederne er ikke i pap men i plast tror jeg. Pap er de ihvertfald ikke.

Kunne du evt lave en paint tegning eller lign der viser mig hvordan jeg skal forbinde dem?

• #8   3. feb 2009
    allan send en PB. og så kan vi tage den derfra. den med at lakkere membranerne har jeg også prøvet, på op til flere enheder.. f.eks kan man få en PA bass til at spille dybere ved at lakkere den, membranen bliver tungere og derved falder FS på enheden. men idet den bliver tungere falder følsomheden også. men det virker. man kan mange ting selv når man ikke har penge til dyre enheder, hurra for hjemmefusk..

• #9   7. feb 2009 der er da også flere bilhøjttalere med papmembran ,fx har jeg en gammel boxter db worrior med papmembran , og jeg har ikke haft fugtproblemer, jeg har tidligere haft en hattehylde med vifa enheder med papmembran som fungerede helt problemfrit. du kan evt FORSIGTIGT impregnere
    dem med den type spray man bruger til skomen pas på ikke at gennemvæde membranerne.

Kommentér på:
Sub kasse til bil med stue enheder??

Annonce