{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.501 visninger | Oprettet:

Jamo cbr højtalere {{forumTopicSubject}}

Hej
Mine Jamo Cbr 200 højtalere er gået i stykker ved subwooferen.
Dette er sket i begge mine højtalere, men da jeg ikke ved hvad denne genstand til højtaleren hedder vil jeg spørger nogle af jer om hvad den hedder og måske hvor jeg kan få fat i dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jamo cbr højtalere
  • #1   15. okt 2016 Hvilken subwoofer?
    Men det ligner beslag af en slags, dem der holder bassen. Prøv at tage en med ned i et byggemarked, og se om de har noget lignende.
    Ellers find en smed eller lignende, de vil sikkert hurtigt kunne lave nogle magen til.


  • #4   5. nov 2016 Snak med www.basrep.dk han har mange originale dele til ældre højttalere. Man kan ikke bare sætte noget tilfældigt på. Jeg kender CBR serierne til hudløshed

    I øvrigt en skam med de billige uoriginale basser, men de er sikkert skiftet grundet mørnet ophæng på de originale og man har ikke vidst bedre


  • #6   5. nov 2016 Jo jeg kender dem faktisk rigtig godt. Du ved jo i øvrigt intet om hvad jeg kender til eller ej ?? Jeg ved udmærket godt at det drejer sig om de 4 gummiklodser selve røret til enheden er ophængt i. Derfor jeg siger man ikke bare kan montere noget tilfældigt. Det skal have samme mål, være samme materiale og tyngde for at opretholde samme data og lyd. Enten skal man finde nogle originale klodser (har måske selv noget liggende på lageret) eller også skal man få skåret nye klodser efter samme mål som de oprindelige i samme materiale. De bliver møre med tiden ligesom skumgummi. Da denne her er af den nyeste CBR generation er det ganske simpelt at skifte dem ud når man først har klodserne dertil. På de første serier (også de mest vellydende og velkonstrueret) er det meget mere omfattende da selve røret er limet sammen omkring klodserne og røret ligger oveni 4 slidser i kabinettet med en pyntekrans henover. Her holder klodserne enheden på en mere simpel måde.

    Jo jeg ved godt hvad jeg taler om da jeg har renoveret mange af de højttalere gennem tiden. Så lad være med at sige jeg ikke kender dem godt ??????


  • #8   5. nov 2016 Så sølle er de højttalere nu heller ikke! Slet ikke med de originale enheder.. Korrekt at med de uoriginale betyder det knap så meget om de er identiske med en originale men det er at foretrække. Metal beslag er dog ikke optimalt. Det skal være af hårdt gummi.

  • #10   5. nov 2016 Er helt enig i at det kan være fuldstændig ligemeget hvad du og jeg og andre synes om højttaleren. Det kan trådstarter egentlig være ligeglad med. Men nu var det sådan set dig selv som begyndte at kritiserer højttaleren og kalde den sølle osv. Hvis trådstarter er glad for højttalerne så er det det vigtigste.

    Tidligere indlæg fra mig var beregnet på højttaleren som helhed til renovation med originale enheder osv. Jeg kom med et råd af egne erfaringer fordi jeg kender modellen og dens brødre og søstre og tidligere serier. Du begynder jo fluks at spille bedrevidende og mene at "så godt kender jeg dem heller ikke" Hvad ved du egentlig om hvad jeg kender til dem? Synes det er en anelse nedladende facon at stille an med...

    So far ville jeg aldrig bruge metalophæng til systemet uoriginale enheder eller ej.

    Trådstarter bad om et råd og det har han nu fået med forskellige løsninger. Så må det være om til vedkommende hvad der skal ske med dem.

    Peace Out


  • #12   5. nov 2016 Jeg mener at metal ikke er vejen frem her da det ikke er konstrueret med sådan. Konstruktionen går jo ud netop ud af at have så lidt kontakt med fronten/kabinettet som muligt og ved at anvende metal beslag vil man fjerne en del af ideen med konstruktionen med at enheden er ophængt i 4 gummiklodser. I mine øre kan man høre forskel. Jeg har skal prøvet både med træklodser, metalbeslag osv. Hvis de originale ikke kan anvendes (som her) ville jeg som minimum skære nogle nye gummi klodser på samme mål.

    Har intet med at diskuterer at gøre. Har noget at gøre med du påstår jeg "ikke kender ret meget til højttalerne"


  • #14   5. nov 2016 Tja men ikke desto mindre er det sådan den er er bygget. Nogle mennesker er kun herinde for at ævle og have travlt med at andre intet ved.

Kommentér på:
Jamo cbr højtalere

Annonce