{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af fladskærm {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skal have et nyt fjernsyn på værelset og jeg overvejer meget dette: http://www.pricerunner.dk/pi/2-1138469/TV/Philips-37PFL5603D-Produkt-Info
Jeg vil gerne høre hvad i mener om det? og om I har andre forslag, det skal helst være et 37" og så er budgettet på maks 5kg helst omkring de 4,5..
Jeg har også lidt overvejet dette (link fjernet)
Det skal dog siges at inden af disse fjernsyn er parat til at modtage MPEG-4 signalet i 2012.. Har det stor betydning?
På forhånd mange tak for jeres svar smiley
Mvh Jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af fladskærm
  • #2   9. mar 2009 Jeg har desværre ikk flere penge, men tak for de gode links.. smiley Hva mener du om de 2 jeg har kigget på? smiley

  • #4   9. mar 2009 Philips er vel nok den producent af de tre mainstream LCD producenter (sony, samsung & philips), der kommer længst væk fra det der er tiltænkt når man taler korrekt billedgengivelse.

    Det absolut bedste tv du kan købe til prisen er et Panasonic PX80. Læs evt en anmeldelse af det på flatpanels.dk
    Det slår begge de to philips skærme, inklusive A656 fra Samsung! smiley


  • #5   9. mar 2009 Bare af ren nysgerrighed. Hvor kan du finde den Phillips til under 5K? De fleste sælger den til over 6K. Og så ville jeg helt klar vælge den forslåede samsung, da den ligger i samme prisklasse. smiley

  • #6   9. mar 2009 http://computercity.dk/ har det til 4 899,-

  • #7   9. mar 2009 Okay tak for svarene.. Thomas J, computerCity har den på tilbud til 4900 smiley

  • #8   9. mar 2009 Hvis det skal være den foreslåede Samsung er jeg nødt til at vælge en 32" til 4400".. Men I mener altså at Samsungen er bedre end den omtalte Philips 37" til 4900?

  • #9   9. mar 2009 Bestemt. Men som før sagt er Panasonic skærmen bedre end alle ovennævnte skærme

  • #10   10. mar 2009 Nicklas S.

    Det kommer stadig an på hvad skærmen skal bruges til.

    Den panasonic, er efterhånden ved at være gammeldags, både på den ene og på den anden måde. Og så godt er det tv altså heller ikke.

    Jens P.

    Ja af de 2, ville jeg klart vælge samsung skærmen, da den har en del bedre kontrast.


  • #11   10. mar 2009 Til alt andet end computer monitor er det en bedre skærm smiley

    God billedkvalitet bliver aldrig gammeldags.


  • #12   10. mar 2009 Okay, jeg har nu heller aldrig været meget for Panasonic.. Allan A - Så vidt jeg kan se har Philips'e, da den bedste kontrast? 44000:1 hvorimod Samsungen har 15000:1? Men jeg har nok misforstået noget så?

  • #13   10. mar 2009 Nu er kontrast jo ikke alt. Bare fordi nogle af de nyere Samsung har en kontrast på 2.000.000:1 betyder det ikke at billedet er pænere end på en pioneer... ;o)

  • #14   10. mar 2009 Nope kontrast er ikke alt.

    Du skal ikke gå efter den dynamiske kontrast.

    Mit Samsung har en dynamisk kontrast på 15.000, og jeg har set en nyere model fra f.eks. Sony, som havde en dynamisk kontrast på 33.000. Den havde ikke bedre billede.


  • #15   10. mar 2009 Farvemætningen har lige så meget at sige som alt muligt andet.

    Jeg går ikke efter specifikationer når jeg køber tv. jeg går efter hvad skærmen kan vise smiley

    Nicklas

    Moderne LCD skærme, kan have mindst lige så godt billede som en plasmaskærm.

    Og det er der mange af dem som har. Dog skal man op i en lidt højere prisklasse.


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #16   10. mar 2009 Allan A: Er du så ikke rar at linke til et par modeller som gengiver et "mindst lige så godt billede som en plasmaskærm. "

    Har ledt og jeg har søgt, men har ikke fundet et endnu.....


  • #17   10. mar 2009 Vel talt Morten!

    At det bedste LCD TV kan konkurrere med et halvdårligt, eller middeklasse plasma tv kan vel ikke komme bag på nogen.
    Men sammenligner du i samme prisklasse vil du 99/100 gange finde et bedre tv på plasma siden smiley


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #18   10. mar 2009 Skrev det skam ikke for at nedgøre nogen eller nogens overbevisning Niclas S..

    Jeg står selv og skal ha nyt tv, og skal "desværre" bruge et par af fordelene ved lcd, så fandtes der rent faktisk en vidundermodel der havde et bare nogenlunde korrekt billede, var min lykke jo gjort..

    Uheldigvis bliver jeg nok nødt til at omprioritere en smule mht computerbrug eller leve med risikoen for IR og burn in..



  • #19   10. mar 2009 Det var skam heller ikke opfattet som nedgørelse, det har vi så rigeligt af herinde, så det ville du aldrig se mig juble over smiley
    Men klart, misforstod ret tydeligt, hvad du mente.

    Skal du have LCD der tilnærmelsesvist kan konkurrere med de bedre plasma skærme skal du kigge på de nyere LED modeller fra Philips, Samsung og Sony. Specielt 9803H fra philips og X4500 fra Sony er værd at nævne i denne sammenhæng. Dog er de begge meget dyre, men er computerbrug et must, og pengepungen utømmelig er det gode valg smiley


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #20   10. mar 2009 Det er præcis der jeg begynder at tænke økonomi og omprioritere en smule.. I tkat med størrelsen også skal op i den sjove ende, bliver et lcd der passer mig nogenlunde meget meget dyrt...

    Så lige nu ligger jeg og roder med tankerne om de nye pana serier G10/G15 mere specifik (evt PZ80/85 hvis jeg kunne finde et billigt), og derved undgå overdrevet computerbrug.. Bonuserne i denne sammenhæng ville i givet fald være meget bedre billede samt en noget bedre pris smiley



  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #21   30. apr 2009 Janik, hold til markedet istedet for at genåbne gamle tråde...

Kommentér på:
Hjælp til valg af fladskærm

Annonce