{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Chrisitan E
Chrisitan E
Tilmeldt:
21. jun 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18

LCD vs Plasma {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg gr og søger efter et svar.

Jeg står og kigger på nyt fjernsyn.

Så jeg har nogle spørgsmål som jeg håberi vil hjælpe med.

Budget 6000-9000 kr.

1: Skal man vælge LCD eller plasma?

2: Hvad er forskellen mellem de 2 typer?

3: Størrelsen skal være 40 " eller 42 ". Hvad skal man vælge?

Jeg håber der er nogle der vil hjælpe.

Mvh

Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LCD vs Plasma
  • kenno
    kenno Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 165
    #1   25. jun 2008 efter hvad jeg har forstået . så plasma billigst og mest for pengen i forhold til LCD.

    forskellen har jeg ikke selv forstået. andet end der ulemper begge steder og også positive ting .

    men et Panasonic 42" er slet ikke ringe efter hvad jeg har læst mig frem til.

    www.flatpanels.dk en masse god info. men syntes gå ned i butikken og find ud af hvad du kan få for de penge også sammenlign.


  • #2   25. jun 2008 fandtlige denne hjemmeside til dig;
    (link fjernet)


  • kenno
    kenno Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 165
    #3   25. jun 2008 John Z - dog ikke den bedste side og bruge, da den er eget af de 2 største plasma skærms producenter.

  • Chrisitan E
    Chrisitan E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #4   25. jun 2008 Hej.

    Jeg har kigget på dette her:
    http://www.pricerunner.dk/pl/2-900807/TV/Samsung-PS-42C96HDX-Sammenlign-Priser?other_hits=239%3Aps42c96%3B%3B%3B&q=ps42c96

    Og dette her:

    http://cinemagic.dk/shop/panasonic-th-42px80e-3971p.html

    Begge er plasma men jeg går og leder men jeg har hørt at plasma bruger en masse strøm ekstra.


  • kenno
    kenno Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 165
    #5   25. jun 2008 der ville jeg tage panasonic.
    og nej det vidst ikke sandt mere. at de bruger mere strøm end lcd. ikke mærkbart mere.


  • Chrisitan E
    Chrisitan E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #6   25. jun 2008 Hvad hvis det ar lcd skærme begge 2?

    Hvad mrk ville man så vælge og hvorfor panasonic?


  • #7   25. jun 2008 Lige pt. ville jeg nok kigge lidt på Sonys nye 4500 serie... Der er virkelig sket noget med sort nuancerne og Bravia engine'en er også blevet rigtig god til at kompensere for den langsomme PAL framerate, og undertrykke støj osv.

    Og ihvert fald nogle af modellerne, de har jo både DVB-T og C og alt hvad man kunne drømme om smiley


    Personligt ville jeg være varsom med at købe plasma, også selvom det ser rigtig godt ud! smiley Hørte da selv her forleden om en der havde indbrændings problemer på et helt nyt pioneer. Så det er altså ikke et helt overstået problem, og det bliver det af tekniske grunde nok heller aldrig med teknologier, hvor hver enkelt pixel slides individuelt...
    Og så i min verden ihvertfald, så springer flimmeret altså i øjnene, det kan jeg altså ikke særlig godt med smiley

    Men hver sin smag... smiley


  • Chrisitan E
    Chrisitan E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #8   25. jun 2008 Att: Micma.

    Hvorfor synes jeg at det lyder som et dyrt tv?


  • #9   25. jun 2008 jeg var selv ud og købe ny skærm, her for et stykke tid siden.
    og jeg havde læst og søgt og været til fladskærms event i hifiklubben osv.

    og det endte med at jeg kom forbi den lokale Elgigant, og der gik jeg så ind og så på deres 50 skærme de havde hængende,
    og der var 3 jeg syntes om, denene kostede 22000, den anden var med "glas" altså med blank skærm, ( plasma )
    og den jeg så valgte var med mat skærm. ( LCD )
    syntes det er bedst, da der ikke kommer noget genskind i skærmen fra en lampe eller ligende.

    derefter gik jeg så hjem og bestilte den på nettet hvor jeg så sparrede 2500.

    så jo, det er en jungle, og det hjælper ikke at vente, spring ud i det, og tag den du bedst syntes om,
    det er trods alt dig det skal se på det i længden.

    så held og lykke med købet smiley


  • Chrisitan E
    Chrisitan E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #10   25. jun 2008 Tak dennis.

