Digitaliseringen giver muligheder i virksomheden

Digitaliseringen giver muligheder i virksomheden

23. nov 2017

Det er umuligt ikke at lægge mærke til den store udvikling, som er sket i de sidste mange år, og som fortsat er i fuld gang, når man tænker på digitalisering. Det gælder stort set i alle aspekter af vores liv, at vi får nye og hidtil usete muligheder, som vi skal forsøge at forholde os til. Denne artikel kigger lidt nærmere på, hvordan man også udnytter disse muligheder.

Det er nemlig ikke nødvendigvis en selvfølge, at man bare integrerer alle de nye ting, som konstant er på spil, når man taler om digitaliseringen. Sommetider er det da også nødvendigt at prioritere og fravælge nogle ting i virksomheden, selvom man selvfølgelig gerne vil have mulighed for at opnå de bedst mulige resultater.

Det sker blandt andet ved, at man er åben over for nye opfindelser og muligheder, som gør tingene lettere, mere effektive og billigere. Men det handler også om, at man formår at acceptere, at man ikke kan bruge alting samtidig, og at nogle ting selvfølgelig er mere relevante end andre.

Nemmere registrering

Har man en virksomhed, hvor det vil kunne betale sig at lave en masse ting elektronisk frem for fysisk, så kan man overveje at kigge på mulighederne for at finde digitale løsninger til registrering. Det kan eksempelvis foregå gennem apps, som gør en masse af disse processer nemmere og mere overskuelige. Det kan handle om, at man registrerer fremmøder, økonomiske forhold, timeantal og mange andre ting, og det kan være et yderst effektivt redskab mange steder.

Vil du kunne registrere ting endnu nemmere i virksomheden? Læs mere på www.kala.dk/.

Den intelligente business

Der tales i dag rigtig meget om Business Intelligence, også kaldet BI. Det er en række systemer, som gør en masse processer langt mere effektive i virksomheder, og som gør det muligt at få ny viden på områder, som før var uoverskuelige. Når man taler om ”big data”, er det svært at håndtere manuelt, og derfor har man disse systemer, som kan overskueliggøre tingene.

Det kan eksempelvis handle om, at man gerne vil have et større kendskab til områder i sin virksomhed. Måske har man brug for at vide, hvilke områder der skal forbedres, eller hvordan kundegrupperne ser ud. Med BI er der masser af muligheder, men der er samtidig også overflåd af systemer, og det er langtfra alle, som vil være relevante i alle virksomheder. Derfor handler det om at sætte sig ind i, hvilke programmer man vil have mest gavn af.

Forstå de sociale platforme

Når man taler om sociale medier, handler det ikke længere kun om at være til stede for en virksomhed. Det handler i måske endnu højere grad også om at forstå, hvordan mekanismerne fungerer, og hvordan man agerer bedst og mest hensigtsmæssigt. Der er rigtig meget idé i at have en klar strategi, som er gennemarbejdet, hvis man vil lykkes på sociale platforme, og her handler det selvfølgelig rigtig meget om, at man formår at have et stærkt grundlag for det, man gør. 


Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


Annonce