{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Marantz eller Harman Kardon? {{forumTopicSubject}}

Hej Hifigalleri.

Jeg er på udkig efter en ny surround reciver og har hørt folk ad osv. De fleste siger at Marantz og Harman Kardon er god til både musik og film, så det er de mærker jeg kigger efter. Det er bare svært at finde en på markedet herinde og andre steder. Mit budget er på 3000 kr

Skriv hvis i ser noget på markedet her eller et andet sted.
Mange tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marantz eller Harman Kardon?
  • #1   7. mar 2012 du har dine problemer hehe smiley

    Er det meningen at det er en du skal ha effekt på ?


  • #2   7. mar 2012 Ja, det er det jeg gerne vil smiley

  • #3   7. mar 2012 Har fået et tilbud hos AudioVision på en Marantz SR-6004. Normalpris 9000 og jeg kan få den for 4800. Det er noget af et tilbud synes jeg og det er en kraftig og lækker sag smiley



  • #4   7. mar 2012 Hvis jeg køber den og får solgt min Pioneer jeg har nu, så skal jeg kun give lidt over 3000 for den Marantz, det er altså ikke galt synes jeg.

  • #5   7. mar 2012 Jamen så er det jo bare det du gør smiley

  • #7   7. mar 2012 Ja men hvis jeg køber den 6005 hos Hifi-Freaks får jeg ikke den samme service osv. Skal betale for at få den sendt hvis der sker noget. Det skal man ikke hos AudioVision.

  • #9   7. mar 2012 Ja selvfølgelig yder de 2 års fuld garanti hvis der sker noget, men sker der noget er det mig der kommer til at betale for at få den fremt og tilbage?

  • #10   7. mar 2012 Men hvad er der ellers af gode surround recivere? Hvad kan I anbefale?

  • #11   7. mar 2012 Hmm okay, det skrev AudioVision bare til mig på mail..

  • #12   7. mar 2012 Men hvad skal jeg så kigge efter. Behøver jeg sådan en kraftig reciver når jeg skal have effekt forstærker tilsluttet senere hen?

  • #15   7. mar 2012 Selvfølgelig får man nok hvad man betaler for, men det spiller jo også ind, hvor meget det hele må rende op i af pris ,o)

  • #16   7. mar 2012 Ja det kunne være sjovt at skrive det til dem faktisk, for det gør de jo rent faktisk smiley

    Ja men synes 5000 er mange penge at smide efter en reciver når jeg ikke får brug for sådan et kraftværk alligevel smiley

    Ville være kanont hvis der var en herinde eller et andet sted der solgte en Marantz eller Harman Kardon som jeg kunne bruge smiley


  • #17   7. mar 2012 4800,- for en SR6004 er noget af en overpris. Det er en super god reciever, men så god er den heller ikke smiley Som det står forslået ovenover, så kig forbi hififreaks.dk.

  • #18   7. mar 2012 Ja det ved jeg godt og har kigget derinde, men synes 5000 er mange penge stadigvæk.

  • #19   7. mar 2012 5000kr er 200kr fra 4800kr, find de ekstra 200kr eller opret en annonce agent på DBA og gul og gratis og vent til der er en brugt i dit prisleje, det ville være fjollet at købe en gammel model for at spare 200kr

  • #20   7. mar 2012 Ja det har jeg også prøvet, venter og ser om der kommer noget..

  • #21   7. mar 2012 Christian B... Jeg vil bare sige at hvis du er "dum" nok til at købe SR6004'eren frem for SR6005'eren er jeg godt nok glad for jeg ikke er i dine sko.. Var det MIG ville jeg godt nok finde de sidste penge, evt. låne af de gamle og sige du betaler tilbage så snart du kan? Du får en nyere model til sølle 200 kr. mere.. Og vil lige orientere dig om at der er gratis fragt på alt sendt fra hififreaks der koster over 1000 kr.

    og de sender gerne en pakkelabel så du ikke skal betale for fragten tilbage, kan kun anbefale dem!!! smiley

    Ps. Marantz eller Harman Kardon? - Mit svar er uden at blinke med øjnene, Marantz.


  • #22   7. mar 2012 Ja jeg vil også gerne have den Marantz SR-6005, men igen får jeg brugt for det kraftværk når jeg alligevel vil tilsutte effekt forsætrker? Den er virkelig lækker det er den altså. Har pengene til at købe den, det er slet ikke det..

  • #23   7. mar 2012 Ja du skal vel også have drevet center og baghøjtaler?? Altså jeg har en sr7005 og jeg vil da gerne have effekt på fronterne til stereo, men derfor har jeg da alligevel valgt den store model pga. jeg vil have mest power til center og bag når effekten en dag kommer smiley

  • #24   7. mar 2012 Ja det er jo klart, men igen jeg ved ikke helt om jeg skal købe den eller ej.

