{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

Jimmy  T
Jimmy T
Tilmeldt:
20. maj 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 13

Reciever effekt til højttalere {{forumTopicSubject}}

Hej

Overvejer at købe JBL ES 10 til hele tv-stuen og resten af huset.

JBL ES 10 er en 50/200watt's højttaler, vil selvfølgelig gerne have fuld effekt af alle mine højttalere.

Spørgsmål: Er det er reciever på 50 watt's udgange jeg skal købe eller hvad skal jeg gå efter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reciever effekt til højttalere
  • #1   3. feb 2011 At det er en 50/200watts´s højttaler, betyder jo bare at forstærkeren/recieverens watt skal ligge derimellem.

    Men jo mere (renere/højere) lyd du vil have, jo større watt skal der til.


  • #2   4. feb 2011 Danni-Boy


    så en 50 watt klasse A forstærker kan ikke spille bedre (renere) end en PA forstærker på 1500 Watt?

    Godt nok et ret sølle svar, hvis du spørger mig.
    watt er jo ikke bare watt og opgivelserne på en given receiver skal sammenlignes under samme vilkår - hvilket de dog sjældent gør.

    Nemmere vil være at nævne den forstærker du har kig på.


  • #3   4. feb 2011 Slap dog af.

    Jeg ved da udmærket at der er forskel på udstyr og watt.

    Men ville ikke til at skrive ALT en en køre, når jeg ikke vidste hvor hans spørgsmål førte hen.

    Men godt du så lige kunne redde situationen. Du en helt.


  • Jimmy  T
    Jimmy T Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 13
    #4   4. feb 2011 Har kigget på en
    Harman/Kardon AV-Receiver AVR 355
    Yamaha RX-V3900 receiver

    Jeg skal bare kunne koble to ekstra rum til receiveren udover sourround sound.



  • #5   4. feb 2011 Danni-Boy.
    Hvis du godt ved at der er forskel, så er der da ingen grund til at nævne at flere watt er lig en bedre lyd smiley


    Jimmy:
    Skal højttalerne bruges til et surround setup - baggrundsmusik i hele huset eller noget helt 3. ?
    For skal de bare spille som baggrundsmusik, uden at det skal være højt - er kravet ikke forfærdelig stort til din receiver.

    Ydermere, køber du receiveren brugt eller ny?
    Fra ny er der trods alt en prisforskel på 3.000 ,-


  • Jimmy  T
    Jimmy T Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 13
    #6   4. feb 2011 Jeg skal bruge 5.1 souround sound til stuen.
    4 højttalere til køkken/alrum som skal bruges til baggrundsmusik
    2 højttalere i badeværelse, også til baggrundsmusik.

    Så er nok nød til at koble 2 højttalere til hver udgang i køkken/alrum for at der er nog udgange?


  • Jimmy  T
    Jimmy T Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 13
    #7   4. feb 2011 Regner med at købe den fra ny af, med mindre jeg finder en brugt i meget god stand:)


  • #8   4. feb 2011 Nej! Løsningen er ikke at koble flere højttalerne til hver udgang, da du så belaster forstærkeren yderligere og risikerer at det brænder af.

    Hvis lyden fra surround systemet ikke skal køre samtidig med resten, kan du benytte dig af A og B udgangen. A kan så bruges til surround og B til køkken eller badeværelse. Og så trykker du bare på en knap, for at vælge enten A eller B.

    Og så selvfølgelig zone 2 til det sidste rum.
    Det må være måden at gøre det på smiley


  • Jimmy  T
    Jimmy T Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 13
    #9   4. feb 2011 Ok:)

    Har du nogen forslag til en brugervenlig og rigtig god forstærker, der kan det jeg skal bruge den til?


  • #10   4. feb 2011 Har ikke prøvet at sætte en Harman Kardon op, men umiddelbart tror jeg ikke der er den store forskel i deres opsætninger. Tingene hedder nok bare noget andet i hver enkelt menu - men principperne er nok de samme.

    Tror nu ikke du går helt galt i byen med nogen af de forstærkere, du har haft kig på. Men ville nu også overveje lidt mere, om der skal spenderes de 3 kg mere på forstærkeren - eller om du skal spendere mere på andre højttalere. (Har du hørt de nævnte JBL spille?)


  • Jimmy  T
    Jimmy T Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 13
    #11   5. feb 2011 Nej har ikke hørt dem endnu har bestilt to stk for at høre dem, i følge de test jeg har hørt omkring dem skulle de spille godt men er spændt på at få den hjem.

  • #12   5. feb 2011 Lyder meget fornuftigt at prøve dem af inden - i stedet for at købe det store antal til at begynde med og så blive skuffet efterfølgende.

    Men har du overvejet reelle vådrumshøjttalere til dit badeværelse? Ved ikke hvor godt sådan nogen kasser har af meget fugtige rum.


  • Jimmy  T
    Jimmy T Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 13
    #13   5. feb 2011 Har ikke lige tænkt på det med vådrumshøjttalere, det vil jeg lige undersøge.

    Har lige et nyt spørgsmål angående receiveren, hvis der er for lidt udgange hvad gør man så, jeg skal jo have 12 højttalere koblet til og en subwoofer?


  • #14   5. feb 2011 Hvis der er for lidt udgange, kan du benytte dig af effektforstærkere. Så kan du koble en effektforstærker til, der skal stå for eksempelvis køkkenet - og selvfølgelig bare tænde den efter behov.
    Der findes også surround effektforstærkere, hvis det skulle være nødvendigt.

    De forbindes med Phono kabler til forstærkerens Pre-Out.


  • Jimmy  T
    Jimmy T Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 13
    #15   5. feb 2011 Syntes det er mange penge at bruge på en effektforstærker, snakkede med et par forhandlere på nettet og de sagde at man sagtens kunne koble 2 højttalere på en udgang hvis det bare var til baggrunds musik?

  • #16   5. feb 2011 Om man kan og om det anbefales er to vidt forskellige sager smiley
    Du finder sikkert forskellige svar, også herinde fra. Men jeg anbefaler det ikke.


  • Bjarke N
    Bjarke N Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   14. feb 2011 du kan købe højtaler omskiftere smiley så du kan tilslutte 4 højtalere på 1 kanal ..
    http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/hoejttaler_omskifter/hoejttaleromskifter_4_vejs_3175_da.html


Kommentér på:
Reciever effekt til højttalere

Annonce