{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.433 visninger | Oprettet:

Højttaler kabel Tri-wire? Anbefalinger søges! {{forumTopicSubject}}

Ok, som det første vil jeg lige sige at jeg godt ved at folk har meget delte meninger omkring højttaler kabler og at jeg også godt ved at i sidste ende er det kun mine egne øre der bestemmer hvad jeg syntes lyder godt.

Men da det er ret urealistisk at kunne komme til at lytte på mange forskellige kabler på mit setup uden at skulle købe et ton af kabler spørg jeg her om folks egne oplevelser.

Lige nu køre jeg med et Taralabs prime 500 kabel på fronter og center, eneste grund til at dette kable bruges er fordi jeg fik det "meget" billigt og at det normalt koster 600kr meteren og tænkte at det nok ikke var helt dårligt.

Jeg går dog og overvejer et Tri-wire kabel til fronter og et Bi-wire til center.

Grunden til at jeg overvejer dette er at jeg har læst et sted at på et normalt kabel med et delfilter der ikke er delt op at der kan gå feedback tilbage fra bassen og ind i mellemtone og diskant, hvilke enligt lyder rigtigt nok, en bass er jo en spole der bevæger sig over en magnet hvilke normalt generere elektricitet?

Der skulle også være noget med at signalet generelt bliver renere ved at forskellige materialer til de forskellige frekvenser?






Her kommer så mine spørgsmål

Hvad er jeres erfaring med brug af forskellige kabel typer?

Har i oplevet forskel mellem single wire, biwire og triwire?

Hvilke kabel ville i vælge til mit setup?








Mit setup er som følger:

Marantz SR7007 - Receiver
Marantz UD7007 - Blu-Ray
Marantz MM7025 - Effektforstærker

Audiovector S3 Super - Fronter
Audiovector C Series - Center
Audiovector Kxx - Side/Bag

Taralabs prime 500 mellem Receiver og Fronter
Taralabs prime 500 mellem Receiver og Center
Hdmi 1.4 mellem Tv og Receiver
Hdmi 1.4 mellem Blu-ray og Receiver
Taralabs Prism 33 mellem Receiver og Effektforstærker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højttaler kabel Tri-wire? Anbefalinger søges!
Kommentér på:
Højttaler kabel Tri-wire? Anbefalinger søges!

Annonce