Musikanlæg Cerwin Vega! & H/K [Tidl. AV-enhed]
2.027 visninger
|
Oprettet:
Musikanlæg Cerwin Vega! & H/K
Prisklasse:
Forstærker/reciever:
Harman Kardon 980. En dejlig strømstærk forstærker på 2x80 watt i 8 ohm. Lyder ikke af meget, men er imponeret over hvilket lydtryk den kan få mine små vegaer til at lave, uden at de forvrænger ret meget. Faktisk ikke noget man ligger mærke til.
Den har en dejlig varm og dyb lyd, hvilket jeg foretrækker.
Den er lækker i designet (synes jeg) og kan i det hele taget godt lige Harman Kardon's måde at lave forstærkere på.
Der er senerehen kommet en Rotel RB-1080 i mit setup. Virkelig en en effektforstærker men power i. Den kan sparke liv i mine vegaer, og de er glade for det :)!
Den har en dejlig varm og dyb lyd, hvilket jeg foretrækker.
Den er lækker i designet (synes jeg) og kan i det hele taget godt lige Harman Kardon's måde at lave forstærkere på.
Der er senerehen kommet en Rotel RB-1080 i mit setup. Virkelig en en effektforstærker men power i. Den kan sparke liv i mine vegaer, og de er glade for det :)!
Tuner
Bruger min computer hvis det er aktuelt.
Cd-afspiller
Bruger min computer hvis det er aktuelt.
Pladespiller
Har ingen da jeg ikke hører LP plader.
Båndoptager
Er forlængst gået væk fra de gamle bånd.
DVD/Video
Bruger min computer hvis det er aktuelt.
Højttalere
Cerwin Vega! DC12. Et par gamle sager, som dog stadig spiller de ny Cerwin Vega'er af banen, hvis du spørger mig. Man bliver ikke træt af at høre på dem, lige som de nye. Der er lide mere "musik" i de gamle. De kan også tage en del mere effekt end de nye. DC serien er også udstyret med en bas med dobbelt svingpole, hvilket jeg synes giver en bedre lyd end en med en enkelt svingpole.
Lidt oplysninger:
DESCRIPTION: 12” 3-Way Loudspeaker
FREQENCY RESPONSE: 35 Hz –20 kHz
POWER HANDLING: 300 Watts RMS
SENSITIVITY: 98dB (1 Watt @ 1 Meter)
MAX SPL: 117dB
IMPEDANCE: 8 Ohms
LF DRIVER: 12” Die-cast Frame
MF DRIVER: 6.5” Cone
HF DRIVER: 1” Dhorm
REAR TWEETER: ¾” Dome
Lidt oplysninger:
DESCRIPTION: 12” 3-Way Loudspeaker
FREQENCY RESPONSE: 35 Hz –20 kHz
POWER HANDLING: 300 Watts RMS
SENSITIVITY: 98dB (1 Watt @ 1 Meter)
MAX SPL: 117dB
IMPEDANCE: 8 Ohms
LF DRIVER: 12” Die-cast Frame
MF DRIVER: 6.5” Cone
HF DRIVER: 1” Dhorm
REAR TWEETER: ¾” Dome
TV/Projektor
Har ikke noget lige pt.
Ekstra udstyr
Phoenix guldstik.
14 meter Dali 4 kvadrat højtaler kabel.
Et signal kabel fra Tech Link. Fint til prisen.
14 meter Dali 4 kvadrat højtaler kabel.
Et signal kabel fra Tech Link. Fint til prisen.
Bemærkninger
Et par dejlige klassiske Cerwin Vega'er som spiller godt, på trods af at det er Cerwin Vega!. Jeg siger ikke at de spiller rent, men synes de spiller godt. De har fået nye kanter på, da jeg valgte de forkerte til jobbet.
Fandt dog til sidst den rette til jobbet. Nemlig Glenn, der har Basrep. Stor tak til Glenn for et flot stykke arbejde. Han kun anbefale ham.
Men igen. Hvis du vil har et par Cerwin Vega! som bare spiller nogenlunde, så tag de gamle serier, DC eller AL serien ;)
Fandt dog til sidst den rette til jobbet. Nemlig Glenn, der har Basrep. Stor tak til Glenn for et flot stykke arbejde. Han kun anbefale ham.
Men igen. Hvis du vil har et par Cerwin Vega! som bare spiller nogenlunde, så tag de gamle serier, DC eller AL serien ;)

Musikanlæg Cerwin Vega! & H/K
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 56 Svar: 293
De spiller ret godt ja
Godt du er glad for dem.
Lige over
feb 2008
Følger: 1 AV-enheder: 1
Det gode ved DC serien er at der skal næsten ingen effekt til at få dem til at spille nogenlunde rent med dejlig bas - CLS og XLS serien skal der meget til før det bliver rent (:
- Har selv DC10 (;
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 1 Svar: 2
hey det ser fedt ud.. kan godt li det enkle i anlægget. høj er givet... kig forbi på min?
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 56 Svar: 293
Tak, og i lige måde
Smed en høj.
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 11 AV-enheder: 2 Emner: 4 Svar: 77
det ser godt ud, smed lige en høj kig forbi
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 56 Svar: 293
Synes også de spille ganske okay
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 8 Emner: 88 Svar: 847
synes selv dc12 spiller rigtig fedt..
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 56 Svar: 293
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 56 Svar: 293
Ja, det var det jeg gav
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 56 Svar: 293
Daniel D: Tak