{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.525 visninger | Oprettet:

Cerwin Vega {{forumTopicSubject}}

Har bygget et sæt CV om og da der skulle ny bageplade i ville jeg lige høre hvordan det spillede uden port. Og må sku sige jeg er overrasket over det lyder bedre på lige denne model iværtfald ??.

Da jeg købte dem bar diskanter defekte og basser uoriginale

Men efter at ha smidt originalt i vil jeg hellere ha lukket frem for den portede bagplade ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cerwin Vega
  • S.G
    S.G Tilmeldt:
    feb 2014

    Svar: 9
    #1   18. feb 2017 Du går fra basrefleks til lukket kabinet. Det giver en mere fast bas med mere "smæk" på og en bas der ikke så let kobler til rummet - på bekostning af tab af det basområde, som porten er tunet til (de dybe frekvenser), samt at forstærkeren skal arbejde en smule mere.
    Lyder det bedre, skal du kigge på dit rum, da det tyder på at basoutputtet fra porten kobler til rummet. Alternativt kan du dæmpe porte med fx dæmpemateriale, således der stadig kan trænge luft igennem.

    Prøv at finde et nummer med eb dyb bas, dvs noget der går ned til en 25-30hz. Spil nummeret med port og uden - så kan du høre der "mangler" noget, når du lukker porten.

    I sidste ende skal du vælge den løsning du synes lyder bedst uanset om det er det ene eller andet.


  • #2   19. feb 2017 Altså nu har jeg jo lyttet til det både med lukket og original port og lyden er klart bedre med lukket efter min mening smiley

  • S.G
    S.G Tilmeldt:
    feb 2014

    Svar: 9
    #3   19. feb 2017 Så er det jo det du skal gøre smiley


  • #4   20. feb 2017 Mangler dog stadig at finde et par dejlige standerne ??

    profilbillede
Kommentér på:
Cerwin Vega

Annonce