{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

jesper k
jesper k
Tilmeldt:
25. mar 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

opbygning a sub?? {{forumTopicSubject}}

har købt en 15" bas på 250w/8 ohm som jeg skal have lavet et kabinet til.. det skal være på 63liter og med 2 7cm basrør... men har aldrig prøvet det før så har nogle spørgsmål jeg håber i vil svare på? smiley

hva skal jeg bygge det a og hvordan?
det skal være på 63liter, men er der en der vil hjælpe mig med at lave nogle mål til kassen så?
hva hedder sådan en sub når det bare er en bas og et delefilter, uden forstærker?
skal der noget uld eller noget indeni?
er det her en god bas og en godt delefilter og passer de sammen??
bas: SP-15 15" Bas, 250W musik, 50-4500Hz/96db/8 ohm
delefilter: StudioTronic subwoofer delefilter, delefrekvens 120Hz/8 Ohm, 12db max. 600W.

det skal kunne spille godt med en dyb bas.. men på forhånd tak allesammen! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opbygning a sub??
  • jesper k
    jesper k Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #1   13. sep 2006 det skal være med to bas refleksrør på 70mm..

  • jesper k
    jesper k Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #2   13. sep 2006 det skal ikk være noget sindsygt noget bare det kan spille rimelig godt.. smiley hvis i forstår?

  • #3   13. sep 2006 hva skal jeg bygge det a og hvordan? 22mm MDF.

    hva hedder sådan en sub når det bare er en bas og et delefilter, uden forstærker? Pasiv Subwoofer. "Basmodul"

    skal der noget uld eller noget indeni? Ja lyder som en super ide! til dæmpe resunanser fra kassen med.

    er det her en god bas og en godt delefilter og passer de sammen?? den enhed du har fundet lyder mere som en "fuldtone enhed" den går ikke særlig dybt (50Hz) men går rigmelig højt (4500Hz)
    Delefilter lyder super til en subwoofer, altså efter data.. ved ikke hvad det er sammen sat af..?

    The MBG


  • #4   13. sep 2006 Så vidt jeg kan se, er det en enhed fra Monacor. Den har en resonansfrekvens på 38hz, og er beregnet til PA brug. Den er ikke anbefalelsesværdig til subwoofer brug i hjemmet. Den skal og så have en del effekt, for at yde sit optimale. Hvis du vil have noget der spiller godt, ville det være en start med en anden enhed. Peerless, Vifa, Scanspeak eller Dynaudio går man ikke helt forkert af. Peerless har et rigtigt godt pris/ydelses forhold.

  • #5   13. sep 2006 Tilslutter mig Ole. Peerless er har et super pris ydelses forhold. De andre han nævner vil nok blive en hel del dyere. Og ja din enhed lyder ikke til at være særligt velegnet, hvis du vil have dyb bas!

Kommentér på:
opbygning a sub??

Annonce