{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bridge mode NAD
  • #1   14. jul 2010 det er ikke noge jeg vil anbefale at brokoble den, det får den til at lyde presset, hård og kantet i lyden

• #2   14. jul 2010 Det giver også kun 1 kanal, i stedet for 2 kanaler.
    Men som de andre skriver, vil det ødelægge lyden, så behold du den i almindelig stereo mode.

Bi-wire kabler er forresten lidt spild af penge, hvilket jeg nok får skæld ud for at skrive, men jeg er ikke ene om den mening smiley
    Alle dem der laver en blindtest med bi-wire, kan ikke høre nogen som helst forskel. Derfor er det bedre, at købe et godt single-wire kabel.
    Bi-amping er derimod en forbedring, der virkelig kan høres.

• #3   14. jul 2010 STOP!!!

Bi-wire har INTET med brokobling at gøre smiley

Bi-wire er ene og alene, et udtryk for at du har HF og LF kredsen, i hver deres kabel leder. Hverken mere eller mindre.

Så findes der afarten bi-amping, hvor du splitter signalet, før forstærkeren, og derfor skal benytte 2 forstærker trin, til hver højtaler.

Brokobling, er noget helt helt andet! Det er en konfiguration af en stereo forstærkers 2 trin, som kobler dem i en differential kobling, eller push-pull om man vil.
    I det tilfælde, ender du med én forstærker kanal = at du skal bruge en komplet stereo forstærker, til at drive hver kreds / højtaler (eller 2, hvis du vil bi-ampe i samme omgang = 8 forstærkertrin i alt.)

Og det er desuden KUN apparater, der er forberedt for den slags, der kan bruges til brokobling. Du må endelig ikke begynde at koble forstærkere sammen på må og få!!!

>> Lars
    Kommer vist an på, hvordan effekt opgivelsen er lavet. NAD skal nok kunne fordoble effekten, ved brokobling. Et krav for at det kan fungere, er næsten, at der er tale om 2 adskilte strømforsyninger, til hver kanal. Og når man lægger dem sammen, så fordobler man jo spændingen, og den kan derfor hive sinussen dobbelt så langt.

• #4   14. jul 2010 For at gøre det kort, så skal den IKKE stå på bridgemode.

• #5   14. jul 2010 Strømmen er den samme!

eks.
    normal = 60v. 2A = 120w
    bridge = 120v. 2A = 240w.

• #6   14. jul 2010 Øhh.... Sådan skal du nok ikke se på det smiley Se på det, på den måde, at den er istand til at opretholde samme strøm, over et dobbelt så stor spænding. Og da resultatet afkommer en effekt der er dobbelt så stor, så er strømmen ikke aktuel, før vi begynder at diskutere, om der skal drives lav impedante eller høj impedante højtalere...

• #7   14. jul 2010 Lavere amplitude spænding og større strøm, er bedre til lav impedante højtalere, og højere amplitude spænding er bedre til høj impedante højtalere...

Bla. også derfor at auto enheder ofte ses med ganske ganske lav impedans, da man på den måde undgår at skulle switche spændingen i forstærkeren, højere op, end aller højst nødvendigt.

• #8   14. jul 2010 Jeg fik svar! men nu er jeg da stået helt af. hehe. Tak for hjælpen gutter.
    De bliver forresten brugt Bi-wire. Har købt noget Supra Rondo kabel.

• #9   20. jul 2010 når man brokobler firdobler man effekten til højtaleren. sådan er det
    du fordobler spændingen og fordobler strømmen fordi du halvere belastningen

Kommentér på:
Bridge mode NAD

Annonce