{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Vedr. festivalanlæg {{forumTopicSubject}}

Hey Peops

Jeg skal til, at bygge et festivalanlæg til den kommende Roskilde festival. Det skal ikke være for stort - og heller ikke for småt.

Jeg har fundet følgende dele frem fra gemmerne rundt omkring hos venner og bekendte.

1 stk. audison lrx5 600
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=198
2 stk. Earthquaake VTEK 6x9 high end serie
http://www.caraudiocraze.com/speakers/6-x9-speakers/earthquake-vtek-693-6-x9-700w-speakers/prod_757.html
2 stk. Rainbow Vandium 10
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=4135

Forstærkeren er 5 kanals og jeg er derfor kommet i tvivl om, hvordan jeg skal koble systemet sammen?

Den 5. kanal er jo "sub kanalen" Men jeg har jo 2 subs jeg gerne vil have på smiley

Har i nogle bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. festivalanlæg
  • Anton H
    Anton H Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #1   24. maj 2013 Lav en "parallel wiring". Det er enkelt nok smiley Søg på youtube!

  • #2   24. maj 2013 Jeg ville virkelig droppe forstærkeren med mindre du har adgang til adskillige lastbilbatterier. Køb en digitalforstærker. Kan ikke siges nok gange.

    Hvis du har to enheder der skal køre på én kanal så tjek modstanden på enheden (f.eks. 4ohm) så vælger du enten af serieforbind de to enheder eller parallelforbinde dem. Herved bliver den samlede modstand så enten 8ohm eller 2ohm og så er det bare at vælge hvad din forstærker kan klare.

    Men alt festivalrelateret kan jeg kun mere end nok henvise til www.festivalanlæg.dk der står ALT brugbart og alt det man især ikke skal gøre. smiley man må jo gøre som man lyster men det er ikke sjovt at lade batterier når man med 20w kan drive fire 15" toppe for fuld smadder smiley


  • #3   24. maj 2013 i kommer til at have musik i cirka 3 timer, og så skal det hele oplades igen, hvis i altså har en 3 batterier af OK kvalitet...

    Drop subwooferne, de sluger alt for meget strøm... Forstærkeren kan godt bruges, men som William skriver, så er en digital forstærker langt mere strømvenlig...

    Jeg har selv lavet et discount festivals anlæg og der brugte vi kun en radio og 4 6.5'' højtalere... Det spillede højt nok og egentlig med en ok bund, ikke prangende eller imponerende, men det var tilstrækkeligt når man alligevel var skide fuld... Der var ingen forstærker på, det slugte for meget strøm...


  • #4   24. maj 2013 Hvilken digital forstærker kan i anbefale?

  • #5   25. maj 2013 En TA2020 eller TK2050 plejer at være et godt bud.

    Men igen. Læs lidt inde på festivalanlæg.dk og tjek guides på canopysound.dk
    Når du har læst derinde, vil du sikkert have fået svar på nogle af dine spørgsmål. Måske kommer der nye spørgsmål frem, men så lad os tage dem derfra smiley


  • #6   29. maj 2013 Hvis jeg ikke har råd til at købe nye højtalere og jeg har et par Dantax P2000 som jeg har fundet til storskrald (hvorfor mon). Men det spiller faktisk okay - taget i betragtning af de var gratis smiley
    De er på 90db

    Hvilken af de to forstærkere skal jeg så have for, at spille op til dans (højt og larmene)?

    Jeg er med på TK2050 skal have 24v, men den ville jeg klare med en konverter.


  • #7   29. maj 2013 Hvis du skal bruge de Dantax, skal du helt sikkert have en TK2050. 90dB er ikke meget når vi snakker om festivalanlæg. Der plejer man at sige at de skal være minimum en 97-98 stykker.

Kommentér på:
Vedr. festivalanlæg

Annonce