{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udregning af et horn subwoofer kabinet?
  • #1   1. okt 2013 Det du har på billedet er det man kalder et tapped horn.
    Både den type, samt front- og baglade horn kan simuleres i et program kaldet Hornresp. Det kræver dog du sætter dig grundigt ind i sagerne.

    Et horndesign er ikke noget man bare lige laver på et par timer. Det kræver i første omgang at din enhed egner sig til hornbrug.

    Det nemmeste er at finde et eksisterende 12" design og se om konstruktøren giver dig design inputtene til Hornresp. Så kan du indsætte T/S parametrene for din egen enhed og se hvordan den simulere.

    Er du slet ikke inde i højttalere design, så kan det hele nok virke en anelse uoverskueligt smiley


  • #2   1. okt 2013 jeg har lavet et par subwoofer i tidens løb.. både portet lukket og bandpass.. vil bare prøve at lave et horn til min stue for at se om jeg kan presse mere ud af subben


  • #3   1. okt 2013 jeg har bygget nogle bagladet horn smiley
    der er billeder på min profil. De spiller skam godt, også selv på mit værelse.
    Hvis jeg skal spille musik på værelset skal jeg skrue meget ned for bassen ellers er det ik til at være der inde:)


  • #4   1. okt 2013 fede enheder Mikkel S... men er det enheder du har købt med byggevejledning eller har du selv regnet dem ud?

  • #5   1. okt 2013 der står som regel hvilken enhed der passer til kasserne.
    http://www.freespeakerplans.com/plans/14-plans/basscab/45-punisher-mk2
    det er til 12"


Kommentér på:
udregning af et horn subwoofer kabinet?

Annonce