{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.825 visninger | Oprettet:

Første gangs køber {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu gået og tænkt over at opgradere mit TV til det nye Pioneer 50" til de små 25k. Dog kort tid før jeg skulle finde en butik med skærmen, så popper et billede frem med et projektor setup. Og min første handling var lige at savle lidt og rulle den rundt i hovedet at det var for dyrt.

Så undersøger jeg sagen, bare for at savle lidt mere og blive misundelig, og finder ud af at så dyrt er det jo heller ikke.
Nå sætter min Pioneer plan på standby og står nu med en idé uden at vide en skid om det. Så nu kommer der nogen spørgsmål.

Er det værd at købe Full HD Projektor, ved at det er optimal efter 50", men er kvaliteten på dagens projektor god nok til Full HD?

Hvad er den optimale størrelse, hvis ingen, hvad er den optimale afstand fra projektor til lærred ved forskellige størrelse, hvis der er en? (80, 90 osv.)

Er der stor forskel på billedlærred, eller skal jeg bare finde en butik?

Og med min minimale viden, har jeg fundet frem til en projektor på hifiklubben
(link fjernet)
Og synes prisen er vildt billig, i forhold til hvad denne koster
(link fjernet)
Med så lidt viden, kan jeg ikke se den store forskel på dem. Så hvis nogen kan sige mig om den dyre er værd at smide de ekstra penge efter og meget gerne hvorfor eller hvorfor ikke.

Jeg har så ved siden af set på nogen rammelærred herinde.
(link fjernet)
Den største er så vidt jeg hurtig kan se, ca. 117"
Er nogen af dem værd at smide penge efter, eller kender I nogen bedre mærker og sider at købe fra.

Hvad det skal bruges til er mest Blu-ray film afspilning via min PS3, se de få HD kanaler jeg nu har og også gerne være brugbar til spil, men Blu-ray film kommer i første række.

Mit budget er på 35k, der skal være plads til at smide 30k efter den dyre model og så tror jeg ikke at et lærred kommer over 5k.

Håber nogen kan hjælpe en projektor jomfru i nød.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første gangs køber
  • #1   25. sep 2008 Med en god full HD projector og et godt lærred, får du både et større og bedre billede.

    Jeg har set In82, den giver et fantastisk billede, og In83 er helt sikkert endnu bedre. Den bruger jo også den nye DarkChip 4.

    Som tommelfingerregel kan du bruge lærredets bredde x 1,4, tættere bør du nok ikke sidde. Medmindre du normalt foretrækker at sidde på de forreste rækker, når du er i biografen.

    Du kan læse en masse om projectore og lærreder på bla Projectorcentral og
    projectorreviews. en anden side hvor du kan hente viden er videoessentials.

    Jeg har selv et adeo fastramme lærred, som jeg er meget tilfreds med, men der findes bedre (og meget dyrere)

    Inden du køber en DLP projector, skal du sikre dig at du ikke tilhører de 3-4%
    af befolkningen, der er overfølsom over for det der kaldes regnbue effekt.

    Throw ratio skal du også være opmærksom på, da det har indflydelse på, hvor langt fra / tæt på, skærmen du kan montere din projector.


Kommentér på:
Første gangs køber

Annonce