{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Dilemma: problem med køber, hvad skal man gøre. {{forumTopicSubject}}

Jeg solgte igår et sæt ældre B&W højttalere til en på DBA.

Han var personligt og hente dem og hørte dem ved ret god volume inden køb og så ganske tilfreds ud.

Det er højttalere jeg selv har brugt i stuen, der er spillet stort set alt musik på dem også ved høj volume og de har altid spillet perfekt.

Allerede 1 time efter han var købt fik jeg en sms med en sviner over at de "skrattede" når de spillede bass og et flere bass enheder var defekte og han ville have pengene igen.

Prøvede at fortælle ham at det måtte være hans udstyr der var fejl på men han bliver mere og mere ubehagelige.

Så mit dilemma er lidt

A: skal jeg tage dem retur og risikere at få et par højttalere retur som er ødelagt? det drejer sig kun om 500kr

B: skal jeg holde på min ret at de virkede da han fik dem og det ikke er min fejl hans udstyr har ødelagt højttalerene, han lyder som typen der kunne blive besværlig og komme med dumme trusler, er ikke bange for ham man min kone går hjemme alene om dagen med min lille datter og er ikke glad for at hun skulle få bøvl med ham.





Hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma: problem med køber, hvad skal man gøre.
  • #1   6. dec 2012 Hvis han har hørt dem spille sammen med dig og har godkendt dem, så ville jeg klart skrive på en høflig og venlig måde at i hørte dem sammen og da var der ingenting. Bliver han direkte truende over sms så gem dem og bliver han ved så skriv at du melder ham til politiet for trusler. Det plejer gerne at stoppe den type folk:-)

  • #3   6. dec 2012 han har købt dem som beset og har endda fået afprøvet dem inden køb.... han kan intet gøre og du skal intet gøre ud over at forklare ham dette

  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 70
    #6   6. dec 2012 Nej, for 500,- er du selvsagt forpligtet til at yde livslang garanti og service.

  • #7   7. dec 2012 Fatter ikke at folk skal opføre sig sådan. Når man køber ting i den prisklasse så er man nødt til selv at tjekke det og syntes man at det virker fint og vælger at købe det så er der ingen vej tilbage når man er ude af døren.

    Og han har jo hørt det igang så det er altså ikke der den er galt.. Hold dig til din ret smiley


  • #9   12. jan 2013 Som de andre nævner er det ved privat handel ikke nogen form for garanti, returret end anden mulighed for at hænge sælger op på noget, med mindre andet er aftalt. altså på papir.. om så han bare havde set billeder af dem og du herefter bare havde sendt dem til ham ville han stadig intet kunne gøre dig...
    Er han så en af de typer der bare skal gøre et problem ud af tingene er det bare lige at gemme div. beskeder hvis han begynder på noget og så har du anlæg for at melde ham for chikane/trusler alt efter hvor langt at vælger at trække den ud.. men mon ikke en høvlig løftet pegefinger til køber om at du tager en snak med betjenten hvis ikke han stopper er nok.. smiley
    Hav en god weekend smiley


Kommentér på:
Dilemma: problem med køber, hvad skal man gøre.

Annonce