{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

Lcd vs. Plasma {{forumTopicSubject}}

Meget simplet hvad synes i er bedst?
Personlig synes jeg at alt over 32” skal være plasma.
Fatter ikke alt det med samsung 40” lcd skod skærme.
Panasonic 42px80 eller pz80/pz85 mener jeg gør det klart bedre end de fleste i den størelse.

Bare min ringe mening...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lcd vs. Plasma
  • #1   11. aug 2008 Tror cirka det debat-emne har været oppe ca. 453,5 gang .. Så prøv at rod lidt med søge funktionen ..

  • #2   11. aug 2008
    jep, så drop begge og vent. der er ny lazer fladskærme på vej, til en bedre pris end Plasma.


  • #3   11. aug 2008 kom med ulemperne ved plasma?

  • #4   11. aug 2008 kom med ulemperne ved (skod) samsung????

  • #5   11. aug 2008 Ah Andreas, hvis du selv har en plasma skærm bør du da også vide at der bestmet ikke er ligeså meget genskin på en plasma som ved de gamle CRT skærme.
    Desuden har alle Samsungs bedre modeller deres Clear Panel på, der giver mindst ligeså meget refleksioner som på en plasma skærm.

    Martin - forstår ikke hvorfor du siger at alt over 32" burde være plasma? For spørger du mig ødelægger du direkte oplevelsen ved at se en god film hvis du ser den på en LCD skærm (ved mindre vi snakker X3000 måske ;-)), så i min verden burde samtlige TV skærme være plasma smiley smiley

    Og må give dig evigt ret i at man skulle gange PX80's købspris med ihvertfald 2 før man får noget ordentligt i LCD, der tilnærmelsesvist matcher.

    Så ingen tvivl hos mig, plasma er klart vejen frem!


  • #6   11. aug 2008 Burn-in Er intet problem overhoved. Vis man ser dr 1 i 2 dage i træk og man opdager lidt burn-in i logoet. Så "renser" man bare skærmen. Ved ikke om alle skærme har den funktion men det har de nye Panasonic ihvertfald.

    hehe ømt punkt John Z?



  • #7   11. aug 2008 Kom nu John Z Skriv noget smiley
    Jeg siger ikke at det er et dårlig tv du har.
    Siger bare at du med et panasonic pz85 vil få et meget bedre.

    Det er præcis dig jeg gerne vil have til at skrive hvorfor du har valgt et lcd istedet for plasma?


  • #8   11. aug 2008 Jeg har selv en 42" mirai lcd, men det er UDELUKKENDE pga jeg kunne få det til 4000 fra nyt... Og det skal lige siges, der er sq et flot billede både med dvd og zaptor - meget meget flot i forhold til prisen i hvert fald.

    Skulle jeg ud og fyre omkring 10.000 eller mere af på en skærm ville det helt klart blive panasonic pz85 eller noget i den dur, ville kun købe lcd hvis det er meget meget billigt, eller kan jeg bedst lide billedet på plasma skærmene, men det er nok mest fordi jeg synes man får en bedre sort og så synes jeg ofte lcd tv bliver for skarpe - dvs de fremhæver nærmest de fejl der er i de signaler de får... Synes jeg er lidt synd...


  • #9   11. aug 2008 martin N: jeg har nu ingen øme punkter smiley
    jeg synes bare ordet "skod" nu ikk lige frem kan bruges om samsung....
    da jeg købte mit tv for lidt over et år siden, var det en af de bedste til under 9.000 kr.
    hvis jeg skulle have nyt tv lige nu og her ville jeg nok også vælge en Panasonic plasma.

    p.s lad mig gætte......... du arbejder for en Panasonic forhandler........ikk?
    hvis ja: det synes jeg næsten jeg kunne gætte mig til, ud fra din store salgs tale om panasonic...... smiley
    hæ hæ jeg håber ikke jeg har ramt et ømt punkt...... smiley
    hvis jeg har gættede rigtig


