{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Er hifi2you.dk lukket ?
  • Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

Følger: 14 Følgere: 26 Emner: 10 Svar: 1.079
    #1   23. jun noget kunne jo tyde på det.

• #2   23. jun Øv, der bare ikke rigtiog nogen der ved det og det står ingen steder

Kender ikke dem der drev siden

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#3   23. jun Thommas C drev siden og han forsvandt jo ofte her fra også for så at vende tilbage igen.

• #4   23. jun Bare mærkligt har ikke høret,set noget

Havde selv en lang tråd om mit anlæg, fremskridt,ændringer med mere

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#5   23. jun Altså hvis han gjorde det samme på Hifi2you som han gjorde her inde så forstår jeg godt den er lukket

• #6   23. jun Hifi2you var et alternativ til hifi4all

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#7   23. jun Ja for dem der ikke kunne lide måden hvorpå Hifi4all styres på .. og kan sagtens følge dem, spørgsmålet er jo om hifi2you begyndte at minde for meget om det ?

• #8   23. jun personen der driver hifi4all smed folk ud som det passede ham, dem der siger deres mening og alle de andre, når de så samles et andet sted og gir deres mening til kende, så kan det gå galt elelr bre den evige kabel diskution

jeg er faktisk medlem af flere udenlandske hifi sider som stevehofman forummet,audiokarma,audigon, avforum,avsforum, stereophile,whathifi end danske, nerds.dk som var en side med forum, det også slut nu, nu er jeg der stort set aldrig pga der ingen forum er, hifi4all kan man ikke bare uden videre blive medlem af og så hifigalleri,recordere og vintagehifi

• #10   23. jun Fik for ca 1 ugen siden nye fødder til min pladespiller det gjorde en forskel MagicHexa smiley Nu kan jeg fyre op for musikken uden mikrofoni eller dyb bas rumlen (subsonisk bas)

Synes at vi ikke har et forum som hifi4all var i gamle dage, nu kan man kun skrive noget som man ikke kan rette i og nærmest holde kæft trit og retning

Jeg har ikke kun lyst til at høre/se musik, jeg vil også læse om det og deltage i tråde

En af de bedste tråde som jeg har haft glæde af at læse inde på hifi4all

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13409&PN=0&TPN=1

Harbeth forummet er jeg iøvrigt også medlem af, så jeg har rigeligt med hifi, det bare nemmere at skrive på dansk, selv om jeg efter hånden har fået rutinen i at skrive på engelsk

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

Følger: 1 Svar: 29
    #11   25. jun Michael L.

Som skrevet før så ja, Hifi2you er lukket og åbner ikke igen.
    Hifi fora er efterhånden det rene Anders And, som jeg også skrev men sammenligningen med at en person kommer lidt mere luft i dækkene på bilen og så kan den pludselig køre 100 km/t stærkere.
    Der er så nogle der gætter sig til hvorfor siden er lukket, men det er nok dem der keder sig.
    Det kan jeg så se på trådene her på dette fremragende forum, at der også er andre der gør.
    Men man kan så også se at hvis det er vigtige spørgsmål, så tys der til f.eks hifi4all selvom man ikke bryder sig om siden.

Og for Sørens skyld vil jeg lade min bruger være denne gang og det samme med indlæggene.
    Men reel, ordentlig debat findes der ikke på danske fora længere.

Siden her er blevet til en side hvor der snakkes ligeså meget mad, tøj, ure osv som hifi.
    Og så bruges siden også til i det skjulte at sælge højttalere fra firmaet (billedet)

Udover det, så er der ingen moderatorer til at kigge efter siden.
    Det vrimler med falske salgsannoncer med grej til flere hundrede tusinde som bare får lov at stå.
    Og så skal man "optages/godkendes" for at vise sit grej, hmm

Så pt er hifi4all det førende forum og det siger ikke så lidt om debat niveauet i lille Danmark.
    Jeg forsøgte at gøre det lidt anderledes med hifi2you, men der blev kun debatteret forskelle som at stå udenfor koncertsalen, til at komme ind og sidde på den bedste plads, ved at skifte en indgangskondensator i en effektforstærker.
    Og så kom der en masse beskyldninger, fordi folk ikke kunne høre forskel på en kondensator til 40 kr og en til 12.000 kr i en blindtest.

Det er hvad Danske hififora har at byde på.

profilbillede
  • #12   25. jun Sad så sent som i dag ca 3 timer og 45 min hos audiocompagniet (dog uden at købe noget)

Fik kaffe og lidt vin, der blev spilet i ca 45 min (kiggede ikke på klokken) på martin logan og senere de store Elac Vela FS 409 + god pladespiller og senere streaming, stadig sammen med en Leben CS-300 XS, stereophile siger 10-15 watt fra 8-2 ohm, ca 4 meter fra højttalerne ca 85 db, da jeg lyttede tæt på hørte jeg forvrængning og den ene højtaler spillede højere end den anden, torben sagde det var rummet.

