{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
224 visninger | Oprettet:

Hånden i hvepsereden. {{forumTopicSubject}}

Har set hvordan lignende tråde ender i udlandet, men forsøger mig alligevel.......kabelloop eller bøjler?

Jeg er i gang med at investere i nye kabler, da jeg nu har udsigt til ( efter knap 1 1/2 år!), såvel at få min Lc-modificerede Sony 559'er retur, som helt nyt lytterum.
Mine QLN's er udstyret med dobbelt tilslutning og jeg har hidtil kørt dem med bi-wire. Jeg tænker lidt på, foreløbig, at køre dem med kun ét sæt kabler, hvor der så til gengæld ikke vil blive sparet. Problemet er at de fire bøjler, som i første omgang sad på højttaleren, er som sunket i jorden og min søgning på at finde nye, gjorde mig opmærksom på, at de måske langt fra er den optimale måde at tilslutte ét sæt højttalerkabler på.
Meninger/erfaringer?

Kommentarer på:  Hånden i hvepsereden.
  • #2   2. apr At bruge over 500kr på 2 stumper kabel er penge lige ud ad vinduet. om du bruger bøjler eller 2,5mm2 fra harald skrald eller dem der linkes til, du ville ikke kunne høre forskel så hvorfor så ikke bruge den billigste løsning ?

• #3   2. apr Også min mening. Jeg er dog engentlig der, hvor jeg godt gad prøve et par færdigterminerede højttalersæt, hvor man vel er sikker på, at såvel mekanisk, som elektrisk forbindelse er i top. Har næsten altid selv termineret signal- og højttalerkabler. Som jeg ser det er det optimale vel at "bygge" sine kabler selv og så lave en 10-15 cm loop af det samme kabel. Selv ved f.eks kr. 500,-/m er det, ud over udgift til to ekstra stik pr. side, en begrænset merudgift. I øvrigt havde du ret i forbindelse med skuffen på min CDPX 559 ES - det var IC103 (BA6287F) som skulle skiftes smiley smiley

• #4   2. apr Kabler er det mindst vigtige (bare der er nogle naturligvis) men når det så er sagt så er jeg ikke så stor kabel skeptiker at jeg ikke mener at et godt anlæg fortjener gode kabler..
    Men gode kabler koster ikke nødvendigvis 500kr pr. meter og opefter.

De kabler jeg selv syntes giver bedst resultat ud af dem jeg har haft & prøvet er
    1. Højtaler kabel VDH Clearwater lagt dobbelt (2 kabler til hver højtaler)
    2. Signal kabel VDH D502
    Det er ikke vildt dyre kabler og har givet et godt resultat på de anlæg jeg har haft dem på. Alt fra Mark Levinson Anlæg til 500-600Tkr og til mere almindelige anlæg.

Men man skal lige huske at tænke lidt...
    Hvilke kabler sidder der i dine højtaler ?? lad og antage det er almindelig NKT ledning 1.5mm2. Hvad skulle det så hjælpe at monter gode kabler fra forstærker til højtaler og da slet ikke 2 stumper..
    Husk kortest mulig kabeler og her er fordelen ved selv at lave jo at man kan tilpasse længden.

Godt du fik fikset din Afspiller..

• #5   2. apr Der sidder VdH Clearwater i højttalerne. Satte det selv i da jeg modificerede en smule på delefilteret (bedre termoresistente modstande og bedre metalfilmsspoler). smiley smiley

• #6   2. apr metalfilmsspoler?? du mener vel modstande

• #7   2. apr Alternativet til luftspoler af rund kobbertråd.

profilbillede
  • #8   2. apr okay så er jeg med, Tænker du ville få bedre lyd ved at udskifte kondensatoren i forbindelse med dine diskanter i steder for at bruge fks. 5-600kr på kabelstumper smiley
    https://bekent.dk/selvbyg-hojtalere1/delefilter/delefilter-komponenter/kondensator/alumen-z-cap.html

Men det har du måske også været i gang med ?

• #9   2. apr Også det. smiley smiley

Kommentér på:
Hånden i hvepsereden.

x