{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Enheder {{forumTopicSubject}}

Skal have fundet mig nogle ok enheder til et projekt jeg håber på at kunne komme igang med.

Mit mål er at kunne lave nogle billige højttalere som kan gøre det bedere end mine concept 6´er.

Men de skal spille sammen med min dali Swa 12"

Skal også bruge et delefilter, men har intet udstyr eller nogen affaring omkring dette, så renger med at kunne lærer lidt ved mit første DIY projekt.

Her her jeg spurgt til diskant.

http://www.hifigalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=11752


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Enheder
  • #1   27. jan 2009 Hvis du vil bygge for at få nogle "gode" højtalere (bedre end dine concept 6) så skal du finde et kit der er designet ordentligt og gennemprøvet, eks:

    www.humblehomemadehifi.com
    http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudspeaker_Projects.htm


    Går du derimod diy for at lærer lidt mere omkring det at konstruere, så kan du godt forsøge dig frem... regn bare ikke med at resultatet bliver optimalt sådan uden videre (næsten umuligt uden måleudstyr)...


    Men skriv hvad du har af intentioner med projektet, så er det måske muligt at komme med lidt hjælp..


  • #2   27. jan 2009 http://www.hifigalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=867

    den der har kostet
    træ 218,-
    enheder 298,-
    filter - kabel - terminaler 350,-
    samlet 866,-

    snak evt. med martin hvis du vil vide mere om enheden. Den vandt forresten soundrides speaker buildoff hvor budget var på max 1000 kr smiley


  • #3   27. jan 2009 Lars K - Har set dem. men syntes ikke om den. Pga den lille enhed.

    André J - Det er et både og DIY projekt, vil gerne lære lidt men også slippe lidt nemt om ved det.

    De sider ser spændene ud dem skal jeg se nærmere på.


  • #4   28. jan 2009 hmm så det er også vigtigt at den ser fed ud ? -.-

  • #5   29. jan 2009 Lars K - ja der må gerne være lidt kræs for øjnene. og konen skal kunne acceptere dem.

  • #6   29. jan 2009 jamen hva er du ude i ? en stor eller en lille højttaler, eller en KÆMPE og hva med budgettet, for det er desværre ikke altid helt billigt at bygge selv, hvis det ska blive rigtig kræs smiley

  • #7   29. jan 2009 martin A - Der er ikke det store at gøre godt med for tiden, for bilen er begyndt at beklage sig.

    Men vil stadig gerne lærer lidt.

    Det jeg leder efter er nok kompakt højttalere. med god bund og med høj mellemtone og god diskant. (høj mellemtone, pga hørenedsættelse)

    Mangler at kunne hører tale ordenligt i mine concept 6´er. og der er ingen bund i dem.


  • #8   15. feb 2009 Hey,

    Hvad med at få lavet et ordenlig delefilter til dine Dali? I 80% af tilfældende er det delefilteret der er for dårligt. Og et nyt filter er noget billigere end et helt nyt projekt.

    Hvis du bor i Jylland, så giv lyd. Så hjælper jeg dig gerne igang.

    Hygge,
    Henrik Høegh
    Speakerbuilder.dk


  • #9   15. feb 2009 Hej Henrik, JEg bor i Herning, Tror du man kan fremstille et nyt filter til concept 6´erne som vil gøre lyden bedere?

  • #10   15. feb 2009 Hey,

    Det tror jeg. Det er i hvert faldet værd at få dem målt igennem, så kan man se om der er noget man kan rette op på. Du kan altid lave dem tilbage hvis du vil.

    Se på min hjemmeside hvor jeg har lavet nogle opgradering til højttalere.

    Jeg bor i Randers, så der er jo ikke så langt. Du er vekommen til at ringe på 30 29 90 50.


  • #11   17. feb 2009 Hey,

    I kan se hvordan Ikon måler her :
    (link fjernet)

    Alt for meget loudness. Skinger diskant og for meget bas. Der er 7dB forskel fra 3000Hz og 10.000Hz.

    Kabinettet har også en stor resonans, som man kan se på Fig. 2, ved 400Hz. Så ekstra afstivere vil hjælpe meget på det problem.

    Her kan i se Helikon MK II. Samme problemmer.
    (link fjernet)


Kommentér på:
Enheder

Annonce