Kun 89 db er de opgivet til og der var godt med power og en fornuftig bas fra elac højttalerne, trods det elac anbefaler min 40 watt

I sådan noget situationer oplever og snakker man om hifi, hvor nogen lige skal have et kabel med hjem, en strømrenser,lytte til nogen højttalere,forstærker og så videre

På vej hjem i toget var der en med en kæmpe jbl boom box (en helt anden boldt gade) med masser af bass og 10-12" bas (måske kun 8"), skulle af på samme station som mig og nede i en kort tunnel lød det super også fordi lyden var ren og klare uden skinger,påtrængende top ud over den markante bas.

Fra den ene yderlighed til den anden.

Kan godt høre jeg selv mangler noget,måske var leben forstærkeren (rør) ikke kraftig nok til at det lød 100% rent, men med en dyb bas uden den var pumpet med enmellemtone,top uden bbc dip og så på den anden siden den dybe og markante bas fra boom boksen fra jbl som var høj, ren og behalig i toppen.

Forinden havde jeg lyttet til argon alto 5 med beskeden lystyrke i hifiklubben, var ikke højt nok og ville ikke bede om at spille højt, behalig top og upåtrængende top monteret på en væg samt dali oberon 1 jeg har hørt (video) en påstå er en af de få højttaler med lidt skrape f lyde, lidt skuffende, også oberon 3

Arogon alto 5 active i lyd og billede Et kup til prisen, så vidt jeg kunne se 6 stjerner tweak,dk gav den 9 stjerner.

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#13   27. jun Hej igen igen Thomas C smiley
    Jeg må heller starte med at skrive at jeg stort set ikke kender til din side hifi2you.dk
    Og bygger mine antagelser på din gentagende udmeldelser/indmeldelse her inde.
    Jeg er helt enig i det meste du skriver.

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

#14   27. jun Vi kan hurtigt blive enige om at det ikke er smart at slette og oprette gentagende gange, men nogle gange blev det bare for meget og når man så sletter sin profil/bruger, så ryger alle indlæggene automatisk med.
    Men der mangler meget et ordentligt sted med helt almindelig debat omkring hifi som er nede på jorden og ikke om at lyden blev 100 gange bedre, fordi man har fået nye skruer til enhederne.
    Jeg har svært ved at finde et sted hvor jeg har lyst til at poste noget af mit og jeg har bestemt ikke lyst til at bruge tid og penge på et forum som efter kort tid handler om snake oil og fantasier som der så kan komme en mindre krig ud af smiley smiley

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#15   27. jun #14 har det ikke altid været sådan ?? altså at der nemt går krig i den.
    det er nok meget svært at undgå da meningerne er mange.
    Det er nok heller ikke nemt at være administrator for hvornår skal man det ene eller det andet.
    Nogle er jo også til stede bare for at skabe splid og hvad gør man så ?
    Det jeg syntes er et kæmpe problem på fks. hifi4all er at man ikke kan blande sig i debatter og skrive sin mening om ting uden man risiker hammeren.
    En anden ting som jeg ser som et stort problem er at admin retter i ens indlæg.
    Men omvendt er det jo nok også grunden til at siden fortsat er den største i dk...

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

#16   27. jun Jo men krigene er blevet større og mere intense jo mere snake oil der er kommet på markedet, desværre

• #17   27. jun Jeg vil bare gerne snakke, skrive og læse om hifi og selvfølgelig lytte til musik

Gider personligt ikke diskutere om man kan høre om forskel (snake oil) på strømkabler, men mere hvis nogen har oplevelser med strømkabler der gør en forskel og hvilken der ikke gør så meget og så den der irriterende super nørderi når man skal prøve at forklare noget som ikke passer, ikke kan lade sig gøre (eller det modsatte), hvor man går ned i midste detalje, hvor man tricker ens ocd fordi man mener ens mening er den rigtige, det gider jeg ikke.

I sådan en situation skal man nærmest have en højere uddandelse for at fatte hvad det er der bliver snakket om

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

#18   27. jun Der er bare kommet så meget som alle ved ikke kan lade sig gøre, men som nogle skriver de mener er rigtigt.
    2 eksempler jeg har lige på tungen er.

1: At skifte en kondensator i indgangen på forstærkeren, gav en forskel som svarer til at stå udenfor koncertsalen, til at komme ind og sidde på bedste plads.
    2: Lydbilledet vælter fuldstændig hvis der lægges en blyant ind i basrefleksen, fordi højttaleren er så præcist afstemt.

Så er der så dem der oplever nat/dag forskelle på signalkabler.

Derfor lavede jeg den test på hifi2you hvor man selv kunne lytte på samme nummer der havde været gennem forskellige kabler, kondensatorer osv.
    Ingen kunne høre det, da de ikke kunne se hvad der var gjort.

Mit forsøg på hifi2you var at "guide" nye entusiaster/hifi interesserede til ikke at bruge unødvendige penge og at få tonet noget af snake oil fantasierne ned.
    Som det er nu, så skræmmes folk mere væk end godt er, for kabler osv skal koste det samme som en ny bil, før de kan "godtages"

Vil folk have et specielt kabel fordi de mener det matcher anlægget bedre, skal de bestemt have lov til det og jeg forstår ganske udmærket at man ikke køber f.eks Accuphase til 80.000,- og så bruger de medfølgende signalkabler, eller Harald Nyborg højttalerkabel selvom de vil lyde lige så godt.
    Og vil man give et antal kr for at udseendet "matcher" så skal man bestemt have lov til det.

