{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.894 visninger | Oprettet:

Byg af Subwoofer. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig med at få lavet en subwoofer. smiley

De eneste krav jeg har er at den skal kunne "følge med" eller hva ska man sige køre sammen med mine CV VE-15´er på meget belastning. Og der må gerne være Punch (må gerne være en 15" enhed) !!! smiley Den ska også være aktiv, altså jeg vil bare kunne trække et kabel fra min NAD til subben og så ska den virke.
Enhed/enheder og inbygnings forstærkeren til den må max koste 3000... resten af materialerne skaffer jeg selv... (alså Basshuller,rockvoll, træ osv)

Håber der er nogen der kan hjælpe Mvh Jan B


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byg af Subwoofer.
  • #1   26. nov 2007 jeg har en inbygnings forstærker du må få for 800kr billeder kan skaffes

    msn: kim_l_krause@hotmail.com


  • #2   26. nov 2007 Hmm hvor mange RMS watt er den på? og hvor gammel er den?

  • #3   26. nov 2007 Havde selv tænkt på at bygge to subs... med en 12" i hver... ville det blive nogle gode subs hvis jeg nu puttede det her i hver?

    Enheder:
    (link fjernet)

    Indbygnings forstærker:
    (link fjernet)

    Og evt hvor store skal basshullerne så være i sådan en kasse?


  • #4   26. nov 2007 mener den er 225watts rms

  • #5   26. nov 2007 (link fjernet)

    denne enhed ville jeg mene burde klare dine behov. Forstærkeren ved jeg ikke helt hvad jeg vil anbefale dig..


  • #6   27. nov 2007 Mathias L

    Men hvad siger du, ville det ikk også blive godt med de enheder og forstærker som jeg havde tænkt mig? eller hva siger du? smiley


  • #7   27. nov 2007 hey. denne enhed er meget velegnet til bassrefleks. men hvor store reflekshullerne skal være er afhængigt af hvor stor en kasse du vil give den. hvis du vil have en mulighed for at den skal spille bare en smule dybt skal de have 60 L eller mere pr enhed. ved 70L liter vil den give en rimlig dybbas ned til 33 HZ. = - 3dB men den vil ikke have den store effekt pukkel omkring bassområdet. den ligger ret liniær. 3 x 5,5 cm bassrør i længden 24 cm. stemmer godt overens. men igen det ikke sikker du lige kan finde rør med den diameter. men sørg for det ligger omkring den diameter. ikke meget større, for eller bliver de meget lange. eller osse skal du have 4 rør eller 5 rør pr kasse.

    den effekt du forslår er på 250 watt musik, men enheden klarer 600 watt. men ved 250 watt ligger den på 112 db op til 114db fra 33hz og op efter ved 250watt musik. og køber du 2 for du lidt mere lydtryk. nok max 116 db.

    igen det afhængiger osse af akustikken i det rum du har dit anlæg. men følge med dine vega, det tror jeg ikke helt de kan. !!!




  • #8   28. nov 2007 Okay tak for oplysningerne Rasmus L...

    Men hvis de ikke kan følge med mine CV ja så kan jeg jo ikke rigitg bruge dem.. heh men har spekuleret lidt her hjemme og tror sku bare at det ender med at jeg køber den store 15" CV CLS sub... den ska nok ku klare at blive blæst igennem... xD


Kommentér på:
Byg af Subwoofer.

Annonce