{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Tommy S
Tommy S
Tilmeldt:
6. dec 2005
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16

Skal købe et TV. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Nu er jeg efterhånden blevet træt af mit gamle 21" projektionstv, så nu er det på tide jeg finder noget nyt og jeg leder efter en STOR opgradering, og så var det at jeg lige stødte på det her:
(link fjernet)

Er der nogen for eller imod'er ved det?

Jeg skal bruge det til alt fra HD-DVD, over konsol-gaming til almindeligt analogt TV.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal købe et TV.
  • #1   24. jul 2007 Hvis du alligevel er i den prisklasse så køb et full-hd istedet smiley

    Købte et Samsung M86 til mine forældre og har kørt et par full-hd klip og en masse film på det, det er kanont skarpt og et virkeligt lækkert fjernsyn!

    (link fjernet)

    Selv tv2 ser skarpt ud på det smiley


  • Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #2   24. jul 2007 Full-HD? Er det så den kan vise 1080p eller hva' faen den nu hedder?

  • #3   24. jul 2007 Jep det kan det

  • Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #4   24. jul 2007 Men hvad er forskellen så på 1080i og 1080p?

  • #5   24. jul 2007 Så vidt jeg ved hedder det 1080i(Full-HD) og 720p(HD-ready)

  • Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #6   24. jul 2007 Nå okay. Det samsung, viser det også sort.. sort?

  • #7   24. jul 2007 Ja, den sorte farve er meget sort ligger lige et billed op af mit, mine forældres er kun mere sort smiley

  • #8   24. jul 2007 Det er langt fra optimalt, men har kun min mobil pt.
    http://peecee.dk/?id=59159

    Til venstre er fjernsynets sorte farve det bruger når en tv kanal kun vises i midten af billedet, til højre er en det et et dårligt signal fra MTV, og i bunden er det ikke et spejl, men rammen om fjernsynet! smiley



  • Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #9   24. jul 2007 Okay det lyder da godt. Jo tak smiley

    Og et 40" tv skulle også være rigeligt med 2-3 meters afstand smiley og med den afstand er det nok rigtigt jo højere opløsning jo bedre.


  • Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #10   24. jul 2007 Det ser den da ud til at klare fint. Men har også et kontrastforhold på 15000:1, det skulle vist være mere end rigeligt.

    Ja jeg synes det er virkelig stilet med den blanke overflade!


  • #11   24. jul 2007 Inden vi købte var vi nede i fona der havde de stort set kun samsung! og der kører de konstant full HD klip, ring evt. til dem inden du tager der ned og spørg om du kan få sat en bestemt film på som du måske kan huske hvordan ser ud på dit gamle tv, husk er det ikke ser så stort ud i butikken som det gør når det kommer hjem smiley så tror en 40" er nok smiley

  • #12   24. jul 2007 Er også helt pjattet med designet, mange af sony's og andres modeler er kedelige og ligner lidt hinanden

  • Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #13   24. jul 2007 Det lyder da som en god ide, ja, det burde jeg da næsten prøve. Det koster vel heller ik meget mere i butikkerne end på nettet.

    Men sidder lige og læser op om det tv. At gamma-kurven er temmelig dårlig. Altså ved lyse scener viser den dem for lyst, og ved mørke scener bliver de vist for mørkt (altså detaljer går tabt hvis der kommer en meget mørk scene). Jeg ser mange horror film, og de er jo altså som regel temmelig mørke :b
    Er det et problem du har bemærket?


  • #14   24. jul 2007 Det koster nogle steder 8000 mere i butikkerne!

    Jeg har ikke set så mange film, men de jeg har set er det ikke noget jeg har bemærket, du kan evt. få dem til at settet en horror film så smiley


Kommentér på:
Skal købe et TV.

Annonce