{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

Peter M
Peter M
Tilmeldt:
1. mar 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Plasma Vs Lcd {{forumTopicSubject}}

Hvad er bedst?

Har snakket med flere producenter.... og det er lige så skide ned i wc det ikke den samme mængde hver gang,
når man snakker med dem kommer der altid nye og imod salgs taler mod plasma er bedre end lcd og omvendt

er noget til der til at det er optil hvad en selv synes der for vil jeg gerne hører nogle der ude og nogle ting

Jeg er mest til samsung hvorfor ved jeg ik, er jeg bare

så har selvfølgelig kigget på deres lcd og der plasma og i øjeblikket hælder jeg mest til plasma.

nu vil jeg bare gerne høre folks erfaringer med plasma tv fra samsung og om der er nogle som har oplevet at et billede brænder fast i skærmen og hvis ja kunne man så white wash det?

den der har lcd. hvad synes i om jeres tv, hvis det er fuld hd og og fuld hd opløsning med 15000:1 i kontranst eller mere hvad i synes om det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plasma Vs Lcd
  • #1   1. mar 2008 kender ikke det så meget til plasma men der skulle være bedre helhed i plasma men de er dyre i strøm og for let pixel fejl... lcd skærme er ved at komme men det er hvilken størelse du skal have vist det er 32`` ville jeg vælge lcd

  • #2   1. mar 2008 (link fjernet)

    her kan du få dine infomationer om det hele


  • Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   1. mar 2008 kigger på linket

    men kigger i str. 40 eller 42


  • #4   1. mar 2008 okay jeg er ikke så meget for plasma men det er jo hver sin mening jeg ville tage lcd men er så vil med samsungs fladskærm.

  • #5   1. mar 2008 Hmmm... Det er meget individuelt hvad man vælger... men der er generelt en bedre kontrast og farvedybde i Plasma skærmene! Samsung´s plasmaskærme er absolut værd at overveje... Og de koster omtrendt det samme som en nogenlunde fornuftigt LCD!

    Men se selv efter i forretningen og vælg det som DU syntes er pænest... men lad være med at kigge på et digitalt signal hvis du har analog modtagelse derhjemme!


  • Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   1. mar 2008 morten R.H

    Jeg er helt med på hvad du siger...

    Men nu går spørgsmålet på og folk har oplevet at billede brænder sig fast på plasma skærme..

    jeg er tæmmelig glad for det billede den sender analog og digital signal på plasmaen...

    men jeg er mest bekrymeret for at et logo brænder sig fast eller et billede for det ville jeg være ked af når man alligevel er ude betale nogle penge for det


  • #7   1. mar 2008 Jeg har ladet mig fortælle, at hvis det skal være større en 42", så er Plasma bedst

  • ReffuB .
    ReffuB . Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 38
    #8   1. mar 2008 jeg synes du skal tage ud og kigge på dem begge, det er dine øjne som skal se på det tilhverdag.
    Personlig synes jeg plasma er bedst har selv LCD 40" fra Samsung, men mit næste TV bliver Plasma 42"


  • #9   1. mar 2008 Burn-in VAR engang et stort problem!!!

    Det plasma som vi selv har hængene er af ældre karakter, og kan efter 2 dages Prison Break marathon godt have en lille tendens til at have Tv3 logoet i hjørnet... men det forsvandt hurtigt efter en intens Wash som man sætter på sin afspiller og lader kører en dags tid!

    Men sagen er at de nye Plasma skærme er for længst sikret imod Burn-in!!! Det er kun intetanende ekspedienter i de store kæder som El-G.... og div der stadig påstår det er et problem!!!
    Og nej... hvad pixel-fejl angår, så har Samsung jo 100% pixelgaranti!

    Men det er stadig smag og behag hvad man bedst kan lide at se på smiley


  • #10   1. mar 2008 Jeg er 100 % plasma mand. Synes billedet har flottere farver og en bedre helhed. Har ingen problemer haft med burn eller pixel fejl på min pioneer. Hvad er dit budget - det er tit det der afgør hvad man ender med jo.

  • #11   1. mar 2008 Plasma!
    (link fjernet)


  • #12   1. mar 2008 ellers må du købe en af hver:P er nu mest til LCD, men tror det er meget op fra person til person

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
    #13   1. mar 2008 Bjarke G>> Lad være med at udtal dig om noget du ikke ved noget om og så er den side over 2 år gammel.

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
    #14   1. mar 2008 Det er en smagssag og et spørgsmål om hvad skærmen skal bruges til. Jeg har f.eks en 46" Sharp topmodel herhjemme og den kan skam sagtens hamle op med plasmaskærme i samme prisklasse.

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
    #15   1. mar 2008 Sonny P>> Har du overhovedet set en LCD skærm med 100 Hz og det hele ved siden af en plasmaskærm i samme prisklasse og med samme signal på, for det lyder bestemt ikke sådan.

  • #16   1. mar 2008 ...må nok si'e at jeg ik' har været særlig imponeret af de Pioneer plasma skærme jeg har set, det var nogle af dem jeg valgte fra først...

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
    #17   1. mar 2008 Sonny P>> Nu har Pioneer så vidt jeg ved ikke en skærm der macher en Loewe 50" LCD og så betaler man altså også meget for design ligesom ved B&O.



  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
    #18   1. mar 2008 Sonny P>> Så find mig lige en Pioneer i 50" med Full HD og alle 3 digitale tunere og så lige en pris på den også.

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
    #19   1. mar 2008 Sonny P>> Igen beviser du at du ikke har så meget grundlæggende forstand på det. B&O er flere gange blevet kåret til nogle af de bedste skærme på markedet.