    HAr bare hørt at der er så meget man skal og ikke skal med lcd og plasma..

    LCD skal man have til og med 40"
    Plasma er over..

    hmm er det korrekt?


  • Chrisitan E
    Chrisitan E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #11   25. jun 2008 Og skal det være full hd eller hvad skal man?

  • #12   26. jun 2008 Lyder som en der er forvirret? smiley

    Plasma er bedst rent billedbehandlingsmæssigt - punktum.
    Jeg har ejet high-end LCD og nu ejer jeg high-end plasma. LCD skal virkelig finde på noget magisk med teknologien før jeg skifter væk fra plasma.

    Det er ikke korrekt at det skal være plasma når det er stort.
    Og det behøver stort set aldrig at være full hd, idet man oftest sidder tilpas langt væk til ikke at kunne se forskellene. (1,7m MAX fra 42").

    Det absolut bedste billede i en 42" skærm i din prisklasse får du fra Panasonic PX80.
    Læs anmeldelse her; http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1213261291

    I mit sind ville der ingen tvivl være.

    Forresten var der en der skrev at han havde set fastbrændinger på en helt ny plasma skærm - dette kan forekomme! Hvis man ikke passer på sin nye plasma skærm den første måneds tid (lader være med at se den samme kanal flere timer i træk osv) kan fastbrændinger forekomme. Men efter indkørsels perioden på cirka en måneds brug, kan man altså bruge det som et ganske almindeligt TV!

    Jeg syntes du skal gå ind på flatpanels.dk og læse nogle af deres fokusartikler. Specielt den der hedder "Hvor stort skal dit TV være". Der vil du næsten med garanti opdage at du bestemt ikke har brug for et full hd display.

    Og læser du på deres forum vil du indse at det rigtige valg er Panasonic PX80 smiley

    Held og lykke med det.


  • #13   26. jun 2008 Jeg ken også kun tale godt for panasonics px80, købte det for ca en måned siden og har absolut ikke fortrudt det, super fedt billed, og så er prisen jo overkommelig.

  • Chrisitan E
    Chrisitan E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #14   26. jun 2008 TUSIND tak for de mange tilbagemeldinger. Det er super fedt at der er nogle der vil hjælpe.

  • Chrisitan E
    Chrisitan E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #16   28. jun 2008 Hvad hvis man skal bruge skærmen til at spille på med en spillekonsol???

    Men vi skal jo stadig se tv og dvd...


  • Chrisitan E
    Chrisitan E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #18   29. jun 2008 Skal den være full hd eller bare hd ready?

  • Chrisitan E
    Chrisitan E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #20   30. jun 2008 JEg synes det er svært.

  • Chrisitan E
    Chrisitan E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #21   30. jun 2008 Hvad med sony hvordan er det????

    Hvad skal man vælge her?

    Panasonic eller sony?

    evt. link?


  • #22   30. jun 2008 Chrisitan E:
    hvis det skal være LCD så skal det være sony
    skal det være Plasma så panasonic


  • Chrisitan E
    Chrisitan E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #23   30. jun 2008 okay men hvad er så bedst?

    Hvad vil jeg få mest for pengene for og den størreste oplevelse af?

    evt. link.


  • #24   30. jun 2008 Har du ikke mulighed for at få det demonstreret et eller andet sted?


    Og lige en kommentar til Nicklas:
    "Plasma er bedst rent billedbehandlingsmæssigt - punktum."
    Det er jeg helt og absolut uening i!!! Håber du mener billedemedsigt, og ikke billedebehandling?
    Jeg er helt overbevist om at de bedste teknologier som kan optimere billede og kompensere for frameraten osv. De tilhøre ikke Plasma producenter!


Kommentér på:
LCD vs Plasma

Annonce