{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.658 visninger | Oprettet:

martin j
martin j
Tilmeldt:
28. dec 2006
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

skrat i højtaler hjælp!!!! vigtigt {{forumTopicSubject}}

hej jeg har et par skytec højtalere med 2* 12" bas på 300 w hver og Zomax 1250 g diskant hørn stygget

med en gammel sony forstærker

de skratter når bassen og diskanten køre sammen tidigt og
nogen gange gør bassen det også når det kun er den der
køre. Skrat lyden kommer ud ope ved diskant udgangen også selv om der næsten ingen bas er på! jeg har har tjekket højttaler kabler.

hvad er jeres bud på det kan være har ikke selv den bedste styr på det

har hård brug for hjælp Mvh alslev


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skrat i højtaler hjælp!!!! vigtigt
  • #1   5. feb 2007 1 gang er nok.....


  • martin j
    martin j Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #2   5. feb 2007 ja lars K jeg fik ingen ordenlige svar og vis du ikke har noget der kan hjælpe så kan jeg ikke se hvorfor du enlig skal blande dig


  • #3   5. feb 2007 Som Lars K skriver, så tror jeg også du kan nøjes med 1 indlæg ..

    Men ellers kunne det lyde som om du har nogen halv defekte diskanter ..


  • martin j
    martin j Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #4   5. feb 2007 ja tak.

    men vis i læser teksten så er den blevet lavet en del om for kunne enlig ikke selv forstå den anden. jeg skrev den i vrede over mine højtaler hehe.

    så nok en ide og læse teksen før man skriver altmuligt lort til en ville jeg sige. og vis i læser hva de andre har skrevet så!!!


  • martin j
    martin j Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #5   5. feb 2007 casper i ved du hvor jeg kan få nogle gode diskanter der er ca det samme som de zomax for kan ikke selv finde nogle

  • #6   5. feb 2007 2.3 Genpostning af Forum-indlæg
    Er ikke tilladt; disse vil blive slettet. Fortsætter genpostning af indlæg, vil du modtage en officiel advarsel og din brugerkonto vil blive frosset og i sidste ende udelukket fra siden.

    Som genpostning defineres også indlæg med samme hovedbudskab som et andet nyligt emne; eksempelvis flere vurderingsindlæg efter hinanden. Hold disse indenfor samme tråd. Sker dette ikke, forbeholder HifiGalleri.dk sig retten til at slette disse indlæg.


  • #7   5. feb 2007 Blander mig da du ikke har læst retningslinjerne for brug af forum.... Så find et andet sted at spør hvis lugten i bagerriet ikke passer herren !

  • #8   5. feb 2007 Quote: "så nok en ide og læse teksen før man skriver altmuligt lort til en ville jeg sige. og vis i læser hva de andre har skrevet så!!!"

    Altså du spør om hjælp, og så går du amok over at han ikke har læst hvad de andre har skrevet som svar, i det forum du lavede før?

    Det eneste rigtige i din situation med højtalerne ville være at smide dem i havnen . Så du fri for at høre på at det skratteri.


  • #9   5. feb 2007 Du kan jo starte med at tale pænt når du spørger op hjælp, ok ?

    Nu er det jo lidt svært for os at gætte os til hvilke Zomax diskanter du har, hvad de må koste og hvad du forventer af dem .. ?


  • martin j
    martin j Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #10   5. feb 2007 de må ikke være alt fordyre og jeg forventer at de kan spille ok det behøves ikke at være de allerbedste til at starte med.

  • #11   5. feb 2007 Okay .. Jamen hvad er så "ikke alt for dyre" ? Vi er ikke gode til at læse tanker herinde ..

  • martin j
    martin j Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #12   5. feb 2007 hehe jeg vil ikke give mere ind 4-500 stykket men hva med sving spole og sådan?


  • #13   5. feb 2007 Vi snakker horn og drivere, right ? Der skal du ikke regne med at finde meget svingspole .. Men kig evt. her: www.danskdiscoteknik.dk under: Højtalere - Disco .. Der finder du JB PT44, som de bruger i deres Vibe kasser .. Umiddelbart er det nok noget af det bedste til så små penge ..

  • #14   5. feb 2007 Men tjek lige om driveren er lige så stor som den du har nu, så den passer på din horn tragt, ellers skal du finde en anden driver eller en tragt der passer til (JB PH1).. Og tjek at impedansen er den samme ..

  • martin j
    martin j Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #15   5. feb 2007 og hva er impedansen


  • martin j
    martin j Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #16   5. feb 2007 kan jeg ikke bare tage nogle billeder af diskanter og horn trakten for er ikke ret meget inde i det


  • #17   5. feb 2007 Det er lidt svært at bedømme div. mål ud fra et billede .. Men du skal finde ud af hvor stor udgangen på driveren er i tommer .. Impedansen = Modstanden, altså om den er 4, 8 eller 16 ohm i din nuværende driver ..
    Begge oplysninger kan du være heldig står på dine drivere ..


  • martin j
    martin j Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #18   5. feb 2007 ja men kan ikke ikke bare også købe de der jb ph1 horn også?

  • #19   5. feb 2007 Jo da .. Det ville da klart være det bedste og nemmeste .. Vidste bare ikke om der var plads til dem i dine højtalere .. Men tjek alligevel at de har samme impedans, eller skal du have et helt andet passivt filter ..

Kommentér på:
skrat i højtaler hjælp!!!! vigtigt

Annonce