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
    #20   1. mar 2008 Sonny P>> Ok bare i orden men nu køre jeg med digitalt tv signal herhjemme og har en digital tuner der til og det kan en Pioneer uden den tuner jo sådanset ikke rigtig hamle op med. Ingen tvivl om at de laver rigtig gode skærme Pioneer men sådan en koster også over det dobbelte af hvad jeg f.eks har givet for min LCD.

    Vi kan diskutere til verdens ende og det gider jeg ikke for du er tilsyneladende fanboy og ikke deltager til div messer rundt omkring i Europa.



  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
    #21   1. mar 2008 Sonny P>> Du kan da lige fortælle mig hvor du får den påstand med at B&O er verdens bedste fra, for det er da ikke noget jeg har sagt.

    Men kan sige at min nabo har en Pioneer plasma af den nye model og den giver et noget dårligere billede med en Blu-ray afspiller på end min CD skærm gør. Og vi har haft dem ved siden af hinanden af samme orsag som vi sidder her nu.


  • #22   1. mar 2008 Martin J: Nu er det sådan at hvis der skal laves en undersøgelse skal er der nogle "undersøgere" der skal have løn. Disse "undersøgere" kan godt betales til at være uvildige, men de skal stadig have deres penge fra et eller andet sted, og jeg tror ikke Sony ville betale en gruppe mennesker for at undersøge om hvorvidt plasma eller LCD er bedst. Simpelthen fordi de ved chancerne ikke er gode. Pioneer, Panasonic og Hitachi betalte en uvildig blindtest, og var resultatet ikke blevet som de havde håbet havde de nok bare undlade at offentliggøre dem.
    Hvis de selv havde fabrikeret tallene, tror du så ikke plasma havde klaret sig bedre?

    Men hvis du havde lidt brugt lidt tid herinde ville du vide at jeg er en af de personer herinde der er flere andre brugere der henvender sig til, både om plasma men også om LCD, hvis de mangler nogle råd. Det tror jeg ikke umiddelbart jeg ville opleve hvis jeg ikke havde en vis indsigt.

    Du kan jo prøve at læse den her tråd og bedømmer om jeg er helt uden kompetance...

    http://www.hifigalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=5504


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
    #23   1. mar 2008 Bjarke G>> Hvis du er så dygtig, hvordan kan det så være du linker til noget info der er over 2 år gammelt. Det er for mig meget uforståligt.

  • #24   1. mar 2008 Så vidt jeg ved er der stadig folk der bruger biblen som referance, og den er da vist også ved at være for gammel?

    Både LCD og plasma gennemgår løbende udvikling og den situation vi ser idag er ikke meget forskellig fra den der var da testen blev lavet.

    Nu er det ikke sådan at jeg ikke kan forstå dit udbrud. Du er selvfølgelig nød til at blive i det aggressive spor nu for ikke at tabe ansigt, og det er også helt i orden. Jeg skal nok gøre hvad jeg kan for at svare på dine spydigheder.

    Jeg har da også et link mere hvis det skal være?

    www.hdtvtest.co.uk

    Hvorfor er du så sur?


  • #25   1. mar 2008 Forresten. Jeg _har_ set 100hz LCD'er direkte mod plasma, og de har ikke stået distancen. Det gælder både Philips 7862/9632 og Sony X3xxx modeller. På philips ville jeg slå 100hz fra for overhovedet at acceptere billedet, og sony'en, som bestemt er et super fedt fjernsyn synes jeg stadig ikke kunne levere et godt nok billede.
    Dog er det kun sort nuancen der står tilbage for plasma efterhånden. Jeg vil mene at det meste andet efterhånden er på plads.


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
    #26   1. mar 2008 Er skam ikke sur, det er bare så mange herinde der fabler løs om at LCD er noget lort og dermed fejlvejleder folk når de skal ud og købe fladskærm.



  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
    #27   1. mar 2008 Prøv engang at kig på Sharps nye skærme, de laver altså noget kram.

  • #28   1. mar 2008 Jeg har aldig nogensinde sagt LCD er noget lort.
    Jeg har sagt Plasma er bedre. For mig!

    Du ser imidlertid ud til at glemme en gylden regel. Du synes ikke at være istand til at lige træde et skridt tilbage og se tingene lidt fra afstand.
    Jeg er da glad for du er så glad for din Sharp skærm. Det er da en god ting, men det betyder ikke at Sharp er det eneste der får verden til at dreje rundt. Sharp er det rigtige valg for dig, men jeg aldrig personligt ville kunne acceptere en skærm med så svag kontrast (ikke kun sharp - alle LCD'er) som mit primære TV. På det punk er plasma altså bare overlegen. På samme måde som LCD typisk er overlegen mht. pris og opløsning, samt det faktum at de ikke kan brænde fast. Godt nok er det sidste ikke noget stort problem længere, men det kan stadig forekomme, og er en af ulemperne ved plasma.


  • #29   2. mar 2008 Jeg syntes klart Plasma er bedst, jeg har f.eks. 50" på mit 17m2 værelse, og har ingen problemer med kvaliteten, jeg kiggede også på LCD, men der skulle jeg sidde 4-5 meter fra det, før billedet blev godt, og så kan man jo lige så godt tage et mindre Plasma smiley

    Men derved vil jeg ikke sige LCD er dårlig, men man skal op i en pris hvor de faktisk bliver dyrere end Plasma før billede kvaliteten bliver den samme :S


Kommentér på:
Plasma Vs Lcd

Annonce