{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

Pa filter stumper. {{forumTopicSubject}}


Jeg har nu fået udmålt og fundet frem til de dele der skal bruges til at lave delefilteret.

Men Da der er mange forskellige dele at vælge imellem og flere steder at handle vil jeg gerne hører lidt råd og forslag til valg af stumper.

Modstande: Mundorf M-Resist (FreQuence) eller LSR (elektronik lavpris)
2x6,8ohm
2x4,7ohm
2x2,2ohm

Kondensator: MDL Cap eller PCA cap (FreQuence) er der andre på eks elektronik lavpris som kan bruges? skal hvad er forskellen på elektrolyt og propylen?
4x8,2uF
2x5,6uF
2x47uF

Spole: PCA wire coils (FreQuence)
2x0,33mH (0,7mm tråd) skal side på diskant delen.
2x5,6mH 1,2mm tråd -(2,2mh+kerne L35 D25 =5,56mH Opnår ikke 5,6mH
2x2,7mH 1,2mm tråd (1,0mH + kerne L25 D25 =2,6mH) Opnår ikke 2,7mH????

Ser frem til at se jeres forslag og gode råd.

Har også oprettet topic på speakerbuilder.dk

Mvh Morten.


Kommentarer på:  Pa filter stumper.
  • Karsten M
    Karsten M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 94
    #1   19. sep 2013 hej, generelt vil du gerne bruge polyester eller polypropylen til diskant, bipolare lytter er ok til bas og mellemtone
    du vil også gerne bruge spoler med lav modstand til bas om de skal være tykkere tråd og/eller p-kerne er der delte meninger om
    man kan ikke beregne hvordan en given højttaler med et givent delefilter lyder, man kan beregne et std delefilter og så eksperimentere ud fra det, ofte kommer man ret langt væk fra det teoretiske filter før det lyder optimalt
    karsten madsen - cadaudio.dk
    ps, stumperne kan variere ret meget i pris smiley


  • #2   20. sep 2013 Købte alle komponenter ved Frequnce, og det virker super og spiller pænt i forhold til det er til PA brug,



  • #3   21. sep 2013 det lyder da godt morten at du har fået det til at spille, så har det jo ikke været forgæves med alle de målinger samt testfilter samt eftermålinger...

    har du prøvet at mærke på filteret om det bliver varmt når det får noget gas??


  • #4   22. sep 2013 Nej det har jeg ikke mærket efter, hvor hurtigt skulle de blive varme eller hvis de bliver varme hvor høj er temperaturen så?

    Men det var virkelig fedt at Simon og dig havde tid og lyst til at hjælpe med at sammensætte et fornuftigt delefilter, det er jeg meget taknemmelig for.


  • #5   23. sep 2013 jamen en halv times tid på god gas, så skulle det stadig være koldt

  • #6   7. aug 2014 Ronnie har du mulighed for at hjælpe mig?

    Har tænkt på at udvide med en 15" mere, dvs nye kasser skal bygges.

    Samme diskant, mellemtone, 15" som jeg bruger nu er en beyma k200, vil have en beyma g300 i også. (Ville gerne have k200, men dem er der ikke mange af)

    Er det meget der skal ændres i filteret? Det er jo to forskellige enheder eller er det helt forfra?

    Hvad ville du gøre?


Kommentér på:
Pa filter stumper.

Annonce