{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.342 visninger | Oprettet:

b&w 802 {{forumTopicSubject}}

halløj hg'er..

jeg er blevet lidt fanget i hifi verdenen af at sidde her inde, og er blevet enig med mig selv om at jeg vil starte med et par front højtalere og en forstærker..

jeg har fundet mig et sæt b&w nautilius 802, som jeg måske vil have.

men skal jo også bruge en forstærker.. og da jeg gerne vil have mig en lille hjemmebiograf, tænkte jeg at jeg jo nok skal have en sorround reciever..

hvilken reciever kunne anbefales til at trække dem som en start?

mvh brian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  b&w 802
  • #1   1. jun 2006 sorry ikke nautilius serien, men matrix

    erfaringer med denne ht ønskes også:)


  • #2   2. jun 2006 Ikke så gode erfaringer med denne højttaler... den har problemer mellem basområdet og mellemtonområdet...

    Bas og mellemtonen ikke overlapper hinanden så godt....

    The MBG


  • #3   2. jun 2006 men mickey set på den anden side, det er da nået af et start sted, hvor der nok er andre som ville starte med Dali concept så tager man da hatten af for at han vil starte med netop B&W,
    hva med Vienna acustiks Beethoven? de skulle have en canon lyd, og har fået en del gode anmeldeser


  • #4   2. jun 2006 grunden til at det lige blev denne jeg kiggede på, var at jeg fandt dem brugt til 5.000 for 2.. er det ik en ret nice pris?
    havde hørt en masse godt om dem smiley
    de er pæne og velholdte..

    mvh brian


  • #6   2. jun 2006 ja har godt nok hørt at der skal lidt strøm til:-)

    men hvis jeg nu købte en reciever som en start.. vil jeg så kunne smide en effektforstærker på senere.. eller kan man kun bruge en effektforstærker sammen med en forforstærker?

    mvh brian


  • #7   2. jun 2006 Jeg synes det lyder som et rigtig fornuftigt højttalersæt til 5000 kr. Har godt nok aldrig hørt dem, men B&W går man aldrig galt i byen med..

  • #8   2. jun 2006 En NAD ville nok ikke være noget dårligt bud, da B&W skal bruge strøm..!!!

  • #9   2. jun 2006 Jeg vil uden tvivl tag et set Vienna acustiks Beethoven iforhold til en Matrix 802... men nu tvivler jeg på du finder sådan et bare til 5000kr.

    Men jo det er da et fint sted af start... men af en højttaler i den "klasse" syntesjeg ikke om den... i mine øre har den et huld i lydbillede ved overlapning fra bas til mellemtone... og til 5000kr. vil jeg nok også kunne finde en beder højttaler altså brugt... f.eks Kef 104/2, Infinity RENAISSANCE eller KAPPA serie, System Audio de har også en del iden pris klasse brugt og jeg kunne blive ved...

    Syntes der er en hel del minuser ved den 802 Matrix... MEGET effekt krævne, ikke særlig sød hvis du ikke lige har en den bedste akustik, gensalg... men det nok en smags sag...

    The MBG


  • #10   2. jun 2006 jeg har algt ikke at købe dem, da jeg fandt ud af at økonomien ik helt er til både ht'er og reciever..

    men kan da sige til de interreserede at de er at finde på qxl.dk smiley
    men mange tak for hjælpen ihvertfald..

    mvh brian


  • #11   2. jun 2006 Det er jo 100% en smags sag hvad man kan lig... altså hvis alle hørte ens, ville der jo kun være 1 model på markedet...

    Men jeg har en ven der har haft dem, og kæft han havde mange problemer med den akustik mæsigt, det var sku lige føre han havde skum plader på alle vægge og stadig var den mærkelig i lyden.... bassen var stadig uprasis og buller... diskanten var skarp i ørene... og han kørte med NAD S klasse effekt og en NAD C klasse forforstærker så det var ikke lige pga anlæget...

    og rummet var ca. 30kvm. stort...

    The MBG


  • Carsten L h
    Carsten L h Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Svar: 2
    #12   19. jun 2006 Anders A

    du syndes vienna er kedelig, hvor mange vienna strauss har du hørt?


Kommentér på:
b&w 802

Annonce