{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.240 visninger | Oprettet:

Claus P
Claus P
Tilmeldt:
10. jan 2013
Emner: 6 Svar: 64

DAC {{forumTopicSubject}}

Som forholdsvis ny i Hifi-verden, vil jeg godt vide lidt mere om hvornår en DAC er nødvendig.

Jeg har en del CD-musik som nu er lagt over på en Netgear ReadyNas Duo, og når det skal afspilles er behovet for en DAC nok nødvendigt, men hvordan når musik skal afspilles fra Spotify, Yousee Play og Wimp via en Iphone/Ipad og Apple Airplay, kan en DAC så gøre oplevelsen bedre, og hvordan skal den tilsluttes, hvis der stadig skal streames via Airplay fra Iphone/Ipad?

Jeg har en Pioneer VSX-1122-K Receiver, som har indbygget DAC og Airplay, men der er også mulighed for adgang via airport express eller Apple TV.

Og hvilke DAC løsninger skal der kigges efter? Jeg har læst en del om Sonos, men findes der noget som løfter oplevelsen bedre?

Jeg ved godt, at jeg kan tilslutte Iphone/Ipad direkte til receiveren, men jeg synes det er meget rart med Iphone/Ipad inden for rækkevidde, når der skal vælges ny musik.

Jeg glæder mig til at læse jeres inputs.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DAC
  • Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 6 Svar: 64
    #1   13. jan 2013 Det gør jeg måske nok.
    Min opfattelse af en DAC er, at den løfter kvaliteten (konverterer/omformer) fra et digitalt signal til et analogt så lydkvaliteten skulle blive bedre.

    Eller som Hifiklubben skriver på deres hjemmeside:
    En D/A-konverter (digital-til-analog-konverter) kan i mange tilfælde gøre underværker for lyden. Sender du lyden digitalt til en D/A-konverter fra f.eks. en cd-afspiller, kan du opleve et kraftigt løft i lydkvaliteten i dit stereoanlæg. Mange D/A-konvertere kan også fungere som et USB-lydkort til din pc og sørger for, at du får bedst mulig hi-fi-lyd fra computeren, eller til og med trådløst fra en smartphone.


  • Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 6 Svar: 64
    #4   14. jan 2013 Tak for svar.

    Jeg bruger den indbyggede airplay funktion, når jeg streamer fra Iphone/Ipad, og det fungerer okay. Jeg havde dog en forventning om, at en ekstern kvalitets DAC ville gøre oplevelsen endnu bedre, men rart at den indbyggede er af en fornuftig kvalitet.

    iControllen bliver selvfølgelig også brugt. DLNA bruges ikke da Pioneer'en er tilsluttet husstandens netværk med kabel, og på den måde har adgang til NAS.

    Altid rart når der kan spares lidt penge, men der er nok noget andet gear som frister smiley


Kommentér på:
DAC

Annonce