{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.921 visninger | Oprettet:

højtaler kabel {{forumTopicSubject}}

hej. nu er jeg kommet i trivel om hvilket højtaler kabel jeg skal vælge.

jeg havde enlig købt argon sc1 white 1,5mm til baghøjtaler det skal trækkes 12- 15 meter.
også argon sc1 blue 2,5mm til front og center.

højtalerne er cerwin vega xls28 som front og bag højtaler også cerwin vega center.

er det ok kabel eller skal jeg købe noget andet.???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  højtaler kabel
  • #1   7. jan 2013 Det er fint, med en højttaler i den klasse vil du ikke kunne høre forskel.

    Langt de fleste "normale" menesker kan ikke høre forskel på el ledning og et kabel til 10000kr meteren


  • #2   7. jan 2013 FFDP: Der er jeg så lidt uenig, jeg har haft flere forskellige vdh kabler fra hifi-klubben, og har selv xls-28, og jeg har nemt kunne høre forskel.
    Både på hvor højt man har skulle skrue op og hvor meget dybde der er, selv om de ikke er mest detaljerede højtalere smiley


  • #3   7. jan 2013 Jeg vil nu også mene, så længe det er en Cerwin Vega, så er der ikke den STORE forskel, men der VIL være forskel smiley

    Men har man derimod anlæg der skal kunne andet end bare at spille højt, så kan man med fordel skifte til eks. VDH CS-122 smiley

    Det er et kabel jeg personligt syntes er fantastisk til prisen !

    Men FFDP. Vi kan godt lave et vædemål om at selv du ville kunne høre forskellen, på et kabel til henholds vis. ~20, 80, 119, 400kr/m !! smiley


  • #4   7. jan 2013 Husk nu at fysikkens love ikke gælder når man taler Hi-Fi.

  • #5   7. jan 2013 Tilbage i 99 havde jeg et sæt cv d5e. Det gjorde en kæmpe forskel at skifte højtalerkablet og signal kablet ud. både for bassen og diskanten.
    Og jeg gav da kun 22kr meteren for højtalerkablet og 250 for signalkablet dengang.
    Bruger stadig de kabler frem for el-ledning og standard lakridskabel, da forskellen er enorm.
    Det var dengang tara labs stadig var billige smiley


  • #6   7. jan 2013 Med alt respekt, men hvis man oplever forskellen som enorm, er man med garanti ramt af en hvis mængde placebo effekt, og/eller så over dramatiserer din hjerne selv de mindste forandringer i lyden. Og det er også fint nok. At bilde sig selv ind at lyden er bedre giver faktisk samme tilfredstillelse som hvis den vitterligt var bedre smiley

    Men som sagt tidligere 99/100 "normale" mennesker kan ikke høre den store forskel på kabler. Hvilket forøvrigt er bevist utallige gange vha blindtest.


  • #7   7. jan 2013 Fint nok, så tager vi en blindtest hjemme hos dig, på dit udstyr, allerede fra alm. elkabel, til installationskabel (solid enkeltkerne) er der en forskel man bør betale sig fra ! smiley

    Jeg har lige anskaffet mig et VDH The Sea, og ja, det er mange penge, men forskellen er også til at få "øje" på smiley


  • #8   7. jan 2013 Ja okay. Må indrømme jeg aldrig har prøvet el kabel og installationskabler. Har gået fra noget noname 2,5mm2 til 6,- pr. meter, til noget Supra PLY 3,4mm2 til 88,- pr meter. Og der bildte jeg mig selv ind at jeg kunne høre en meget lille forskel i diskanten. Men på ingen måder noget der retfærdig gjorde min udgift. Og heller ikke noget som venner og bekendte kunne høre.

    Men kan da sagtens forestille mig at hvis man gik mere op i det, ville man opleve "forbedringen" som kolo-enorm stor smiley også fordi man i baghovedet jo gerne vil retfærdiggøre udgiften.


  • #9   7. jan 2013 Nu vil jeg også sige der er utrolig stor forskel på fabrikanter smiley

    Og forskel på hvad kablet, forbedre ved lyden kontra hvad dit øre (dig selv) gerne vil høre, og kan høre... smiley

    Der har jeg bare fundet det mærke, som mine øre bedst kan lide, og det er uden tvivl VDH smiley

    Men som trådstarter forspørger, så er det kabel til CV, og CV er fra fabrikken designet til at spille højt, og give lydtryk - ikke lave den korrekte hejhat, lyd osv...
    Klart, at lyden bliver forbredet med bedre højttalere, men samlignet hvilken højttaler det er sat til, så ville min anbefaling til CV ejere være: Gå efter et kabel, gerne med solid kerne, evt. et installationskabel, det er oven i købet billigt i ruller !

    Og så have mm2 nok ! Gerne omkring de 2.5mm2, altefter hvilke højttalere der er tale om smiley


  • #10   7. jan 2013 Thomas, jeg kunne godt tænke mig at høre dit Supra kabel, for det kan være der ikke er så stor forskel fra "Noname", til det. Det er jo som sagt lige så meget producenten det kommer an på smiley

  • #11   7. jan 2013 Tja mine kabler gjorde da at der skulle meget mere til før diskanten begyndte at lyde træls. Og at bassen gik fra mudder til solid i rummet.
    Synes da det er en ret stor forskel. Osse selvom det var langt fra highend højtaler og forstærker:-)


Kommentér på:
højtaler kabel

Annonce