{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny cerwin vega bas?!
  • #1   26. nov 2009 hvad hedder de?

  • #2   26. nov 2009 ja de er til hjemmebrug så de kan sættes til almindeligt anlæg...

    ved ikke hvad de hedder men de har forholdsvis en 18" eller 21" stroker enhed smiley


  • #3   26. nov 2009 hvor ser i dem henne af ?

  • #4   26. nov 2009 hifiklubben har dem. under subwoofere

  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 46
    #5   26. nov 2009 mark k ..

    du har ikke selv hørt dem? og de bliver da for store til sorround?


  • #6   26. nov 2009 nej har jeg dog ik. men har hørt at de sku spille så høje at de gør helt ondt.

  • #7   26. nov 2009 Jeg er nu ret sikker på, at jeg nemt kan finde en subwoofer som spiller meget bedre, Men ikke nok med det, så er jeg også sikker på at min egen Miller & Kresiel MX 350 MK2, spiller makant bedre end de nye subs fra CV.

  • #8   27. nov 2009 tjaaa 700 watt på den store og så det at den umidelbart ikke siger et kvæk når vi når ned på 20 hz gør at den for mig ikke er specielt interessant. Tvivler egentlig også på den spiller ret meget højere end min SVS f.eks. der også har 700 watt, det er dog kun en 12" smiley

    Den minder egentlig om en PA bund.


  • #9   27. nov 2009 Ja de spiller sku ikke særligt dybt....

    Og ja.....der er sku for meget PA over dem.


  • #10   27. nov 2009 jeg har også læst at det grundlæggende er pa subs der er modificeret , jeg synes også at de er lidt for dyre, jeg vil vædde på at man selv kunne bygge noget lige så kraftigt til en brøkdel af prisen.
    men de kan da garenteret spille højt


  • #11   27. nov 2009 Snakkede med en fra HIFI-klubben de havde personale fest og brugte dem og 3 festsale henne fik de og vide bassen kunne mærkes i gulvet, vil ikke tro du har en 12" der spiller kraftigere end en 21" CV på omkring 100 kg Lars K så skal det være fordi din sub er så kraftig den kaster sig rundt i hele lokalet;) Jeg har kun hørt at de spiller virkelig højt og virkelig er kraftige (ikke bygget til lejlighed) smiley

  • #12   27. nov 2009 Men skal det subben spille virkelig højt og kraftig uden at lyde godt, eller skal den spille utrolig godt, kraftigt og hurtig rektioner, eller hvordan skal en sub lyde????

    Personlig mener ejg at en sub skal spille utrolig gdot og klar og præcis. Derfor er ejg siker på at min M&K MX 350 slår de nye fra CV...


  • #13   27. nov 2009 Min erfaring er kraftigt og rystene for mig behøver det ikke være så så så præsist men hvis ikke den kan høres i hele nabolaget skal den skiftes ud;)

  • #14   27. nov 2009 Thomas! T - vi kan da altid prøve at lave en måling på 20 hz og se hvem der spiller højest smiley ud fra de data jeg kan læse mig til at nettet siger de CV ikke meget ved 20 hz smiley

    Det er ikke svært at spille højt, det kan selv den dummeste person finde ud af, men det er svært at spille lige højt fra 20 hz til 80 hz når vi snakker om subs f.eks.


  • #15   27. nov 2009 Lars K: Skal jeg være helt ærlig aner jeg ikke en kæft om noget af det der det eneste jeg ved er hvis jeg sætter en 21" cerwin vega subwoofer af de nye til en CV effektforstærker og drejer lidt på volumeknappen vil den blæse alle de 12" du kan stable på række VÆK!;) (hehe dette er bare en påstand, men jeg vil simpelthen ikke tro der er nogle der kan holde højere bass ud end en 21" CV:D

  • #16   28. nov 2009 Thomas! T

    Det er jo bare lydtryk som du snakker om og intet andet..... Lydtryk er ikke ALT


  • #17   28. nov 2009 nej men i sidder og påstår at en 12" basenhed kan udspille en 21"...

    og så en 21" "stroker" fra cerwin vega...

    de er altså kendt for én ting, cerwin vega, og det er BAS!

    så den 21" må jeg nok også sige rent logisk og af erfaring med andre CV modeller, at den æder sådan en 12" som snack smiley


  • #18   28. nov 2009 Thomas! T - tjaa membran areal er ikke det eneste der afgøre hvilket lydtryk man kan generere. Ved du hvor lang vandringen er på den ? Jeg har hørt mange 10" der levere højere lydtryk end andre 18" uden de helt store problemer.

    ovenstående gælder også til janus smiley


  • #19   28. nov 2009 Hah.. en 21" CV bass er bare K-R-A-F-T-I-G!

