{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

kim n
kim n
Tilmeldt:
23. okt 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

forstærker til cerwin {{forumTopicSubject}}

hey hifi´ere smiley

jeg har kigget lidt på at købe noget anlæg.

jeg er kommet frem til dette.

2stk
(link fjernet)

1stk.
(link fjernet)

men ved ikk rigtig hvilken forstærker jeg skal have.


jeg vil gerne fra bede folk der siger andre ting, som fx: køb brugt og at CV er dårligt. jeg har bestemt mig. så vil kun hører svaret på mit spørgsmål

på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forstærker til cerwin
  • kim n
    kim n Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #1   3. sep 2008 (link fjernet)

    vil denne kunne trække det?


  • #2   3. sep 2008 den denon du har kigget på, den mener jeg ikk har pre out til din sub.....


  • #3   3. sep 2008 jeg kunne også foreslå noget af det gamle yamaha.! jeg har købt en m-65 effekt forstærker med tilhørende forforstærker. prøv at søg på DBA.dk..

    hilsen Torben.

    Alt handler ikke om NAD eller Denon og lign fra hfk.



  • #4   4. sep 2008 torben - nej men det må han jo lære på den hårde måde.. han har jo bestemt sig smiley

  • #5   4. sep 2008 Torben K...

    Yamaha er også godt, men hvis du kendte til forholdet imellen Cervin Wega og NAD, så ville du måske tænke anderledes. Når Cervin Wega skal testes, så bruger de NAD til det... og det er der en meget god grund til. NAD har nogle HELT anderledes Watt end de fleste og så kommer de godt kvallitets komponenter i deres udstyr istedet for at bruge penge på Design...


  • #7   4. sep 2008 Michael G.

    Kunne ikke være mere enig med dig.


  • #8   4. sep 2008 Michael G.... Tjaaa du har da helt ret med at alle folk handler i HI-FI klubben nu til dags og ved ikke om det er sørgeligt eller en god ting at det er blevet så "ALM"... Det jeg har læst mig frem til og selv erfaret er at NAD er et solidt mærke og jeg har haft NAD i over 10 år nu og jeg har ALDRIG haft et eneste problem, med de forstærkere de har lavet. og jeg har haft helt fra den billige klasse og så op til dem jeg har nu. Der har aldrig været noget i vejen med dem på den ene eller anden måde og nu er det ikke fordi at jeg spiller stille smiley MEN vil gerne give folk ret i at NAD er blevet meget almindelig herinde og at det måske er mere eksklusivt at have LINN eller andre ukendte mærker. Jeg vil bare lige fremhæve igen at F.eks B&W´s 800 serie bliver testet sammen med NAD komponenter...

  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #9   4. sep 2008 hvad med en af vegas egne forsrtærkere.
    kører selv med deres 1.5kw2. lyder kanon!


  • #10   4. sep 2008 Cerwin... Jo det kunne man da SAGTENS... smiley Den er jo designet og bygget til de højttalere... Og prisen er da også fin..

  • #13   4. sep 2008 der findes mange "Ukendte" gode hi end mærker man ikke lige kender til som nybegynder indefor hifi kategorien smiley

    Cerwin V : Jeg vil ikke anbefale en cw effektblok .. den er kun til fis og ballade , du får ikke meget ren lyd ud af dem som du eks gør ved 2 x nad 218ér smiley .. har selv en og bander mig selv lang væk for at have købt den smiley


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #14   4. sep 2008 søren, jo lyden er da ren? selv om jeg stadig kører med lorte kabler osv, har jeg da sjældent hørt noget bedre.. ved så ik om det har noget med forforstærker at gøre smiley

  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #16   4. sep 2008 michael: d mangler vist at komme ned derfra, og slippe tanken om at cv kun kan sammenlignes med pa udstyr..

