{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.644 visninger | Oprettet:

Thomas T
Thomas T
Tilmeldt:
19. okt 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Opbygning af Hjemmebiograf {{forumTopicSubject}}

Hej mit navn er Thomas.

Jeg s0ger gode raad og fif til hvad en lille hjemmebiograf skal indholde. Hvilke maerker og hvilke ting som i synes er n0dvendige/har haft gode erfaringer med.

Nu er det saadan at jeg intet forstand har paa dette omraade, men er blevet helt vildt interesseret i det.

Det f0rste jeg har taenkt mig at k0be er en TFT skaerm omkring de 40" og en PS3. Saa der ryger nok de f0rste 10000kr. Men en af mine sp0rgsmal er saa, om det er godt nok med en PS3 til at afspille Blueray?.

Noget andet jeg skal have er et godt lyd system, altsaa sourround osv. hvad skal man gaa efter paa dette omraade?, og hvor meget skal man slippe for at faa en okay god lyd uden at bruge alt for mange penge. (s0ger effektivitet kontra pris)

Nu er det saadan at jeg ogsaa godt kunne taenke mig at bruge min computer paa saadan en fin skaerm nogle gange, kan det lade sig g0re?

Og mht. lydsystemet saa kunne jeg ogsaa godt taenke mig at det kunne spille noget musik, til naar man engang imellem har lyst til at h0re noget h0jt og godt musik. (h0re meget rock/metal hvis det har nogen indflydelse)

Haaber der er nogle der har tid til og lyst til at hjaelp mig. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opbygning af Hjemmebiograf
  • #1   22. okt 2008 Hejsa. Til starte med kan jeg sige at jeg bruger selv min ps3 til at afspille blu ray på, og jeg er mere end tilfreds, men det mest optimale er nok at købe en desiderret blu ray afspiller. Men igen. hvis du spille ps3 i forvejen, så er det ikke sikkert det er det værd.

    Med hensyn til lyd, så alt afhængig af hvilke højtalere du skal have, om det er satelitter eller gulvhøjtalere så skal du jo have en ordentlig forstærker. Selv har jeg en nad sorround reciever, og de er meget strømstærker i forhold til sony, og lignende mærker.

    Og med hensyn til det med at bruge din fladskærm som computerskærm, så skulle det ikke være noget problem. Næsten alle grafikkort nu til dags har en eller anden form for tv udgang. Det er så bare at finde ud af hvilken slags dit kort har.

    Men det er lidt nemmere at give noget konkret hjælp, når finder lidt mere ud af hvad du vil have.

    Håber det kan hjælpe dig lidt smiley


  • #2   22. okt 2008 jo, alt det du ønsker er da muligt, men som du siger, en PS3 og en 40" skærm, det bliver ca 10000.
    men hvad er resten af dit budget?
    og som jimmi siger, er det et satelit system eller gulvhøjttaler system du søger?
    skal det være en Reciver eller "bare" en lille multi maskine der skal trække nogle små satlitter?


  • Thomas T
    Thomas T Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #3   23. okt 2008 Mange tak for jeres svar. Hmm indtil videre har jeg ikke raad til mere end bare fladskaerm og ps3. Men jeg vil helt sikkert spare sammen til et godt lydsystem.

    Men det er jo lidt her i kommer ind i billedet, for jeg ikke hvad saadan noget koster f0r det er godt nok.

    og hvad er er Satelit system?


  • #4   23. okt 2008 satelitsystem med sub
    (link fjernet)

    ja, her er så lidt gulvhøjttaler.
    (link fjernet)


    så det er nok mest hvad der er plads til, eller nok nærmere, hvor meget plads man vil bruge på lyd....
    min mening er at gulvhøjttalere lyder bedre en de små satelitter, ik at sige satt. lyder dårligt,
    men der er bare en bedre sammenhæng i gulvhøjt.

    en anden ting, køb det brugt. der får man dobbelt så meget for sin penge,
    og det er vel det man gerne vil.

    så mit råd, hvilket niveau af lyd vil du op på, for der findes lyd til alle pengepunge smiley


  • Thomas T
    Thomas T Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #5   23. okt 2008 Tak skal du have Dennis, nu ved jeg ikke helt hvor mange penge jeg vil bruge paa det..

    men nu snakker du brugt, og det vil jeg da helt klart overveje naar jeg ser paa de priser der. Men hvad med forstaerker og sorround reciever som Jimmi snakker om.

    Hvis jeg nu siger jeg vil bruge 7000kr paa det hele er det saa muligt at lave noget godt lyd brugt?


  • #6   23. okt 2008 jo, nu valgt jeg så også bare 2 ilfældige systemer af højttalere,
    man kunne jo også bare vælge noget lidt mindre, problemet ved at vælge noget mindre fra Dali,
    så kommer det til at hedde Concept, og den får ik ret meget ros med på vejen.

    men for 7000, ja ham her vil have 6000 for det hele.
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56967969

    dalie 8008 koster ca 3-3500 for et sæt.
    center koster ca 800
    baghøjttaler ca 800
    så du giver ik engang 1500 for en sub og en reciver.

    kort sagt, det er en fin pris han har der, syntes jeg da.


Kommentér på:
Opbygning af Hjemmebiograf

Annonce