  • #10   11. aug 2008 Hehe Det er nu ikke noget ømt punkt. men ja arbejder i et panasonic center.
    Det er som ikke noget med salgstale at gøre da jeg bare er normal lønslave ude på værstedet. Vi har prøvet at sælge samsung også men ved siden af panasonics produktor sælger de bare ikke smiley

    Selvfølgelig er samsung ikke skod men panasonic er bare bedre.
    Jeg skriver bare min personlige mening. Vis panasonic laver noget lort så indrømmer jeg det gerne.. f.eks. le7 smiley
    Panasonic har så ikke altid haft noget fedt design i forhold til samsung,
    men de er kommet efter det..


  • #11   12. aug 2008 Nu sker der jo hele tiden noget nyt på området, og særligt den nyeste generation af LCD fladskærme, har fået hævet billedkvaliteten så meget, at den nu kan sammenlignes med plasma tv.

    Så jeg synes ikke, der er noget galt i at tage emnet op igen igen.

    Man kan jo bare ignorere debatten, hvis man synes den er ligegyldig.


  • #12   12. aug 2008 Kent N

    hvis du vil opleve billede skal du ta ind og se det nyste pioneer plasma tv det slår alt på markedet med flere længder smiley men det koster også smiley


  • #13   12. aug 2008 Hvornår ser vi de her omtalte laser skærme? Finder nyheder fra 2005, der siger de kommer i 2007! Kan ikke finde noget fra nyere tid!

  • #14   12. aug 2008 Hej Tommy,

    Jeg har skam set Pioneers KURO plasma tv

    Det jeg skriver er at de nyeste LCD kan SAMMENLIGNES med Plasma, ikke at de er bedre ! og ja, jeg synes stadig Plasma giver det bedste billede. Pioneers nyeste Plasma tv er State of the Art. Kuro ER Konge ! Men dyrt.

    Vil man have bedre billede, skal man anskaffe sig en rigtig god projektor, med et tilsvarende lærred. Det er ENDNU dyrere.....de penge, de penge : )


  • #15   12. aug 2008 Ah Kent. Vil tro at selv mit plasma TV der er fra sidste år kan slå samtlige LCD tv på markedet - også de nyeste. Der er muligvis sket en del men de kan godt nok ikke sammenlignes endnu hvis du spørger mig.

  • #16   12. aug 2008 Jeg tror dig

    Men der er sket utroligt meget med billedkvaliteten på de nyeste LCD'er, en af mine venner har et 37" full HD LCD (kostede 25.000,-) fra sidst år, sammenligner man billedet med den nyeste generation LCD, er forskellen grotesk stor. Hans 1 år gamle LCD, giver et "fesent" billede, intet sort, kun kedelig grå. De nyeste LCD kan jo godt gengive sort, dog ikke "Plasma sort"

    I et anfald af venlighed, forærede jeg en anden kammerat, mit 3 år gamle Hitachi 42" (1024x1024) plasma tv, det slår stadig de flest full HD LCD TV, mht billedkvalitet.

    Plasma giver stadig det mest biografagtige billede, når man ser film, INGEN tvivl om det.


  • #17   12. aug 2008 Ah okay så er vi mere enige Kent. Må give dig ret i at der er sket en masse, også ved sortgengivelse på LCD. Ser man for eks på W4000 er det jo næsten blevet helt hæderligt smiley Men man kommer bare ikke uden om at detaljerne i de mørkere områder bare står så meget bedre på en plasma skærm smiley Så helt sikkert, LCD er blevet bedre, og til tider endda hæderligt, men som sonny også siger er Plasma bestemt blevet tilsvarende bedre smiley

  • #18   12. aug 2008 Jeg syntes at alt over små skærme som 37" og nedefter skal være LCD.

    Og større skærme plasma.

    Har altid været glad for mit tv, det er kanon. Og har sådan en speciel belægning så der ikke rigtig er genskin og det er dejligt.

