{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Nyt tv hvad skal man kigge efter? {{forumTopicSubject}}

Overvejer snart at skaffe et nyt tv. Har et snart 40" nu og et ældre panasonic plasma px80 et eller andet.

Har været nede og kigge i fona og de siger at Sony er meget gode, men er ikke så meget inde i det, hvor stort skal det være og behøves man have 3d og smart tv?

Det må gerne være lidt større end det vi har nu det er 40" som sagt uden 3d og smart tv. Der er vel 3 meter til tvet fra sofaen hvor vi sidder, så det skal jo heller ikke være alt for stort.

Kan i hjælpe mig lidt på vej?

Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt tv hvad skal man kigge efter?
  • #4   28. feb 2015 nej det er ikke for småt har lille stue 2-3 meter til væggen så det bliver for stort. har lige kigget på sådan et her på dba

    samsung UE46ES6715 til 4500.


  • #6   28. feb 2015 Du kan jo ikke have en 80" i en stue hvor du sidder 2 meter væk fra det. så kan man lige så godt tage i bio eller få et projektor jo...

  • #8   28. feb 2015 okay det er jo op til dig selv. et stort fjernsyn koster også mange penge og man kan ikke have en 80" fx i en stue og sidde 2 meter ved siden af det. det er alt for vildt..

  • #10   28. feb 2015 Jeg ville sætte mine penge på Panasonic. Synes altid de har haft rigtig god billedkvalitet.

  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #12   1. mar 2015 Det KAN blive for stort, at sige andet vil enten være en løgn eller direkte dumt.
    Vi kan godt diskutere det, men medmindre i kan dokumentere videnskabeligt, så lad vær smiley

    Når det så er sagt. Så er 42" ikke specielt stort og slet ikke små 3 meter væk.
    Den perfekte størrelse for de fleste vil her være mellem 50 og 55" Men vi vil aldrig kunne fastslå hvordan du ser, da dine øjnene jo, sjovt nok sidder i dit ansigt og ikke vores. Så tag ud i de mindre special butikker, gerne en hvor du ved de har placeret en stol i 2-3 og 4 meter til forskellige størrelse skærm. Så kan du langt bedre danne dig et overblik og se hvad der føles bedst.

    50" syntes måske stort, men efter 2-3 dage med det i huset, vil du takke dig selv for ikke at købe mindre.


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #14   1. mar 2015 Du glemmer hurtigt.

    "Oldtimer.

    Lige præcis, det kan aldrig blive for stort"

    Og nu var pointen ikke at "Haha" 200" er jo for stort. Men nærmere. At 55" vil være for stort til mange mennesker. Især mennesker med øjn fejl.


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #17   1. mar 2015 Det var bestemt ikke det du skrev i dit første indlæg.
    Men fint, hvis du vil omformulere det så dit svar faktisk er brugbart for folk der læser det, er alt jo godt.


  • #19   1. mar 2015 Christian, Panasonic har efter min mening den bedste billedkvalitet, når vi snakker tv op omkring de 10k, men også deres billigere versioner, er som regel god billedkvalitet.

    det her har fået gode anmeldelser. samtidigt er det større som du ønsker, men har også 3D men skidt nu med det, man kan bare lade værd med at bruge det, eller ja prøve om se om man kan lide fornemmelsen smiley

    Link til tv:
    http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Panasonic-48-LED-TV-TX-48AS640E-2449453.html?utm_source=edbpriser&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

    Link til anmeldelse:
    https://www.avforums.com/review/panasonic-as640-tx-48-40-55-as640b-LED-TV-review.10436


  • #20   2. mar 2015 Englebarn

    Jeg vil gi dig ret i at det kan virke lidt vildt at sidde kun 2,5m fra en ca.50"stor skærm.... 40" som du snakker om var for 10 år siden en kæmpe skærm i stuen. 5år siden en ok stor skærm... men i dag hvis du alligevel skal skifte din Pana Plasma ud så skal det også være en større skærm.... og hvis du så vil ha den op på væggen så sker der bestemt ikke noget ved den bliver 50".... du vil ærger dig når først pengene er givet til butikken og tvet er i stuen... det er bare en del af udviklingen...

    Jeg har selv lige skiftet vores 40" som jeg var meget tilfreds med i størrelsen, med havde det været en 46" havde det ikke gjort noget.... men den havde helt sikkert fået lov at kører mange år endnu hvis ikke det var fordi den gik i stykker med noget lynnedslag.... Nyt Panel... Heldigvis fik jeg god service og Struer gav et godt nedslag på et ny tv i 55" (pga. de ikke kunne leverer nyt panel) og det er helt sikkert den rigtige størrelse... det er en tilfredsstillende størrelse i vores stue.... smiley


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #21   2. mar 2015 cofee: Enten er du meget dårlig til at formulere dig, eller er du meget dårlig til at forstå hvad andre skriver. Nuvel, jeg vil ikke bruge mere tid på at skære det ud i pap. Så længe det er forstået at det kan blive for stort.

    Andreas H: For et par år siden havde jeg givet dig helt ret - Hvis vi snakkede Plasma. Dog er Panasonic ikke ret skrappe til lcd teknologien og derfor vil jeg bestemt ikke give dig ret. Både lg og samsung laver væsentligt bedre billeder på lcd fronten og har altid gjort det. Dette uanset hvilket prisleje vi ligger i.

    Panasonic har udover billedet også stadig problemer med både smart-tv, menu systemet også har de endnu ikke lært hvordan en fjernbetjening ikke skal se ud.

    Jeg kom gerne med forslag men manden har ikke svaret i noget tid, så medmindre han stadig går efter 42" og prisleje omkring 5000, kan jeg kun vente på et svar


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #24   8. mar 2015 5" betyder meget på 2-3 meter.
    Min erfaring er at de fleste ligger mellem 46 og 50" på denne afstand.

    At du har repareret et par fjernsyn gør dig vil ikke ligefrem til ekspert.
    Jeg har også repareret utallige tv - Derudover også både solgt og monteret ude hos en slut kunde.

    Jeg har ikke svært ved at folk ikke er enig med mig - Hvis de kan formulere hvorfor, her har du til gengæld et problem.

    Btw. Før du siger at strømforsyningen går i Samsungs tv (Hvilket jeg meget gerne så dokumenteret, især hvis du kunne nævne hvilken del i forsyningen) Så syntes jeg du skulle tage et kig på salgstal for hvert mærke. Så vil du hurtigt se hvorfor Samsung tv kommer ind til rep fremfor andre mærker.

    Men modbevis mig endelig - Jeg har jo næsten ingen erfaring smiley


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #30   8. mar 2015 Tjener? Bum bum.

    Jeg er godt nok kok. Jeg kunne godt være blevet i faget, men skiftede da jeg netop ikke ønsker at ende i en tilfældig elgiganten. Men hvad har det med sagen at gøre?
    Peter s? Så vidt jeg ved er mit navn Dennis just. Hvis du ved noget andet, så ville jeg da kontakte folkeoplysningen hvis jeg var dig, hvilke andre navne kan du?

    Skal vi ikke starte med det også tager vi selve debatten bagefter, du er kørt lidt ud på et sidespor. Gad vide hvorfor....


Kommentér på:
Nyt tv hvad skal man kigge efter?

Annonce