{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.585 visninger | Oprettet:

Beosound/beomaster 5 digital indgang? {{forumTopicSubject}}

hejsa allesammen, jeg undrer mig lidt over om der er en digital indgang i beosound 5 eller en beomaster 5 da jeg skal ha sådan en sag tilsluttet, og planen er jo at det skal køres igennem tv gennem Master link, og så er jeg jo tvunget til at vælge enten eller.. og nogle gange kan det jo være rart nok at høre lidt stille musik/radio mens ungen ser tegnefilm, og så blir det jo et problem den "normale vej", så min ide var at self have beolab 5 tilsluttet mit tv som "normalt" og så bruge den digitale indgang på beolab 5 til at forbinde beosound 5 eller beomaster 5 hvis en af dem har en digital indgang, om ikke andet, hvis ingen af disse har dette, er der så ikke en mulighed for den løsning at jeg kan se tv og høre musik samtidig.. det MÅ der sku være, jeg kan bar ik lure andre end det jeg lige skriver

Mvh Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beosound/beomaster 5 digital indgang?
  • #1   5. jul 2012 Ja, BeoMaster 5 har SPDIF (digital) udgang. Du skriver "indgang", men når det er til tilslutning af BL5 går jeg udfra du mener udgang smiley

    Men jeg forstår ikke heeelt hvad det er du vil. Du vil tilslutte dine BL5 til TVet via powerlink, men samtidig tilslutte dem med digital kabel til BM5?


  • #2   5. jul 2012 ja altså.. jeg har beolab 5 tilsluttet mit tv med powerlink

    det jeg GERNE vil er at kunne bruge beosound 5 og mine beolab 5 når jeg skal høre musik uden mit tv nødvendigvis skal være slukket..
    giver det mening?
    min ide var at tilslutte bl5 til tv med powerlink og samtidig Bl 5 med digital kabel til BM5..spørgsmålet er så om det er muligt med den løsning at se tv imens jeg hører musik..
    hvis det ikke er, hvad skal jeg så gøre for at få den "løsning" jeg gerne vil ende ud i. nemlig at ku tænde beosound 5 og høre musik fra bl 5 imens mit tv kan være tændt. der er jeg ligeglad om det kun er lyd fra tv højtaler der kommer ud der


  • #3   5. jul 2012 Hvis du har forbundet BV10 med masterlink til BM5, så burde du sagtens kunne se TV og give den en masterlink kommando, som trækker lyden fra BM5 over i højttalerne som er tilsluttet BV10, samtidig med at den viser den TV kanal du var på

  • #4   5. jul 2012 Det er planen at der skal masterlink ind i mit Bv10.. men hvis jeg gør det, vil mit fjernsyn så ikke "override" og sige" jeg skal bruge højtaleren" og så ende ud i at beosound/master 5 må vige og dermed ikke kan spytte lyd ud?

    den måde jeg skrev på, er den heller ikke mulig? altså med at jeg bruger den digitale udgang fra beomaster 5 og så ind i beolab 5.. og så afspiller lyden den vej og så bare sætter mit tv til "speaker 1" f.eks så mit fjernsyn kun vil spille lyd ud af fjernsynet i sig selv og dermed ikke har brug for beolab 5?


  • #5   5. jul 2012 Arrh på den måde .. Nu forstår jeg hvad du mener smiley .. Forstod det ikke sådan, at TV lyden fortsat skulle køre over TVets højttalere samtidig.

    Den løsning du beskriver vil ikke fungere, da BL5 både skal have powerlink og digital kabel for at fungere, fordi den fortsat skal bruge 5V fra powerlink for at tænde når den kører digitalt.

    Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om en måde at gøre det på, medmindre du vil sætte BL5erne til BM5 og "nøjes" med 2.0 når du ser TV, film osv.


  • #6   5. jul 2012 Hvis det er kan du sikkert finde AV under list på Beo4 og så trykke AV CD eller AV A-men hvis din musik har denne kilde.... dog kan du ikke skifte kanal på tvet men lyden i tvet muter og du kan nu benytte dine Beolab 5

  • #7   5. jul 2012 MJ: Det du beskriver var også min første tanke, men han vil have TV lyden ud af centerhøjttaleren (BV10), samtidig med at den trækker radio/CD lyden fra BM5 igennem TVet og ud til BL5 ..
    Det kan man ikke på den måde, så vidt jeg ved smiley


  • #8   5. jul 2012 Nej tv'et muter og man kan ikke betjene tv'et. Men dog kan man betjene anlægget.

    Jeg savner sku også dengang anlægget og tv var hver for sig. Hvor man både kunne skifte kanaler på tv'et og betjene anlægget. Endda med to-vejs kommunikation. Dog er lyden meget bedre med højtalerne tilsluttet i tv'et. Og det er jo det vigtigste


  • #9   6. jul 2012 hejsa allesammen,
    jeg har fundet løsningen, jeg kan nu høre musik OG se tv samtidig smiley


  • #10   6. jul 2012 dog med at der ikke er lyd fra tv, men jeg kan se tv...:)

  • #11   6. jul 2012 Yesh, det kan nemlig lade sig gøre via masterlink

  • #12   6. jul 2012 Så benytter du AV og så den kilde til musik eller hvad

  • #13   15. jul 2012 der er lavet en menu som tænder for beosound 5 og "stjæler" lyden fra mit BV10

    så bv10 er ude af funktion men kan vise det billede jeg har på tv'et

    jeg kan dog normalt ik skifte kanal på tv imens meen det kan jeg så alligevel da jeg har en tv boks fra waoo så der var fjernbetjening med oveni smiley
    om jeg kan holde hånden foran remoten på B&O og trykke tv og så skifte den vej uden anlæg slukker det aner jeg ikke smiley


  • #14   15. jul 2012 Så fungerer det på samme måde som når jeg benytter AV knappen før en given kilde. smiley

Kommentér på:
Beosound/beomaster 5 digital indgang?

Annonce