{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Martin B
Martin B
Tilmeldt:
10. sep 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3

Kan det betale sig at købe højtalere fra før murens fald... {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg vil gerne have mig nogle højttalere. Intet vildt, da jeg mest går op i kvalitet når det kommer til hovedtelefoner.
Bare noget til når jeg har gæster eller tuller rundt i hjemmet.

Jeg overvejer at købe et par RadioTechnika S90 med en forstærker fra en ven.

Hun vil have 9000 rubler, det er ca. 1000kr. for dem.

Som du/i nok har gættet er jeg i Rusland og forventer også at flytte herfra igen på et tidspunkt. Derfor virker det her som en god handel da de har god gensalgsværdi.

Hvad synes i? Er det dumt at købe noget så tudsegammelt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det betale sig at købe højtalere fra før murens fald...
  • #1   10. sep 2017 Nu har jeg aldrig hørt om audio technica.
    Men hvis det bare er ment som midlertidige højtalere, gør det vel ikke den store forskel hvornår de er fra. Bare de lyder tilfredsstillende.

    Hvis man foretrækker ældre højtalere og forstærkere frem for mere moderne udgaver, så kan det vel altid betale sig smiley


  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #2   10. sep 2017 RADIO technika... Audio Technica er en rimelig habil og udbredt hovedtelefonproducent smiley

    Det jeg mest tænker på er om højttalere sådan bliver.. slidt ned..?


  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #3   11. sep 2017 Læg øret ind til hver enhed (bas, mellemtone, diskant) og lyt efter om der er skrabe eller andre mislyde. Alt efter om bas enhedernes kantophæng er af skum bør du forsigtigt røre ved dem for at se om kanten smuldrer.

  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #4   11. sep 2017 Det er da solide råd. Tak Lars

  • #5   11. sep 2017 Nå ja, da jeg slog radio technika s90 op på google, kom de frem under navnet audio technica s90.
    Altså de kan da godt blive slidte, dele i delefilteret kan ændre i værdier og have brug for at blive erstattet.
    Jeg har oplevet med at par højtalere fra start 80´erne, at bassen pludselig sprang. Altså spolen i den gik til. Men efter ca 35års virken var det vel ikke så slemt.
    Ledninger kan irre og knække. Men de er jo ret nemme og skifte hvis det er.


  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #7   11. sep 2017 Nårh ja der er vel altid en risiko.. Ellers må jeg købe en til et sted og frankensteine det sammen smiley

  • #8   13. sep 2017 Ophængene kan være gået til, de mørner, især hvis det er pap enheder.
    Kan membranen bevæges stille og roligt frem og tilbage er der mulighed for at de virker, der må ikke være modstand eller knase eller skrabelyde når man presser lineært ind på enheden.


Kommentér på:
Kan det betale sig at købe højtalere fra før murens fald...

Annonce