{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.923 visninger | Oprettet:

ang. sub...størrelse på kasse mm {{forumTopicSubject}}

jeg har tænkt mig at lave en kasse selv...til min sub og forstærker, nu har jeg bare en kasse købt hos thansen, som jeg så har tænkt at skrotte...

har 12" enhed og en 175 watt jamo forstærker

men jeg vil som sagt lave en bass kasse selv..

- hvor tykt skal selve træet være og hvad skal det være for noget træ? - efter din mennig

- hvor mange liter snakker vi om kassen skal være til bassen ? - efter din mennig

- hvor stor skal hullet være for at få den bedst mullige bass? - efter din mennig

- hvor på kassen skal bassen side, hva lyder bedst, vi snakker om musik da det er det den bliver brugt mest til? - efter din mennig

- skal men bygge selve forstærkern inde i en box for sig som vist på billedet her: (link fjernet) ?

- er der andre gode informationer du vil gi mig tager jeg godt i mod dem, hvis oss der er noget jeg har glemt...



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang. sub...størrelse på kasse mm
  • #1   3. jun 2006 Byg den i tykt MDF. det er lyddødt og nemt at arbejde med.

    Hullet skal gerne være samme størrelse som enheden, da det ellers er lidt svært at få den monteret i kassen smiley

    Med hul mener du sikkert porten, og det er umuligt at svare på ud fra de oplysninger du giver, ligesom det er umuligt at fortælle hvor stort kabinettet skal være. Du må finde nogle Thiele/Small-parametre på din enhed. Hvis du ikke er bekendt med begrebet kan du se et eksempel her: (link fjernet)

    Du bør kunne finde parametrene hos producenten af enheden.


  • #2   3. jun 2006 Gå ind på www.frequence.dk og find "Den kraftigste subwoofer på markedet til prisen i skrivende stund!" på forsiden. Den har jeg selv bygget, bare med min egen Monacor 12" enhed og Eltax forstærker. Der er bare enorn dyb-bass på det kæmpe kabinet + Det er også er rigtig nemt at lave! 6 plader på 45*45cm2 i 19mm MDF smiley Der er tegning og det helle ... tjek det ud!

  • #3   3. jun 2006 Simon: hvor meget løb materialer op i? uden forstærker og højtaler...

  • #4   3. jun 2006 jeg tror jeg gav 270kr for træ + snit i Bauhaus. og så gav jeg 50kr for Bas-reflex rør i Electronic-lavpris. Skruer, spartelmasse og isolering fik jeg gratis ...

    En god ting som isolering er pyramideskum på siderne og i toppen og bunden skal du ligge vat. Gav mig en god effekt. (Aldrig brug Rokwool. Det sætter sig mærkelig steder på enheden, og så efter et/to år begynder der at komme skrate agtige lyde!) smiley


  • #5   4. jun 2006 kanon, gode informationer smiley tak..

  • #6   4. jun 2006 men jeg har ingen info om bassen...

    det er en 12" eltax, som har siddet i en aktiv før hen, og den er vel ca 8 år gammel, bag på den står der 4 ohm 400w og ikk en døjt mere?

    hvordan finder man så ud af hvor stor kassen skal være, så det blir bedst ?


  • #7   4. jun 2006 er der ikk en måde man kan regne det ud på ?

Kommentér på:
ang. sub...størrelse på kasse mm

Annonce