{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Søger kyndig elektronik nisse til rep. af forstærker modul {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens
Jeg har brug for hjælp. Søger ham/hende med STOR elektronik kendskab, og som ved hvad han/hun laver. Du skal helst bo på Sjælland grundet vægten på det du skal lave.

Jeg har et HK L.U.C.A.S. 2000 SYSTEM ( PA/DISKO system) som er defekt. Og som jeg vil se om jeg kan få lavet, da det ejes af en meget god ven til mig.
Det er sådan her at, forstærker modulet som sidder i subben består af fire dele (se foto).
Der er 3 forstærkere og et ”styre/forforstærker” modul. Problemet med den er at når man tænder den så starter den sin cyklus, men går i safe mode når den er færdig. Modellen er udgået, og HK audio kan/vil/har ikke dele til den mere. ? Hvilket jeg syntes er dybt utilfredsstillende. Systemet er ca. 10 år gammelt.

Her er hvad der er gjort ved det indtil videre.

1. Flere personer som ved en del/lidt om elektronik har kigget på den, men ikke kunnet finde fejlen.
2. 4Sound i Danmark har været kontaktet, men de ville ikke kigge på den/havde ikke nogen som kunne. Det er et generelt svar fra alle jeg spørger, da den jo ikke er købt hos dem/forhandleren.
3. Kontakt taget til THOMANN i Tyskland som vil KIGGE på den, og evt. lave den. MEN da den er f….ing tung 68 kg med sub. Forstærkermodulet nok en god bid over 20 kg. så kommer det til at koste et par strandvejs villaer at få den derned og retur ca. ??
4. Har kontaktet HK audio direkte. Men de kan/vil ikke hjælpe med at få det løst. De henviser til HK audio´s forhandlere, da der er noget med licens spørgsmål/agentur og sådan som kommer i vejen.
5. HK audio vil ikke udlevere et diagram på den grundet licens/copyright. De henviser igen til forhandlerne som har/kan få tilgang til diagrammerne.
6. Har haft den til fejlfinding/rep. Hos 4sound i Malmø, men de har efter 3 md. Indset at de ikke kan lave den/få HK audio til at komme med en løsning eller dele. Jeg har været i kontakt med dem flere gange og de har fundet ud af følgende.

1. Forstærker modulet går i fejlmode, fordi at net delen i basmodulet er i stykker.
2. Ved næste forespørgsel er det mainboardet i basmodulet som er i stykker.

Jeg tror ikke det er så svært at løse det. Men skal bare finde en elektronik nisse ?? som kan fejlmåle/søge på komponenterne. Det skal være en med stor komponent kundskab. Og som kan skaffe et diagram hvilket man kan hos HK audio hvis man er forhandler/radiomekaniker så vidt jeg har kunne forstå. Jeg har på L.U.C.A.S 1000 systemet men er ikke 100% sikker på det er det samme. Men kan måske bruges som guide line.

Den løsning jeg selv kan komme på, er at ”ombygge” den så man kan køre med 2 Forstærkere, eller få den lavet så den virker som den skal og tiltænkt.

Skriv hvad i har af løsninger, og om i kender nogen? Skal gerne være noget som bliver løst inden for et korttidsrum, så ikke noget med langtidsferie ophold. ?? Og må gerne koste lidt. Men det skal også kunne betale sig.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Søger kyndig elektronik nisse til rep. af forstærker modul

Annonce