Nogle af dem der kalder sig selv entusiaster eller super entusiaster blev nok også lidt lange i ansigtet over testene.
    Og en enkelt person fik en mindre hjerneblødning og røg helt op i det røde felt og kom med beskyldninger om løgne og manipulation fordi han ikke kunne høre forskel på en kondensator til 40 kr og en til 12.000 kr i signalvejen.
    Den person er så også bannet fra samtlige fora i norden + nogle enkelte amerikanske og forsøger sig nu på Diyaudio.
    Han og en del andre vil ganske enkelt ikke forstå at kan man ikke høre en forskel når man ikke kan se hvad der er ændret, eller har fået det ad vide, ja så er der nok ingen forskel.
    Og mennesket er (for producenter og forhandlere) så smart indrettet at har du købt et kabel til f.eks 1200,- kommer hjem og sætter det på dit anlæg, så har din hjerne allerede fået ad vide at der skal være en forskel og selvfølgelig hører man så også en forskel.

Det gjorde de også i Københavns hifiklub hvor de lyttede til en del RCA signalkabler og sad og snakkede om hvilke forskelle de hørte osv, indtil en af deltagerne fik øje på at omskifteren på forstærkeren stod på Balanceret XLR.
    De havde altså spillet på samme kabel hele aftenen, men hørt både store og små forskelle fordi de kunne se at kablet blev skiftet.

Et forum baseret på almindelig sund fornuft hvor alle dem der kun vil skabe splid og overbevise andre om ting der aldrig vil kunne bevises, ikke er med fra starten, det kunne jeg virkelig godt tænke mig. smiley

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#19   27. jun #18 tror desværre ikke det er muligt at lave et sådan forum, der kommer altid folk til som har en helt anden holdning / mening og dem skal der vel også være plads til ?

De debatter om kabler skal der vel også være plads til .... Jeg har selv været der og haft hundedyre kabler, jeg har også fundet ud af at pris slet ikke er = bedst lyd, men omvendt er jeg heller ikke afvisende om at der er forskel om end den er lille.
    Men der er også klart at det er svært at fortælle en at deres 40tkr. kabel ikke er bedre end en til 100kr meteren.
    Placebo er nok en faktor der springer på os alle af og til smiley

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

#20   27. jun Ja der skal være plads til stort set alle.
    Dem jeg synes der bør geare lidt ned er dem med påstande som ikke kan bevises, men som kan modbevises, men som så finder på den ene undskyldning efter den anden og bliver direkte krigeriske - dem kan jeg godt undvære.

• #21   27. jun #19

Jeg har nu canare 4s11 som på få min kan bi wires og et signalkabel fra cyberfarm, med amphenol stik og sort van damm microphone cable, 2x4 meter (gratis montering) under 300kr incl fragt til mine aktive højtaler, det var jeg overrasket over kunne laves så billigt, det lyder neutral og det var pointen med at købe det samt få noget i en bedre kvalitet end det jeg før brugte.

Super højtalerkabel til 5.5 euros meteren fra audiophonic, ca 400kr så vidt jeg husker for stikkene og et godt van damm kabel fra min forforstærker til min aktive højtaler med 2 sæt at de tykke supra strømkabler (godt standard upgrade strømkabel), IsoTek EVO3 INITIUM 1,5m købt på tilbud hos lydspecialiten,er stadig på tilbud, til min forforstærker fra rotel (a11 tribute), standard 2 port 45 watt oplader til min mobil og Topping E30 dac samt wbc gotham fra dacen og endelig Inakustik Excellence USB (Type A - smiley fra pcen til dacen.

Hvis man laver lidt research først så behøver man kun købe kabler en gang, mener ikke der er noget bedre til prisen end mine canare 4s11,van damm kabler og wbc samt de strømkabler jeg har er gode og ikke vildt dyre kabler til at ersatte sorte lakridskabler, i en bedre kvalitet.

profilbillede
  • Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

#22   27. jun Man behøver faktisk ikke lave så meget research, man skal bare bruge signalkabler der er godt skærmet og nogle stik der sidder ordentligt og mht højttalerkablet skal det bare "matche" impedansen og længden mht tværsnit.

Men jeg kan ikke rigtig finde hoved og hale i dit indlæg, for du skriver du har kabel så du kan køre biwiring, men det er aktive højttalere.

• #23   28. jun jeg skriver ikke jeg køre bi wiring, jeg skriver jeg kan med kablet køre bi wirng på få min (hvis behover for det er der)

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

#24   7. jul Nu er der så liv i Hifi2you igen.
    Så må vi prøve med en lidt anden stil og se om det giver pote, s der kan blive et forum hvor der debatteres reelle ting.

Kommentér på:
Er hifi2you.dk lukket ?

x