  • #18   4. sep 2008 Cerwin V .. hvis du kalder det ren lyd , så rens dine øre smiley .. det er jo en P/A Forstærker der er "lavet" om til Hifi som de siger smiley men det eneste jeg får ud af den er bad sound smiley så bruger jeg hellere min NAD c720 selvom den ikke har alt hva de skal have af power .. og der får jeg langt mere detaljeret lyd ud af mine CVér smiley

    Michael G . nej det er rigtig nok . men der findes jo også acurus som er et ganske fint mærke smiley eller eks Rotel smiley .. der er massere .. ja hifiklubbens "Proffe" ekspedienter har intet forstand på andre mærker end det de lige har i butikken smiley .. spurgte dem engang om en Acurus effekt blok .. de lignede et stort spørgsmåls tegn smiley heh ..


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #20   4. sep 2008 jeg er da godt nok ligeglad med din 2x40w.. og jeg har da aldrig påstået at jeg har forstand på det?!
    for fanden, som folk bliver sure over ingenting nu om dage, og tag da lige og hjælp ham med at finde en forstærker istedet for at snakke om alt muligt andet?


  • #21   4. sep 2008 det er min mening om deres effektblokke smiley .. og har flere kammis med mere forstand på hifi end jeg har som siger akkurat det samme ..

    det er jo en rimelig billig løsning til massere af effekt til fis og ballade .. men desværre dårlig lyd ..


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #22   4. sep 2008 det må altså ha noget at gøre med om folk vælger cls eller ve... for alle snakker om cls er noget møg, og der er ikke ren lyd osv osv.. der er ikke mange ve anlæg herinde i forhold til cls, men jeg har godt nok ik haft andet end gode oplevelser med mine VE.

    angående forstærker til dig Kim, så køb noget som de ikke forhandler med inde på hifiklubben, for det er tydeligvis IKKE godt nok..


  • #23   4. sep 2008 MEN nok om det smiley ..

    Kim N : Jeg vil give lidt hva jeg har hørt ,, ville evt anbefale en forforstærker (link fjernet) & 1 eller 2 effekt blokke (link fjernet)

    andre der er imod det smiley ? så kom med kritik smiley


  • #24   4. sep 2008 Cerwin V

    Har cls 15 .. nu og har haft et par VE 15 på prøve .. kan ikke høre forskel på de 2 højtalere ! .. det er jo kritik det folk skriver , det må man jo tage til sig og høre hva de forskellige har at sige , det er der altid folk har forskellige meninger om forstærkere højt osv ..


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #25   4. sep 2008 ja, er bare lidt træt af at folk skirver en masse pjat om ting, de aldrig har hørt før!
    der er sikkert meget skidt at sige om mit anlæg hvis man kigger på mine billeder.. men der jo utrolig stor forskel på lokaler, placeringer og jeg ved snart ikke hvad!
    så at sige det lyder af lort, uden rent faktisk at have hørt det, er noget pjat!
    detaljer er der masser af, skratten og mislyde er der intet af, i må sige hvad i vil!


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #28   4. sep 2008 det er jo ikke nemt at komme og besøge dig, og sammenligne hvis man skal ha 80 kg anlæg med sig smiley

  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #30   4. sep 2008 jamen vi kan jo ikke sammenligne med kun dine højttalere =)

  • #31   4. sep 2008 Cerwin V : Det er ikke højtalerne han vil sammenligne .. men Forstærkerne smiley

  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #32   4. sep 2008 altså, skal hvis jeg sætter dem til de fronter, trækker den dem jo til maks? =( tør jo slet ikke skrue så højt op smiley

  • #34   4. sep 2008 philip . Ja det må han selv om. Jeg har haft yamaha siden jeg var 13, og syntes sku mærket gør det godt.
    Det måske ikke så udbredt som nad og denon og lign, men den forstærker jeg har kun, har sku ligeså mange kræfter bag sig som nad etc.

    Torben.


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #36   4. sep 2008 min egen yder sjovt nok 2x 420 smiley

  • #37   4. sep 2008 Sådan en NAD C372 ville være kanon til den. så mangler der heller ikke power.

  • #38   4. sep 2008 mads L (skrev: de kan få en mur til at revne)

    hold KÆFT jeg var flad af grin! så er det satme en ringe mur HAHAHHA!


  • #39   4. sep 2008 Hej Kim N,

    Hvor meget har du tænkt dig max at bruge på forstærkeren ?


Kommentér på:
forstærker til cerwin

Annonce