{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.631 visninger | Oprettet:

Højttaler, der skratter {{forumTopicSubject}}

Goddag derude

Jeg har et sæt Dali højttalere model 505, hvoraf den ene skratter. På fronten sidder øverst midterfrekvenser, midterst diskant og nederst basfrekvenser. Det er den øverste udgang med midterfrekvenserne, hvis tynde, skrattende lyd volder mig problemer.

Mit spørgsmål er, om det er muligt og ikke for dyrt at skifte dele på den, eller om det bedst kan svare sig, at finde et par nye højttalere? Højttalerne er ca 10 år gamle og det er først nu, at jeg oplever problemer med lydkvaliteten.

Jeg håber I kan hjælpe mig og evt, hvis dette spørgsmål har været oppe mange gange før, henvise mig til en anden tråd :).

Mvh
Sune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højttaler, der skratter
  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 153
    #1   19. jul 2016 Det kan vis bedst betale sig og købe brugte til reservedele koster kun 600 http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-505/id-1025583898/

  • #2   20. jul 2016 Er problemet der også hvis du bytter rundt på ledningerne?
    Så højre højtaler bliver til den venstre og omvendt. Det ville jo være lidt surt, at skifte noget ud. Hvis det bare er en dårlig forbindelse, eller eventuelt forstærkeren eller noget der bare skal rengøres.
    Beskidte phonostik kan give dårligt signal, det samme hvis kontakter og potmetre er godt snavsede indvendig. Kan også bare være en ledning der ikke sidder helt rigtigt.


  • #3   20. jul 2016 @Cavemann: Jeg har byttet rundt på ledningerne og skåret et stykke isolering af påny for at sikre at problemet hverken var ledningerne eller min forstærker. Problemet var det samme.

    Takket være et tip, er jeg kommet frem til, at det må være den øverste enhed (midterfrekvenser), der er gået i stykker - svingspolen skal angiveligt være blevet skæv.

    @Frank A: Tak for tippet. Jeg tror også det er den løsning jeg ender med at vælge.

    Tak for hjælpen.


Kommentér på:
Højttaler, der skratter

Annonce