    Men nu er Panasonic og Pioneer også gået sammen om at producere skærme. Så det er bare rart. smiley


  • #19   12. aug 2008 Plasma fører skam stadig, med Pioneers Kuro Plasma som klassens duks.

    Mht at begge teknologier, er blevet tilsvarendene bedre, der er jeg meget uening.
    De nyeste LCD skærme, har taget et meget stort spring frem i billedkvalitet, man skulle næsten tro der var tale om, tv der var 3-4 generationer nyere, og ikke kun en generation.

    Mindre LCD tv, giver faktisk et godt billede, men jo større skærmstørrelse vi kommer op i, jo tydeligere bliver forskellen på LCD og Plasma.

    Og Pioneers Kuro LCD, kommer nok ikke til at matche deres Kuro Plasma, inden ny teknologi, sender begge på pension.



  • Rune A
    Rune A Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 22
    #20   12. aug 2008 Casper I



    hvis du ikk kan klare der er et par spørgsmål her inde så skulle du måske lade var med at bruge så meget af din tid her i forum'et hvis du skal sidde og skrive sådan noget der til alle spørgsmål her inde der har været et par gange oppe!


  • #21   12. aug 2008 Jahh. Både og Kent.

    Sony's X3000 der jo er fra sidste år, mener jeg bestemt stadig er det bedste LCD TV på markedet. (Naturligvis bliver det spændende at se Pioneer's, men har jo af gode grunde ikke haft mulighed for at studere dem nærmere endnu :)) Men bestemt har du ret i at mid end segmentet hos mange producenter næsten er hoppet et "trin" over (Serie 5 fra samsung vs M serien fra sidste år, 5403 vs 5522 osv). Men en LCD som W4000 er i forhold til W3000 bedre på nogle punkter (dog også de mest væsentlige), men mener samtidig også at den måske er lidt ringere på andre punkter.
    Og jeg er, indrømmet, inkarneret plasma fan boy, og ville aldrig kunne leve med at mange LCD "skinner" igennem på grund af deres baggrundbelysning. Og selv 9703 fra Philips lider jo stadig under dette fænomen, såvel som A656 fra Samsung gør det. Og syntes bestemt at A656 er en bedre skærm end sidste års F86, men for mig at se er forandringen ikke meget større end "ventet". Så spørger du mig halter LCD stadig, og det er ikke kun ment som i forhold til plasma.

    Og kigger du på en 42" plasma mod en 32" LCD (PG6000 fra LG vs. 7403 fra philips) vil jeg til stadighed mene at man fra 2-3 meters afstand får den bedste oplevelse og billede på plasma'en frem for LCD'en.
    Og da LG's PG6000 er kommet i 32" syntes jeg ikke længere den holder at det skal være 37" og opefter. For der er jo intet der retfærdiggør at man skal bruge LCD teknologi bare fordi det er mindre skærme, plasma teknologien er jo stadig tilsvarende overlegen, rent billedmæssigt, lige PT - også selvom det er et mindre tv smiley

    Og hold da op hvor har jeg mange meninger smiley
    Håber ikke det kommer til at lyde for negativt, for sådan er det bestemt ikke ment smiley


  • #22   12. aug 2008 Og man kan naturligvis ikk rette i sin forrige post smiley
    Nå, men ja Kent - fik ikke lige sagt at jeg var enig i at der er sket MERE på LCD siden end der er sket på plasma siden (PX70 vs PX80 for eks)
    Det var forkert formuleret i de forrige posts fra min side. Det går sgu lidt stærkt en gang imellem smiley


  • #23   13. aug 2008 Jeg er selv kun til Plasma tv, og jeg tror ikke LCD når op på Plasma kvalitet, før ny teknologi, som sagt, sender begge formater på pension.

    Rasmus L ; Laser fladskærme på vej ? .... man kan altid vente på ny teknologi, men ventetiden bliver ofte lang og kedelig.


Kommentér på:
Lcd vs. Plasma

Annonce