{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Morten T
Morten T
Tilmeldt:
5. jun 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Anbefal mig et surroundsound anlæg! {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg er HELT grøn på dette område, så jeg har virkelig brug for hjælp.

Jeg vil gerne have et surroundsound anlæg (5.1) som primært skal bruges til når jeg ser film. Jeg ser meget actionfilm o.lign. Problematikken er bare lidt min stue. Jeg bor i lejlighed og sofaen står - og skál stå - HELT op ad bagvæggen. Derfor, har jeg ladet mig fortælle, at baghøjtalerne skal have mulighed for at kunne "lirkes" i deres beslag, så de kan blive peget nedad (mod personen der sidder i sofaen) så at lyden ikke bare bliver kastet fuldstændig foran personen, nu hvor at sofaen er helt op imod bagvæggen. Samtidig står sofaen og TV'et helt ovre i den ene side af lejligheden, men der er et godt stykke over til den anden ende, så at sætte højtalerne op ude i siderne på væggene er heller ikke en mulighed.

Mit budget er 6000-7000kr.
Og der behøver ikke følge alt muligt smart med af afspiller der har indbygget dit og dat.
Håber der er nogen der kan hjælpe!


Pft. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal mig et surroundsound anlæg!
  • #1   21. jun 2015 Du skal da have mine gulvhøjttaler og center for 4000kr smiley

  • Morten T
    Morten T Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #2   21. jun 2015 #1

    Det vil sgu komme til at se lidt dumt ud med gulvhøjtalere, da den ene af dem ville skulle stå ca. midt bagved sofaen, for at de ville blive nogenlunde "lige" placeret ift. tv'et.


    profilbillede
  • #3   21. jun 2015 jeg vil gå en tur forbi hi-fi og høre SONOS

  • #4   21. jun 2015 han får sgu ikke meget surround fra sonos for 6-7000, subben alene koster jo 5-6000?

    hvis jeg var dig (med mulighed for at blive haglet ned af andre) ville jeg købe sådan et komplet system fra Harman Kardon, til de penge (6-7000) får du et komplett system med 5 små højtalere og subwoofer, samt forstærker med indbygget blu-ray afspiller og andet smart smiley

    det er ikke noget über HIFI, men går ud fra at det heller ikke er nødvendigt smiley

    efter min egen mening spiller sådan et system ganske fint! og ville kunne stille de fleste personers behov smiley

    EVT: ville jeg nappe disse; http://www.dba.dk/50-hoejttalersaet-kef-kht-2/id-1016428622/

    har selv haft dem i et surround system, og de spiller sgu ganske godt, og kan vinkles som man har lyst smiley du skal jo så også ud og have fat i forstærker og subwoofer, samt kabler, men alt det kan jeg sagtens finde :).

    vigtigst af alt, uanset hvad eller hvor du køber, lyt til det først smiley (og skid hul i hvad andre syntes og mener) lyder og ser det godt ud for dig, så det er hvad du skal have smiley


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #5   21. jun 2015 Angående baghøjttaler, så er 5.1 beregnet til at have omgivelses lyde deri. Altså skal de fylde rummet med lyd, og dermed ikke pege mod dine ører. Det du har hørt om, det er baghøjttalere i et 7.1 setup.

    I en stue som din, havde jeg nok købt en af de mere fornuftige soundbarer, både på grund af det lille budget, men også på grund af en ikke særligt optimal stue til surround. Nogle har også udgang til en sub, så kan man jo udvide senere.


Kommentér på:
Anbefal mig et surroundsound anlæg!

Annonce