{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DAC >??<
  • #1   5. jan 2011 DAC = Digital til analog converter.

    En cdafspiller eller en computer aflæser cd`n/ filen digitalt, men for at det digitale signal kan overføres til effekten/ højtalerne skal det gøres analogt. det er der man brugen en DAC.

    En Dac er ikke bare en Dac. den har STOR betydning for lyden.
    bruger man et onboard lydkort i ens computer sidder der en dac der, men er mange gange noget BÆ. Det samme for Dac`n i en dvd/bd afspiller (PS3) er heller ikke noget at skrive hjem om. Nogle recivers har også en indbygget Dac og kan derfor modtage det digitale signal, men sådan er mange gange også begrænset.
    Derfor ser man flere og flere bruge externe Dac`s. At den er extern er ikke en kvalitet i sig selv, men har man en riciver til 5K og køber en DacMagic ved siden af, så er den mange gange bedre og derved får man bedre lyd...........


  • #2   5. jan 2011 hvis man overføre lyden fra sin PS3 til reciever med et optisk kabel... ? vil det så være digitalt... ? så skal man jo ikke bruge DAC'en som jo så ikke er super god i sådan en PS3... så vil jeg jo helst køre udenom den... smiley

  • #3   5. jan 2011 Mit computeranlæg købte jeg en billig DAC til - DACMagic, og er glad for at jeg gjorde dette, for man kan sagtens høre forskel, og min computer havde netop bare det onboard lydkort..
    Så den løfter lyden, det er helt sikkert, mit blev mere dynamisk og klart, og forvrængningen blev fjernet dræstisk.


  • #4   5. jan 2011 Okay smiley Hva så hvis man ser BluRay på sin (PS3) og skal køre DTS?? Så er det analoge signal jo intet værd?? Skal man så skifte kabel hver gang?? Eller køre man bare et digital kabel fra Dac'en der også?? Foruden det analoge kabel altså?? smiley Er i med??

Kommentér på:
DAC >??<

Annonce