{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.096 visninger | Oprettet:

Opbygning af Hjemmebiograf/Musik anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej Hifi Galleri

Jeg har efter noget tids overvejelse fundet frem til at jeg vil udskifte mit samsung ht txq120 surround anlæg med en surround receiver, Højtaler, Subwoofer O.s.v.

Jeg har søgt lidt på markedet og fået et godt øje til
Yamaha RX-V773 surround receiver (Valget er ikke endegyldigt)

Men er meget i tvivl om højtalerne samt Sub'en
Jeg er blevet rådet af flere til at kigge på Jamo S606 serien
men efter en demostration syntes jeg lyden er lidt tam og skarp
jeg søger noget mere bass og "punch" men stadig en fornuftig lyd kvalitet

Opsætning skal hovedsageligt bruges til film men selvfølgelig også musik

Jeg ved at man i den prisklasse ikke får den store lyd kvalitet og kraft men jeg "starter i det små"

I er hjertens velkommen til at forslå opsætning hvis i mener at det her sæt ikke bliver godt inden for en rimelig pris grænse

Godaften


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opbygning af Hjemmebiograf/Musik anlæg
  • #1   20. mar 2013 PS. Stavefejl er gratis i dag smiley

  • #2   20. mar 2013 HOLD DIG LANGT VÆK FRA s606... uanset om du fik den gratis er den lort.! se og læs linket.. diskanten alene er til at dø af grin over.. det burde være ulovligt at sælge noget så ringe.! smiley


    http://www.avsforum.com/t/1226031/is-this-jamo-quality-blown-out-jamo-s606s-cheap-tweeter


    men start med at fortælle os hvad dit budget er, så er det nemmere for os at hjælpe. smiley


  • #3   20. mar 2013 ville ta kig på nogen af audiovector's modeller smiley det kræs smiley

  • #4   20. mar 2013 Så kan jeg bedre forstå at lyden var så tam og skrap smiley

    Altså jeg vil jo helst havde så meget lyd som muligt for så lidt penge som muligt

    Nu så jeg at Receiveren står i omkring 4000kr så deromkring for den

    Højtalerne er en lidt mere fleksibelt men tænkte omkring 5000kr klassen men somsagt er prisen lidt mere fleksibelt

    Sub'en har jeg ikke sat en pris på endnu


  • #5   20. mar 2013 Dan E.

    Det tvivler jeg ikke et sekundt på men jeg er ikke klar til at smide den slags penge efter højtalere smiley
    tror heller ikke at det musik jeg hører behøver så gode højtaler smiley


  • #6   20. mar 2013 Når jeg skriver 5000kr klassen så er det enten for 2 front højtaler

  • #8   21. mar 2013 Nu har jeg aldrig hørt Audiovector spille og kan forstille mig at de spiller fantastisk
    Men jeg søger nogle højtaler som har noget kræft og helst gerne nye/nyere brugte

    Havde kigget lidt på Cerwin Vega men de har vist ry for at "kun" at kunne spille højt og derved giver afkald på lyd kvaliteten? er det rigtigt?


  • #9   21. mar 2013 Michael. Få dig et par audiovector og en god sub. Jeg havde cerwim vega dc15 før. Og savner dem slet ikke. Og jeg har kun nogle små kef cresta 3 til front!

  • #10   21. mar 2013 Jeg har en kammerat der har sat scanspeak diskanter i hans S606, og skiftet de interne kabler med noget bedre, og de spiller nu ret så fantastisk med prisen taget i betragtning. Mellemtone enhederne er de samme som i storebror modellen. Så det er primært diskanten de har sparet på. Kabinettet er i god kvalitet, vægten på 25 kg fortæller også lidt. I hans stue på ca 30m2 leverer de en fantastisk tør stram og punchy bas. Men de kræver en god forstærker, for og levere det. han købte dem mens de var på tilbud til en tusse af stk. Og scanspeak enhederne kostede omkring 275kr af stk. Til 2550 for et sæt er der intet der kommer op på siden af dem i lydkvalitet.

  • #11   21. mar 2013 du kan sagtens få gode sæt audiovector smiley det bedste ved dem er at i teorien, så er ders højtalere bedre når de er brugt, for så er de spillet til smiley har et sæt c2 og må sige de kan dælme spille godt og detaljeret, selv om det kun er til musik, er der klart stort forskel :).. har faktisk mine c2 mk2 til salg da jeg opgraderet til deres mi3 avantgarde, men fronter for under 5000 der ville jeg ta sådan nogen c2 et lyt, tror ik man får bedre højtalere til den pris med så meget fylde, vis jeg må være ærlig smiley

Kommentér på:
Opbygning af Hjemmebiograf/Musik anlæg

Annonce