  • #20   28. nov 2009 Jonas H - held og lykke med at gøre frekvens kurven "lineal flad" ved at indstille den smiley

  • #21   28. nov 2009 Brugeren : Jan B, har den i 18".

  • #22   28. nov 2009 Ops. Jeg tog fejl. Ikke CV's 18" smiley

  • #23   29. nov 2009 Tror jeg skal have den lokale hifiklub til at få sådan en fætter hjem til mig i 21" er nødt til at skal høre den inden jeg køber den for en ting er sikkert JEG SKAL HA SÅDAN EN smiley kan ikke få bass nok, vil gerne når jeg drejer volume knappen om, så skal det være sådan at man har lyst til at skrue ned igen pågrund af lydtryk/niveauet, og har ikke mødt et anlæg der har kunnet præstere det endnu, så det kan være det ender med man skal have 2

  • #24   29. nov 2009 Janus M

    Jeg siger ikke at min sub kan spille højre end 21", men siger at min spiller meget bedre end de subwoofer fra CV. Ja CV er kendt for at give ekstrem meget bas, men om den er præcis, klar og kan slippe dybt eller om forstærkeren kan holde styr på den store 21" det er jeg lidt usikre på og der jeg sikker på det er det som min sub slår den på, helt klart.....


  • #25   3. dec 2009 Hvofor er der bare nogen som ikke fatter at man ikke skal samligne fint spillende subs og subs der er lavt til bass?!. Altså hvis cv ville have lavet en præcis bass osv. ville de nok ikke bruge en 18" og 21" ?
    Og der er sikkert mange som vil elske den bass den levere? alle har forskellige meninger. Hvis man vil spille en gillesal op, køber man jo ikke en præcis og velspillende 12" sub jo? intet negativt i det (:
    Har ikke selv hørt dem. Men ville gerne prøve smiley


  • #26   4. dec 2009 Henrik K - øh de ligger i samme prisklasse og vi sammenligner på DB som må være det CV går efter og der mener jeg stadig en SVS slår den. Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle sammenligne dem ?

  • #27   4. dec 2009 Jamen, så prøv da og den sub i en hal? og cv's i den samme hal? og se hvad spiller mest op til bal?
    siger jo ikke noget dårligt om den SVS. Men det jo vidt forskellige subs.


  • #28   4. dec 2009 Henrik K - jeg har ikke lavet den test du beskriver men jeg gætter stadig på at SVS'en spiller højest. Det er 2 forskellige subs ja men hvor købe en sub som cv der f.eks. får 50 point i vellyd og 80 i DB når SVS giver 90/90 f.eks. ?

    nå ja det er bare min mening og vi bliver ikke enige.


  • #29   4. dec 2009 Ja, okay.
    Så du mener altså at en 12" kan flytte lige så meget luft som en 21"? og lave et lige så stort tryk i en hal? eller et meget stort lokale? Det lyder jo undsvagt i mine ører? Men okay.
    ja, okay. Det rigtigt nok? Men har specs altid alt og betyde?.


  • #30   4. dec 2009 nu er det vidst 18" der har samme pris som min SVS og vandringingen betyder også en del når vi snakker db. Nej specs betyder ikke alt.

  • #31   5. dec 2009 Jo man kan godt samligne subwooferne, da det er bedst at samligne subwoofer i samme prisklasse derfor er det muligt. Det er jo det sammen når man kigger på biler, hvis man har et budget som siger 200.000kr, jamen hvad er der af bil mærker som har noget i den prisklasse og hvor får man evt. mest ekstra udstyr for samme beløb...

    Præcis samme prencip.

    Så jo man kan godt samligne dem. jeg mener også at min M&K kan slå CV subben, men jeg siger ikke at den kan slå dem vedr. mest lydtryk, for det er jo det CV går efter og ikke hvad der er mest vellydende som M&K gør....


  • #32   5. dec 2009 Dennis V - enig men bare fordi CV går efter lydtryk behøves de jo ikke være bedre til det end min SVS smiley

  • #33   6. dec 2009 Nejnej det siger ejg heller ikke at de er Lars. på ingen måde

Kommentér på:
ny cerwin vega bas?!

Annonce