    Thomas fra Hifi-Freaks eller hvem mener du?


  • #25   7. mar 2012 Da jeg fik repareret min gamle subwoofer afleverede jeg den i København, og fik dem tilsendt med PostDanmark (Som jeg ikke betalte for!)

  • Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #26   7. mar 2012 Hej,

    Du kan levere til rep i enten København eller Esbjerg. Derudover henter vi gerne, hvis du kan vente til vi alligevel er i nærheden af hvor du bor. (Vi har 3 der kører hjemmedemoer over hele landet, så der er stor sandsynlighed for at vi er i nærheden af dig engang imellem).

    Derudover giver vi 3 års fuld garanti hvis du er medlem af vores kundeklub. Og det er garanti, ikke noget af det der fis med du skal bevise det ikke er din skyld. Hos os har kunden altid ret smiley

    SR6004 er iøvrigt en gammel svinger, som en del gør opmærksom på, har den ikke HDMI 1.4 så 3D bliver nok liiiiiiiiiiidt fladt at se på smiley Siden SR6004 er der kommet SR6005 og sidst SR6006. Vi har nogle få SR6005 på lager i sølv. Hvis du sender os en kopi af den mail hvor AudioVision sviner os, kan du få en SR6005 for 4400,- (men du skal være hurtig, der er ikke mange tilbage).

    Med venlig hilsen


    Thomas Sillesen
    HiFi Freaks

    PS. Det er ofte vores teknikere der reparerer Marantz for Audiovision når de ikke selv kan klare det ;-).


  • #27   7. mar 2012 Hej Thomas.

    Jeg har lige sendt dig en privat besked til dig, så tager vi den lige der smiley


  • #28   7. mar 2012 Bestiller Marantz SR-6005 hos Hifi-Freaks imorgen.

    Siger mange tak til Thomas for en god handlen..


  • #29   7. mar 2012 Jeps smiley

    Har skrevet med ham på mail og jeg får den til 4400, fordi AudioVision svinede dem til smiley


  • #30   7. mar 2012 Ja, det siger jeg også. Der kan man godt handle fremover smiley

  • #31   7. mar 2012 Glæder mig som et lille barn til den kommer til mig på fredag smiley

  • #32   7. mar 2012 Jamen sådan er det jo stort set med alt man køber synes jeg hehe smiley

  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #33   7. mar 2012 Lyder som et fint tilbud.

    Personligt syntes jeg Pioneer vsx 2021 er bedste køb omkring 5000, måske fordi jeg har projektor og ikke kunne forstille mig at leve uden airplay.


  • #34   7. mar 2012 Ja et godt tilbud er det ihvertfald smiley

    Jeg har ikke selv en projektor og bruger ikke airplay smiley


  • #35   8. mar 2012 Jeg så lige tråden, og må sgu lige give EN KÆMPE tommel op, for hifi-freaks... DEt kunne være jeg sulle handle der... smiley

    Den Maratnz 6005, har den flere krafter i stereo end eks, Nad C372 ?... Eller hvor "ca" er vi henne i landskabet ?

    Den er godt nok smuk til prisen den marantz :=


  • #37   8. mar 2012 Haha lol. Hvis det var mig som kom til og sætte rumkalibreringen op i den Pioneer, ville den rykke enhver Marantz rundt til hver en tid smiley

    Ved godt der ikke er mange nørder som gider og bruge flere timer/dage på og sætte sig ind i manualen og opsætningen af receiveren, og så syntes jeg også det er super at folk vælger Marantz eller andet, da Pioneeren kræver en masse viden for og udnytte dens rumkalibrering ordentligt.


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #39   8. mar 2012 Jesper - har haft Airport express det fungere ok, men den bliver meget varm og har bedst af at bliver slukket efter brug hvilket kun gøres ved at slikke på stilkontakten eller hive den ud, det er heller ingen grund til bruge flere stik end højst nødvendigt.

    Med hensyn til aktiv hdmi-splitter fungere det sjælendt godt og har aldrig hørt eller oplevet en virkede hvergang. Hdmi-split er kun en nødløsning.

    Hvilken af de 2 nævnte der lyder bedst må være op til den enkelte at bedømme, personlig vil jeg tro VSX 2021 er stærkere end den Marantz, men det betyder jo ikke så meget når den kun skal være processer.


