{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Finer. Hvilken lim ?
  • #1   31. aug 2014 Plejer man ikke og bruge normal hvid trælim, til at montere finer med?

  • #2   31. aug 2014 Almindelige hvid snekerlim, brug en fin maler rulle, læg et meget tyndt lag, så du ikke får limgennemslag det er nemlig ikke pænt smiley

  • #3   31. aug 2014 Nu har jeg forsøgt med trælim og det er så længe om at tøre at fineren den kryller og slet ikke er til at arbejde med.

  • #4   31. aug 2014 Ja den krøller lige så snart den bliver våd. Lige så snart du har lagt fineren på skal det under pres. Og lade det tørre en halv time til 3 kvarter.

  • #5   31. aug 2014 Og det skal på begge sider af pladen af fineren trækker pladen skæv ellers

  • #6   31. aug 2014 Det jeg gjorde da jeg fineret højtalere,
    var alm hvid trælim på selve højtalereren og skar fineren lidt større end jeg skulle bruge. fineren lage jeg på et stort glas bord. højtaleren med lim oven på, og satte skrugetvinger på, så det blev presset sammen, tørre tid ca 6-8 timer.
    strygejern fungerede ikke for mig. pressen var det bedste, det du beskriver med det krøller er at der er lidt fugt i lim som træet suger til sig. smiley


  • #7   31. aug 2014 Ja men fladen er 70x70 cm så har haft lagt en 2,5 cm plade på med ca 75 kg fliser.

    Og da det ikke ligefrem hjælp. Kryllede stadig og lavede luftbobler.

    Tog det af sleb limen væk. Prøvede så med kontaktlim men den kontaktlim jeg havde var meget tyk så var svært at pensle ud. Fik så lagt fineren på og glattet det ud med hænderne. Det sad sku fast. Men da det var så trygt nåede små pletter at tørre og det har skapt små luftrum.

    Så mit spørgsmål er om der findes en tynd form for kontakt lim. ??
    Som stadig tøre ret hurtigt.


    profilbillede
  • #8   31. aug 2014 Jeg fandt så problemet smiley

    Den kontaktlim jeg havde var blevet tyk af at ha været åbnet og lukket så mange gange.

    Så har købt en ny som er noget tyndere. Så må vi se hvordan det går


Kommentér på:
Finer. Hvilken lim ?

Annonce