{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Brænde-formater til audio cd´er. {{forumTopicSubject}}

Hejsa og godaften HG.

Der er en ting som har undret mig længe.

Når jeg skal brænde en cd (uanset hvilket program jeg bruger, Mediaplayer, Deep Burnmer eller Nero) så kan jeg IKKE afspille mine skiver i anlægget i soveværelset.

Jeg prøvede så her til aften med en skive jeg brændte for et års tid siden plus en skive min fætter lavede for år tilbage. Dem spiller den uden problemer.

Dette undre mig meget, da mine filer osse er mp3-filer ligesom de altid har været i den tid jeg har haft dem.

Jeg har prøvet alt, men er fortabt. Er det min brænder den er gal med eller er det anlægget? Det kan jo dårligt være anlægget, da den spiller andres brændte skiver uden problemer

Håber i har en løsningsmodel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brænde-formater til audio cd´er.
  • #1   28. okt 2009 Hvis den ikke er mp3 kombatibel, skal skiven laves som en Audio cd (Nero).
    Ellers burde det fungere, når den nu kan læse andre brændte cd'ere.


  • #2   28. okt 2009 Hvordan indstiller man dette? jeg har prøvet med den Free Nero som der blev linket til herinde. Der kan man nemlig ikke lave det om.

    I Deep Burner, kan man osse vælge audio cd, og det er altid det jeg vælger. Min cd-afspiller i stuen spiller fint alle mine skiver


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #3   28. okt 2009 brug ROXIO smiley

  • #4   28. okt 2009 Jeg har osse prøvet Roxio, ogf det virkede ganske glimrene dengang, men ikke nu.

    Men sådan et brænderprogram burde jo selv kode filerne om, så de blir til almindelige musik/WMA filer, så de kan spilles på et traditionelt hifianlæg.


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #5   28. okt 2009 hmm.. underligt. :S

  • #6   28. okt 2009 >> Allan
    Den gratis udgave af Nero kan ikke lave audio cd'er desværre...
    Men du kan til nød benytte Windows Media Playeren til at lave en audio cd. (Den konvertere det self. også til PCM formatet osv, og understøtter brænding af DRM beskyttet materiale (Sålænge man har licens til at brænde den self...))

    Men der ud over, så er det til enhver tid vigtig at brænde audio cd'er så godt som muligt. Og der er flere måder at forbedre brændingen på, og den letteste er self. at sætte brændingshastigheden til det langsomste den kan! Det øger afmærkningen i selve overfladen på skiven, og det reducere jitter (tids forvrængningen) Hvilket øger læsbarheden, levetiden og lydkvaliteten i sidste ende.

    Og skiver af en god kvalitet er også meget afgørende! Personligt har jeg de bedste erfaringer med Verbatim SuperAzo datalife-plus.
    Sammenlignet med crap skiver, der eliminere det i praksis fejl brændinger, og jeg har skiver der er 10-12år gamle, som stadig kan aflæses.(crap skiver holder vel ikke meget mere en 1-2år)
    Der findes også deciderede skiver til audio, og jeg har aldrig selv prøvet dem, men der skulle overfladen vist være endnu nemmere for afspilleren at læse osv. Men sidst jeg så en, kostede de 70kr. pr. stk.

    Og endelig så er selve brænderen også ekstremt afgørende for det endelige resultat. Og en god Plextor, med jitter kalibrering osv. det er altså noget der virker, og brændingerne bliver betydelig bedre med sådan en!
    Må indrømme at jeg satsede på at brænderne var blevet bedre med tiden, da jeg købte min nuværende Optiarc brænder. Men mine brændinger er desværre blevet temmelig ringe efterfølgende smiley Men min trofaste Plextor er desværre med beige front, og min computer er sort... Og har ikke lige fået sparet sammen til en ny Plextor endnu. Men det kommer!


  • #7   28. okt 2009 micma

    Okay takker for svarene nu er jeg blevet en del klogere på det punkt. Det kan jeg være jeg skal prøve at sætte hastigheden ned på brænderen under brændingen. Kan man det i mediaplayeren?

    Så går jeg ud fra, at det ikke er minem musikfiler den er gal med.


  • #8   28. okt 2009 Jeg har nu prøvet at nedsætte brændehastigheden i mediaplayeren og det afhjælper ikke problemet.

  • #9   28. okt 2009 Prøv at rense afspilleren.
    Det kan indimellem afhjælpe problemet.


  • #10   28. okt 2009 Der skal speicalværktøj til at adskille den, men skal da prøves.

    Underligt er stadig bare, at den kan spillle ældre cd´er jeg har brændt uden problemer


  • #11   28. okt 2009 Er det så ikke et andet cd fabrikat e.lign.

  • #12   28. okt 2009 Og du er sikker på at du har valgt audio cd?

    se: www.micma18.dk/temp/wmp_audiocd.jpg


  • #13   28. okt 2009 Jepp micma jeg har valgt audio cd som beskrevet.

    Uanset mærket på skiverne, burde den kunne afspille cd´erne. Jeg har altid kørt med Maxell og Verbatian og der har aldrig været problemer før


Kommentér på:
Brænde-formater til audio cd´er.

Annonce