{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
309 visninger | Oprettet:

Michael C
Michael C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Tilkoble effekt forstærker til pioner vsx 922 {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg kan ikke finde ud af at få tilsluttet min effekt forstærker rigtigt. Når jeg sætter rca kablerne i zone 2 out fra min Pioneer receiver og over i min effekt forstærker også sætter jeg mine 2 højtalere til effekt forstærkeren og så sætter jeg min sub til i min Pioneer receiver, jeg kan godt få det til og spille.
Men mit Problem er st jeg ikke kan skrue ned for det samtidig. Altså skruer jeg ned på min Pioneer receiver så det kun subwooferen der reager. Så jeg skal skrue ned på min effekt forstærker hver gang os . Er der nogen der har en mulig løsning. Mvh Michael

Kommentarer på:  Tilkoble effekt forstærker til pioner vsx 922
  • #1   26. dec 2017 Køb nogle y splittere, så du kan sætte både forstærker og sub til pre-out.

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    dec 2017

#2   27. dec 2017 Okay, er ikke så klog på alt det her hi-fi, det er bare et anlæg jeg har fået, skal jeg bare købe 2 stk Y splittere også sætte den ene til min sub Pre 1 (sub) også sætte effekt forstærker til i sub pre 2 ( effektforstærker) ?? Eller hvordan skal jeg montere det? Og det er vel også rigtig at jeg har sat højtaler ledningerne i effekt forstærkeren ikke?

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    dec 2017

#3   27. dec 2017 Nu har jeg smidt en Y splitter til sub 2 og nu vil effektforstærkeren godt skure op og ned med receiveren. Men hele systemet spiller kun bas lyde. Altså højtalere og sub

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    dec 2017

#4   27. dec 2017

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    dec 2017

#5   27. dec 2017

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    dec 2017

#6   27. dec 2017 Hvis jeg sætter phono i zone 2 kan jeg godt få det til og spille. Men jeg kan ikke regulere lyden på receiveren

• #7   27. dec 2017 Du kan ikke sætte effekt blok til den pioneer, kun subwoofer. De pre-out der er kun til sub, så du skal have en anden forstærker for at sætte en effekt forstærker til. Den skal have pre-out til minimum front og sub, helst til alle kanaler

• #8   27. dec 2017 Pre-out skal se ud som på den her, så der er pre-out til Front, Center, Bag og sub

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    dec 2017

#9   27. dec 2017 Men min har od pre out zone 2 så kan den godt spille sammen med receiveren men jeg kan ikke skrue op og ned for den. Så skal jeg skrue bed på forstærkeren ( subben ) og skue ned på effekt forstærkeren for at skrue ned for lyden fra højtalerne, synes ikke det giver mening, hvorfor skruer det ikke ned sammen i stedet for seperat

• #10   27. dec 2017 Fordi en zone 2 er til et andet rum med en forstærker mere der kan skrue op og ned, det er IKKE en pre-out der kan bruges til en effektblok. Du er nødt til og finde en anden forstærker/reciever med RIGTIGE pre-out til front højtalere. Den kan ikke bruges, så simpelt er det. Eneste løsning er at finde en high low converter der laver dine højtaler udgange om til phono udgange, men den løsning er ikke god i min verden

• #11   27. dec 2017 Det var da vagt af pioneer, der plejer ellers at stå hvis det kun skulle være til subwoofer.

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    dec 2017

#12   1. jan High low converter? Der har jeg aldrig hørt om, kal du forklarer mig lidt om det og evt et link til hvor jeg kan købe en. Ville være lykkelig hvis det kunne virke uden jeg skal ud og finde en ny receiver

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    dec 2017

#13   1. jan Og hvorfor er løsningen ikke god? Altså ødelægger det noget eller kommer der en anden lyd ud?

• #14   1. jan

• #15   1. jan https://bekent.dk/fga-22.html

Det er sådan en bandit du skal bruge, prøv den og se om du synes det lyder godt nok. Nogle af de omformere er nemlig ikke gode for lyden, men Bekent.dk er en god side med rigtig god kundeservice, og de kender deres produkter

Kommentér på:
Tilkoble effekt forstærker til pioner vsx 922