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #40   8. mar 2012 *slikke = slukke smiley

  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #43   8. mar 2012 Airporten kan sagten bruges mange timer, det er bare en god ide at slukke for den hvis du ikke bruger den, uanset hvad er det et unødvendigt led i min optik -hvad mindre du bruger en ekstern dac.

    Hdmi split fungere ikke optimalt, de understøtter ikke hdmi 1.4 endnu, kræve et 230 v stik mere og har separart strømforsyning der fylder. Sidst men ikke mindst oplever de fleste at den ind i mellem skal aktiveres hvis den går igennem en receiver.

    Jeper - grunden til at din kammerarts split altid skifter, kan være fordi han altid har sin receiver tændt når han ser tv.


  • #44   8. mar 2012 "Marantz spiller røven ud af bukserne i forhold til Pioneer, uden man skal lave en masse indstillinger"

    Netop der har vi det igen, en person som ikke gider og sætte sig ind i de mange indstillinger, og bare vil ha noget som kører "plug and play". Og så er jeg også enig, gider man ikke og rode med det i mange timer, så har man ikke brug for en Pioneer.

    Hvis man vil udnytte Pioneer'en fuldt ud kræver det man laver utallige målinger, og hiver graferne ud på computer eller iPad, justerer, og derefter laver ny måling, om og om igen. Det er faktisk fuldstændig det samme auto kalibreringen gør. Forskellen er bare at den kun laver 1 måling, og "håber" på at den justerer rigtig første gang, hvilket selvfølgelig ikke kan lade sig andet end tilnærmelsesvis.


  • #46   8. mar 2012 Jesper

    Nej har aldrig testet de 2 op mod hinanden, det er bare et rent gæt jeg kommer med, fordi jeg er så imponeret over den lyd jeg har hevet ud af mit anlæg efter de mange timers kalibrering. Tvivler bare på at en 5 minutters auto kalibrering fra en Marantz kan hamle op med det. Men som sagt så aner jeg ikke en skid om det. Ved bare min tæver alt det jeg har hørt fra NAD og Harman Kardon.

    Når det er sagt så tror jeg også der er langt fra lyden i den gamle LX81 til de nye modeller. Der var kæmpe forskel fra min gamle LX52 til LX75, helt anden lydfilosofi.


  • #47   8. mar 2012 Med det der Audessey Pro er det da muligt og hive grafer ud, og manuelt indstille alle bånd i EQ?

  • #49   8. mar 2012 Andreas

    Det er bare lidt trist og undvære de indstillinger når du først har lært og bruge dem. Medmindre du har nogle dyre highend højttalere og et perfekt akustisk afstemt rum, er der så MEGET og hente ved hjælp af rumkalibrering, at du tror det er løgn.


  • #50   8. mar 2012 Vidste ikke Audessey var nået så langt med deres rumkalibrering. Men det ser meget spændende ud det du linker til. Men det er vel ikke absolut nødvendigt og få dem ud og lave kalibreringen. Den PC software kan man vel forhåbentlig selv hente på nettet eller hvad?

  • #51   8. mar 2012 Men hvis man ikke selv kan hive graferne ud på PC, vil jeg stadig sige Pioneer fører på den front, jeg gider sku ikke betale et firma for noget jeg selv kan kalibrere!

  • #52   8. mar 2012 I øvrigt så kan du også køre multipoint kalibrering på de nye udgaver af MCACC, dog ikke noget jeg bruger da jeg gerne vil optimere til mit sweetspot og ikke til 8 andre steder i stuen.

  • #55   8. mar 2012 Tja det er jo så hagen ved det, da jeg er typen der foretrækker selv og sætte mig ind i det, og gerne selv vil ha muligheden for og lege med det.

  • #56   8. mar 2012 Der vil jeg så mene du tager fejl, du kan sagtens lave en optimal kalibrering i sweetspot ved kun og lave målinger i sweetspot. Målinger ovre i den anden sofa f.eks kan du ikke bruge til så meget hvis det er dit sweetspot du vil optimere. Det er udelukkende lavet for og optimere lyden til flere steder i stuen, således at alle filmseerne i "salen" får den samme lydoplevelse.

  • #57   8. mar 2012 Undskyld, men hvorfor skriver i ikke privat til hinanden istedet for at skrive her i et offentligt forum? smiley

  • #60   8. mar 2012 Der vil jeg sige du tager fejl. Hvordan lyden er 3 meter til venstre fra hvor du sidder er fløjtende ligegyldig hvis du kun vil optimere til et sted i rummet. Og alle de steder jeg har læst om multiEQ, bruger de netop det som argument, at det er for og få samme lyd i hele rummet. Det er ikke noget som optimere dit sweetspot. Men det skal vi nok bare lade ligge, tror ikke vi kommer længere.

