3.793 visninger
|
Oprettet:
Bridge mode NAD {{forumTopicSubject}}
Jeg har min B&W Dm604 s3 tilsluttet min Nad 272 effekt forstærker.
Idag henter jeg så biwire kabel, men skal effektforstærkeren stå på Bridge mode??
eller Soft clipping?? lige nu står den på soft clipping, men der er som om der mangler noget power.
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Emner: 12 Svar: 1.746
Men som de andre skriver, vil det ødelægge lyden, så behold du den i almindelig stereo mode.
Bi-wire kabler er forresten lidt spild af penge, hvilket jeg nok får skæld ud for at skrive, men jeg er ikke ene om den mening
Alle dem der laver en blindtest med bi-wire, kan ikke høre nogen som helst forskel. Derfor er det bedre, at købe et godt single-wire kabel.
Bi-amping er derimod en forbedring, der virkelig kan høres.
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Bi-wire har INTET med brokobling at gøre
Bi-wire er ene og alene, et udtryk for at du har HF og LF kredsen, i hver deres kabel leder. Hverken mere eller mindre.
Så findes der afarten bi-amping, hvor du splitter signalet, før forstærkeren, og derfor skal benytte 2 forstærker trin, til hver højtaler.
Brokobling, er noget helt helt andet! Det er en konfiguration af en stereo forstærkers 2 trin, som kobler dem i en differential kobling, eller push-pull om man vil.
I det tilfælde, ender du med én forstærker kanal = at du skal bruge en komplet stereo forstærker, til at drive hver kreds / højtaler (eller 2, hvis du vil bi-ampe i samme omgang = 8 forstærkertrin i alt.)
Og det er desuden KUN apparater, der er forberedt for den slags, der kan bruges til brokobling. Du må endelig ikke begynde at koble forstærkere sammen på må og få!!!
>> Lars
Kommer vist an på, hvordan effekt opgivelsen er lavet. NAD skal nok kunne fordoble effekten, ved brokobling. Et krav for at det kan fungere, er næsten, at der er tale om 2 adskilte strømforsyninger, til hver kanal. Og når man lægger dem sammen, så fordobler man jo spændingen, og den kan derfor hive sinussen dobbelt så langt.
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Emner: 12 Svar: 1.746
jun 2006
eks.
normal = 60v. 2A = 120w
bridge = 120v. 2A = 240w.
jun 2006
jun 2006
Bla. også derfor at auto enheder ofte ses med ganske ganske lav impedans, da man på den måde undgår at skulle switche spændingen i forstærkeren, højere op, end aller højst nødvendigt.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 86 Svar: 570
De bliver forresten brugt Bi-wire. Har købt noget Supra Rondo kabel.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 6 Emner: 22 Svar: 61
du fordobler spændingen og fordobler strømmen fordi du halvere belastningen
Bridge mode NAD