{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

Lydformat fra Apple TV 4K? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg overvejer at købe en Apple TV 4K for at kunne se Disney+. Men jeg er i tvivl om mit setup kan få lyden ud i Surround.

Så vidt jeg kan se har en Apple TV kun HDMI udgang. Er der nogen som ved hvilket lydformat Apple TV 4K udsender i? Eller om det er muligt at styre?

Jeg spørger fordi jeg har en SONY blu ray og en Yamaha receiver som ikke har HDMI (se billedet, ja jeg ved at det er lidt gammelt).

Sender jeg lyden via coaxial virker det fint med surround helt op til DTS-HDMA 7.1.
Sender jeg lyden via HDMI, og konverterer til lysleder (Optisk toslink), virker surround kun op til Dolby Digital Plus 7.1!? Hvis jeg sender DTS-HDMA 7.1 denne vej, hopper forstærkeren ned til PCM i stereo.

Det er testet med Thor Ragnarok, hvor Engelsk er DTS-HDMA, mens Fransk og Tysk er Dolby Digital Plus. Via coaxial er det surround uanset sprog, via HDMI+Lysleder er Engelsk i PCM stereo, mens Fransk og Tysk er i surround.
Med en gammel DVD-skive (Kill Bill) med Dolby Surround eller DTS er der surround uanset om lyden føres den ene eller den anden vej.

Så jeg har egentlig 2 spørgsmål:
- Er det normalt? Og kan jeg gøre noget?
- Kan jeg tvinge Apple TV 4K til maximalt at sende lyden i Dolby Digital Plus 7.1, uanset hvilket format den modtager stream i?

UNDSKYLD DE MANGE ORD smiley
På forhånd tak for svar smiley

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Lydformat fra Apple TV 4K?

Annonce