{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

kristinapigen
kristinapigen
Tilmeldt:
20. maj 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Antenne {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Jeg bor på landet i et område hvor der er kanon god modtagerforhold, men efter tv signalet er skiftet 100% over til digital har vi haft nogle problemer med nogle af programmerne... Vi fik tv2 hos boxer, men så blev det sådan at hvis vi ville se tv2 kunne vi ikke modtage dr kanalerne og ville vi modtage dr kanalerne kunne vi ikke modtage tv2.
Nu har vi sat det hele til en helt gammeldags stueantenne (i ved de der kaninøre) og nu virker alle kanalerne... Dette er dog en temmelig uholdbar situation, da antennen er meget følsom overfor vejr/vind samt hvis vi selv bevæger os rundt i huset så forsvinder signalet... Derfor overvejer vi at købe ny stueantenne, men har ingen viden om disse der findes jo mange forskellige slags dvb antenne, Aktiv UHF, alm UHF... Hvad skal man købe for at opnå bedst/mest stabilt signal, og hvad er helt præcist forskellen, vi har ca 500 kr at gøre med...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antenne
  • #1   20. maj 2012 det kan være at den antenne i har virker fint, men at der skal en antenne forstærker på. ellers som du selv nævner, så kan det også hjælpe med en antiv antenne.

  • #2   21. maj 2012 Som sagt, den antenne vi har er et par helt gammeldags kaninøre... Disse vil til en hver tid være ustabile, også fordi man så nemt kommer til at puffe til den og den skal ikke bevæges ret meget for at miste signalet.....


  • #3   21. maj 2012 i har ikke overvejet en tag antenne ? (De kan også ligge på loftet, hvis det er det man er til )


  • #4   21. maj 2012 Anyways så er det DVB-T antenne i skal bruge, de er til antenne, C-typen er til Kabel forbindelse..
    Om den har UHF signal er lige meget for jer da du siger i ser tv på Digitale kanaler..


  • #5   23. maj 2012 Det kan så godt gøres en hel del billigere. Kablerne kan købes noget billigere hjem over ebay, erfarede jeg. Det samme kan f connectorne. Antennen vil jeg dog anbefale dig, at købe hos en dansk forhandler.
    Men Boxer er en elendig udbyder. Jeg måtte få annulleret mit abonnement, da de efter januar skiftede signal, ikke kunne lever et ordenligt signal til mig, mere.


  • #6   24. maj 2012 Da vi bare bor til leje er vi ikke intra i at bruge en masse penge på kabel og fast antenne, men anyways nu er der købt en DVB stueantenne... Det skulle efter sigende være en af de bedste på markedet af sin slags, og tv signalet virker upåklageligt... Forhandler garanterede endvidere for at antennen var forberedt til at skulle kunne "filterer" støj eller hvad man kalder det fra det nye 4 g netværk fra, således at den også skulle virke efter det er gået i luften

  • #7   24. maj 2012 Dennis H - Lavet ordenligt? Nu ved jeg ikke hvad du laver til dagligt, Dennis. Men jeg arbejder med HF radiokommunikation, og ved godt hvordan et anlæg skal sættes op. Min signal kvalitet var i top. Det var signalet jeg fik ind, der var dårligt. Jeg havde endda en tekniker fra boxer ude (boxer bevis), som godkendte at det var lavet ordenligt, men de ikke kunne levere signal. Desuden bekræftede han at de har fået mange klager over signalet, efter januar.

    Et anlæg behøver ikke koste en formue, hvis det er lavet rigtigt, og man ser sig lidt omkring efter komponenter.


  • #8   29. maj 2012 Det er jo ikke fordi at jeg ikke kunne modtage, på min gamle adresse. Signalet var bare for dårligt, så mit tv2 hakkede. Jeg snakkede med montøren, og han bekræftede at de havde haft MANGE problemer, efter januar. Så længere er den sådan set ikke. De kunne ikke levere et godt nok signal mere, og det har jeg papir på.

  • #9   29. maj 2012 Det kan da sikkert nok lade sig gøre. Den ser også rigtig interessant ud, med de data og opbygning den har. Men jeg ville ikke kunne se nogen grund til, at skulle investere i en ny antenne, når min Triax antenne klarede det helt fint, før januar. Så er det jo fordi, at signalet har ændret sig. Men lad os bare stoppe den her smiley

  • #10   31. maj 2012 Ja, installationen er gratis ved viasat.

  • #11   31. maj 2012 Viasat eller boxer det er lige meget det går for langsomt ! smiley


  • #12   1. jun 2012 Dennis H tænker jo mere på decodningen og brugerflade..

  • #13   2. jun 2012 For at vende tilbage til Kristinapigens spørgsmål...

    Så vidt jeg er informeret kommer Boxers og DRs signal ikke nødvendigvis fra de samme antenner, og har man en retningsbestemt antenne kan det være med til at svække modtagerforholdende.

    Der findes en række omnidirektionelle antenner, og det kunne være at i skulle prøve at gå den vej.


Kommentér på:
Antenne

Annonce