{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Pioneer vs Samsung plasma {{forumTopicSubject}}

Hey Jungs.

I var så flinke til at hjælpe mig i en tidligere tråd for et par dage siden, med at afgøre om jeg skulle have et LCD eller plasma og det bliver uden tvivl plasma. Har været ude at kigge lidt og har helt klart en forkærlighed for plasma.

Måske I alligevel kan hjælpe mig med et nyt problem:

Hvad er forskellen på disse 2 og er det pengene værd?

(link fjernet)

og det her

(link fjernet)

Jeg har også stadig denne Samsung i tankerne, men hvad er forskellen på disse 2?

(link fjernet)

og denne

(link fjernet)

Og hvilken af de 4 ville I vælge?

Håber I gider give lidt råd med på vejen og dele lidt ud af jeres viden.

På forhånd tak,

MVH Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pioneer vs Samsung plasma
  • #1   8. sep 2007 Pioneer laver nogle af de bedste plasma, tag Pioneer

  • #2   8. sep 2007 Jeg kører også med Pioneer plasma, og kan kun sige god for det.
    Godt nok er det generation 7, men ingen klagepunkter herfra.


  • #3   8. sep 2007 Kan det passe at de 2 pioneer jeg refererer til er 8 generation?

  • #4   9. sep 2007 Hvis det skal være plasma så skal det Pioneer helt klar...


  • #5   9. sep 2007 Du får ikke bedre plasma skærm end Pioneer

  • #6   9. sep 2007 De 2 du linker til, er begge 8. generation.
    Dette kan ses på 8 tallet i modelnavnet.

    Mit hedder feks. PDP-427XD, altså 42" 7. generation.


  • #7   9. sep 2007 PDP 4280XD er den næstmindste model af pioneers 8. gen. Den mindste er samme skærm uden digitaltuner og hedder XA (Det er den jeg har)

    Forskel på 4280XD og 428XD ligger udelukkende i tilslutninger og tilbehør, for selve panelet er præcis det samme.

    F.eks. er der direkte subwoofer udgang på 428XD og der følger en lækker aluminium fjernbetjening med. Så har den CI slot og usb host.

    Jeg valgte 4280 fra, da mit eneste argument for at vælge den var fjernbetjeningen, og den kunne jeg få ret billigt et andet sted.

    Husk at digitaltuner kun er noget du kan bruge hvis du har egen antenne, og kan opdatere den til mpeg4. Ellers er den ikke meget værd om 1½-2 år.

    http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63/413/overview.html?__QHDREADY_KURO=1

    Mange flere detajer her.


  • #8   9. sep 2007 Hey Bjarke,

    Det lyder jo næsten som om du ved noget om det:-) Super fedt du gider hjælpe.

    Kan du evt. forkare hvad/hvilken praktisk betydning det har at det har direkte sub udgang, CI slot og usb host. Aner ikke hvad de 2 sidste er.

    Er du ellers glad for dit? Laver disse modeller den berygtede summe lyd fra blæseren?


  • #9   9. sep 2007 Hej Morten M

    Ville også helt klart gå efter et Pioneer. Har selv et og har været fuldt ud tilfreds :o)


  • #10   9. sep 2007 Morten: Summelyd for du _altid_ fra en plasma. Men ved pioneer'eren er der ingen blæser, så den lyd der kommer er kun fra højspændingen i skærmen. Den er til gengæld meget svær at undgå, men der skal kun skrues meget lidt op før det er overdøvet.

    Jeg er normalt meget kritisk over for den slags, men den svage summen er uendeligt meget nemmere at sluge end det ringere billede ved LCD.

    CI slot er noget der hedde "Common Interface" Prøv at søge på www.wikipedia.org hvis du vil vide noget om det. Jeg arbejder i radio/tv og jeg har endnu ikke stødt på noget sted hvor det skulle bruges.
    USB host giver dig mulighed for at slutte diverse USB ting til skærmen, så du f.eks. kan fodre den med en hukommelsesnøgle med billeder på.

    Sub udgang er nok kun interessant hvis du ikke har et fornuftigt lyd system ved siden af, for jeg oplever lyden fra min skærm overraskende god. Virkelig meget bedre end forvendtet (forstået på den måde at jeg havde _ingen_ forvendtninger til lyd fra en fladskærm).

    Jeg er meget glad for mit, indtilvidere. Eneste minus er den svage summen, men det er klart et mindre onde end at vælge LCD, for mig.

    Forresten er der også på 428XD'eren mulighed for ISF kalibrering. Men det er kun interessandt hvis du punger ud med 3k til en ISF mand der kan gøre det for dig. Det har noget med professionel farve kalibrering at gøre.

    Alt i alt fandt jeg intet ved 428XD som reelt ville have en betydning for mig. Jeg var lige ved at tage den, men kom i tanke om at alle de ekstra ting udelukkende havde potensforlængende egenskaber og ikke gjorde noget for den egentlige oplevelse af skærmen.

    Men det skal jo så være din beslutning nu 8)


  • #11   9. sep 2007 Det kan nok ikke summe mere end min gamle skod Thomson LCD. Den hylede af helvede til og det var en ren lettelse når man slukkede for fjernsynet. Det var som at have let tinitus, når fjernsynet var tændt. Man kunne selvfølgelig ikke høre det, når der var skruet op for lyden, men når man slukkede lagde man virkelig mærke til, hvor meget det summede.

    USB hosten lyder som en meget fræk feature men det andet får jeg jo nok ikke brug for. Så er spørgsmålet bare hvad prisforskellen er på modellerne - ud og søge på nettet:-)


  • #12   9. sep 2007 Hvilke af de firmaer på hifipriser.dk kan I anbefale? Gider ikke købe et tv af et firma der er nogle røvere eller som lukker 2 måneder senere.

  • #13   9. sep 2007 Jeg ville personligt aldrig købe noget så kostbart over nettet, så jeg kan kun anbefale dig at tage ned i din lokale fona eller hvad du ellers har i nærheden der forhandler pioneer. Det kan godt være det er en smule dyere, men du har også en helt anden sikkerhed for dit produkt.

    Hvis du sidder med en parrallelimporteret model, vil pioneer danmark ikke have noget med den at gøre, og dem er der mange af på nettet. Sker der ikke noget med TV'et er det ok, men får du et problem inden for de to års garanti kan det blive et meget stort problem, hvis du ikke er 100% sikker på det er en dansk model.


  • #14   9. sep 2007 Man kan ISF kalibrere de fleste ( hvis ikke alle ) fladskærme osse LCD.. Av-precision.dk gør det for 2500,-

Kommentér på:
Pioneer vs Samsung plasma

Annonce