{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.675 visninger | Oprettet:

Ville dette fungere? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg går og overvejer at opgradere mit Stereo anlæg, eller opgradere det med et par basser.
Til dette har jeg disse basenheder i tankerne: http://www.d-s-t.com/link/peerless/data/830669.htm
De skulle efter sigene koste omkring 900-1000 kr stykket. Jeg har gode muligheder for at selv lave kabinettet, da jeg har en far der er tømrer og det bliver i enten 25mm spånplade eller mdf, jeg hælder dog mest til mdf. Og jeg har regnet ud at kabinettet ca. skal være på 200liter og med reflexport, for at enheden ville kunne komme til at gå relativt dybt
Og dertil ville jeg bruge en Denon POA 2200 effekforstærker (har fået tilbudt en + en PRA1100 til 1500.-) også tilslutte den til min Onkyo Integra A-8190 Integrerede forstærkers preout kanal.
( http://peecee.dk/?id=26200 der er et billede af preout kanalen, ville det ikke godt kunne lade sig gøre)? Også lade den alene om at trække basserne.

Som delefilter vil jeg bruge et Aktivt delefilter fra www.elektronik-lavpris.dk til 300kr.
Men så ville jeg jo egentlig også godt have filtreret noget af bassen fra mine Infinit SM155 højtalere, hvordan kunne dette lettest lade sig gøre?

Her kan i se mit nuværende system:
http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=99

Ville dette kunne lade sig gøre?
Håber ikke det blev for indviklet til at kunne forstå, men i kan bare spørge hvis der er noget i er i tvivl om Wink


Mvh Casper Sørensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville dette fungere?
  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #1   18. jan 2006 Godt være det bare er mig. men er Bass'ens magnet ikke lidt lille???

  • #2   18. jan 2006 Holger W:
    Muligvis, men den er ikke mindre end den der f.eks. sidder på en cerwin vega 15" bas:
    (link fjernet)
    Nu er magnetens størrelse jo heller ikke altafgørende. Desuden er magneterne i mine Infinity højtalere heller ikke voldsomt store osv, men synes da de klarer det rigtig godt.


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #3   18. jan 2006 hmm.... jo lige præcis..

    magneterne/spolen. er nok alt afgørende da det er den som lyden oprindeligt komemr fra, før det bliver skudt ud i den tragt som gøre frem og til bage...

    men selvfølgelig kan den spole være ret stræk.....


  • #4   18. jan 2006 Casper S

    Den er ikke kvart så stor som en Cerwin Vega bas, kig bare på mine billeder, der kan du rigtigt se den, den der magnet på den der peerles er ca. en dåse diameter, der kan stå 3 dåser på min magnet...


  • #5   18. jan 2006 Den Peerless du har linket er virkeligt god. Men den kræver altså også en meget stor kasse. Til refleks skal du ikke under 200 liter..

  • #6   18. jan 2006 Jokke: Nu er det jo også en AL1002 basenhed du har fat i der.

    Jakob: Jeg vil prøve at kontakte ham her en af de følgene dage. Tak for oplysningen

    Søren: Det var egentlig også deromkring jeg havde regnet med.

    Det lyder da som om i synes det er en god enhed den peerless der. Er der evt flere der har noget ris/ros omkring enheden


  • #7   18. jan 2006 Tag ikke fejl af den peerless enhed, den sparker røv iforhold til så mange af dens konkurrenter i prisklassen... Store magneter betyder langtfra alt... Alt i alt en rigtig god hifi sub/ bas...

    Prøv at tage et smut forbi frequence og kig på nogle af deres byggesæt hvor den omtalte enhed bliver brugt, det kunne meget muligt være at de lige havde en løsning som passede til dine krav.

    http://frequence.dk/

    Hvis det ikke var noget, prøver jeg lige at give svar på de oprindelige spørgsmål:

    Hvad angår din aktive deling nedadtil (subwoffer) ser jeg ingen problemer, men det med at cutte dine infinit lidt længere oppe er et lidt større problem, da det lettest gøres elektronisk, men så ryger de dybe toner til subben jo samtidig.

    Et passivt delfilter lige før højtalerne kunne være en løsning, men det er temmelig kompliceret at få det til at fungere optimalt, så sub og højtaler bliver integreret ordentligt iforhold til hinanden. Så det er heller ikke en løsning at foretrække.

    Ville bare koble subene på, også prøve at indstille dem så godt som muligt (del sub forholdsvist lavt <100hz)

    En anden ting, den forstærker du nævner, om den er stærk nok til at trække de to enheder (kender ikke noget til forstærkeren, så det kan jeg ikke hjælpe med)?

    Hvis ikke, kunne du jo vælge at investere i en decideret sub forstærker istedet for det sæt denon?



  • #8   18. jan 2006 André J:
    Jeg vil lige kigge nærmede på den hjemme side imorgen. Med hensyn til Denon forstærkeren kræfter vil jeg tro at den er stærk nok til de 2 enheder. Den har nemlig desværre ikke mulighed for at blive brokoblet til en kanel. Men den yder 2x200W i 8ohm. Her har du lige et billede af den: http://photos1.blogger.com/blogger/3283/1936/1600/denonpoa2200.jpg

    Det med at fjerne lidt af bassen fra mine Infinityer, var egentlig for at min Onkyo ikke skulle lide for meget overlast, men det vigtigste for mig er ikke høj musik, men derimod kraftig bas istedet smiley Så, SÅ vigtigt er det skam heller ikke.
    Mange tak for dit lange og kvalificerede svar.


  • #9   18. jan 2006 Casper S, ja men det er samme chassis og magnet som den du har linket til, det ligner den fra DC serien smiley

  • #10   18. jan 2006 og BTW

    Du kan ikke sætte den på pre out udgangen, du skal derimod sætte den forstærker på en Sub Preout kanal hvis din forstærker har sådan en, fordi hvis du sætter forstærkeren på den rigtige Preout, vil den næsten 100% sikkert slå den integrerede forstærker fra i Onkyoen


    Jokke


  • #11   18. jan 2006 Jokke: Okay, det tror jeg desværre ikke min forstærker har. Hvad dælen kan jeg så gøre ?

  • #12   18. jan 2006 Hvis du har mulighed for at låne en forstærker, koble den til Onkyo'en sammen med et andet sæt højtalere til, og se om det hele spiller, så kan du jo hurtigt se om det er tilfældet...

  • #13   18. jan 2006 Jep, hvis den så kobler den intergrerede del fra, er der sku ikke rigtigt noget at gøre, udover en ny forstærker kan gøre det :\

  • #14   27. mar 2006 Glem alt om kasser på størrelse med en kummefryser. Find 2 stk 10" enheder i stedet for. De er både hurtigere, og kræver mindre kabinet. Der skal bruges 2 enheder pr. side, og den ene skal sidde i et transmissionslinie kabinet, og den anden i trykkammer. Trykkammeret giver hurtigheden, og transmissionslinien giver den afgrundsdybe bas. Der behøves desuden ikke en ekstra forstærker, medmindre den du har ikke kan trække det.

Kommentér på:
Ville dette fungere?

Annonce