  • #62   8. mar 2012 Selvfølgelig er de resterende målinger på akustikken, men det er stadigvæk ikke noget der optimerer sweetspot. Det optimerer lyden bare lyden i et større område end en enkelt måling i sweetspot. Altså udelukkende noget som kun dine gæster får glæde af.

  • #64   8. mar 2012 På Avforums har jeg bare set tråde med Single point vs Multipoint eq, hvor de anbefaler single point eq, og i det hele taget opfatter multipoint eq som et komprimi udelukkende for og skabe bedre lyd for dem som sidder omkring en.
    Men f*ck det, jeg kan selvfølgelig ikke finde den slags tråde når jeg skal bruge dem.

    Og husk nu Pioneer også kan lave multipoint måling hvis man altså ønsker det. Plus man har muligheden for og hive graferne ud på PC eller iPad og selv lave den kalibrering som virkelig batter. Uden og skulle investere i dyrt udstyr til det. Eller betale firmaer til og gøre det.


  • #66   8. mar 2012 Men hvis ikke det var fordi jeg får 35% rabat på Pioneer, så kunne jeg godt tænke mig og prøve sådan et Audessey Pro Installer kit, sammen med en Audessey XT32 receiver. Har lige googlet lidt screenshots af softwaren, og må da indrømme det ser spændende ud.

  • #67   8. mar 2012 Ved du hvor man kan købe sådan et kit? Kunne evt overtale en kammerat til og købe det hjem til hans nye receiver, og få mulighed få og lege med det den vej smiley

  • #69   8. mar 2012 Hmm ok. Syntes da næsten det er et must med sådan et kit, hvis man har en audessey receiver. Man skal ikke lade sig afskrække af grafer osv, det er slet ikke så indviklet som ham CSN-Teknik gerne vil gøre det til smiley Efter en 5-10 timer på google og andre avforums er jeg overbevist om at enhver vil kunne finde ud af og bruge det fuldt ud.

  • #71   8. mar 2012 Ja okay, kræver nok man har interessen og anser det for og være et spændende legetøj smiley

  • #72   8. mar 2012 Det er jo også en kæmpe fordel hvis man selv kan lave en omkalibrering hver gang man laver en lille ændring i sit setup. Bare sådan noget som nye kabler, eller lidt omrokering af møbler giver jo ret store målbare ændringer.

  • #74   8. mar 2012 Den der pioneer vsx 2021 ting noget kan kun sluge op til 570watt i følge bagsiden af den..

    SR6006 (godt nok modellen nyere, men samme watt opgivelse) yder 650watt så luk lige med at den 2021 er stærkere..

    Sidst men ikke mindst!!! Marantz is da shit !


  • #75   8. mar 2012 Marantz spiller jo vildt godt altså.. smiley Efter min mening den bedste stereo formidler i surround receiver verdenen..

  • #76   8. mar 2012 Thomas og Jesper

    Hvor meget har kalibrering at sige på stereo.....

    Når jeg høre stereo er det altid pure direkt både på reciver
    og bd , og der mener jeg så at kalibrering er sat ud af spil

    Vh Tommy


  • #78   8. mar 2012 Hvis du har dårlig/almindelig dansk stue akustik og/eller dårlige højttalere(bare et eller andet som giver en meget ulineær frekvenskurve), så kan man hente rigtig meget på EQ, og det er fuldstændig ligemeget om det er stereo eller surround.

  • #79   9. mar 2012 Thomas
    Det er nok mere en smag sag

    Når jeg køre pure direkt , har jeg bestemt ikke lyst til
    At "hente noget"
    Så er lyden som jeg vil ha den

    Vh Tommy


  • #80   9. mar 2012 Så har du sandsynligvis også en nogenlunde fornuftig frekvenskurve, hvis man målte efter. Hos mig er det meget nem og høre, at lyden bliver mere indelukket/telefonrørs agtig, og at der forsvinder lidt detaljer, når jeg slår over på pure direct.

  • #81   9. mar 2012 Jeg synes at så snart jeg slår over på direct, eller pure direct er lyden totalt tam.. Mega plat funktion for mig i hvert fald..

  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #82   9. mar 2012 Pure direct burde give den reneste lyd, hos mig bliver det også en tam oplevelse, så bruger eq.

  • #83   10. mar 2012 Burde give, men gør den ikke ved mig, sådan noget låååårt..

  • #84   10. mar 2012 Nej pure direct giver ikke noget smiley
    Deraf navnet

    God weekend
    Vh Tommy


Kommentér på:
Marantz eller Harman Kardon?

Annonce